Criza sistemului de invatamant

ANDROMEDA

New Member
De ce copii de astazi nu au acea atractie catre cunostintele ce se ofera in scoala cum o aveau parintii lor?

Eu cred ca egoizmul omenirii intratit a crescut incit noua generatie necesita si cere (subconstient) o alta metoda de educatie. Fara indoiala ca ei au capacitati mult mai mari decit generaziile trecute, au strins potentialul intregii omeniri de la inceputurile existentei sale, gindesc mult mai progresiv, si asta ii face sa inteleaga ca o matamatica sau o fizica nu ii va ajuta cu mult in implinirea dorintelor ce se trezesc in ei. Ei deja au nevoie de o conexiune cu natura si societatea la alt nivel, pe care sistemul de invatamant nu este pregatit da il dea. Noua generatie intelege ca nici acea profesie nu ii va aduce multa satisfactie, o alege fiindca societate o impune , si asta foarte mult ii afecteaza , ei se simt lipsiti de libera alegere, si automat renunta la ea: ,, Fie ce-o fi, poate ma voi descurca cumva''.
Toate acestea pe fundalul conflictelor elev - elev, elev - profesor, copil - parinte.
Cum e posibil sa vrei ceva sa cunosti cind esti atacat din toate partile de cerintile egoiste ale societatii. E clar ca copilul ca va alege imprejurimea care il satisface cel mai mult , care ii va oferi un statut, care il va aprecia, si aici e golul care i-l scapa profesorii si parintii, ei nu vad unde trebue sustinut copilul, de aceea copiii traiesc dupa legile lor, dupa ierarhiile create de ei insusi, si cad deseori nu sub cea mai buna influenta.
Eu cred ca nu este nevoie sa ne implicam in dezvoltarea naturala a noii generatii, rolul nostru e sa ii sustinem si sa-i indreptam corect, prin exemple, nimic mai mult, precum in jungla inveti ce planta se poate de atins si care nu, fara restrictii, pedepse( care de fapt acum nici nu mai ajuta, ci doar streseaza si complica situatia), trebue sa luam exemple de la Natura, egoismul atit de tare ni-a departat de Ea incit astazi nici nu ne mai vedem o parte integrata a Ei.
Scopul noii educatii nu ar trebui sa fie umplerea capului copilului cu cunostinte care 90%
nu ii vor fi de folos, ci predarea stiintei despre viata, cum sa devii intr-adevar om liber, mereu implinit, fericit, in armonie cu Natura si toate componentele ei, inclusiv societatea.


http://www.kabbalah.info/romkab/index.htm
 
Fara indoiala ca ei au capacitati mult mai mari decit generaziile trecute, au strins potentialul intregii omeniri de la inceputurile existentei sale,

Du-te pe Hi5 sa vezi unde e tineretul care a strins potentialul integii omeniri
028.gif


si asta ii face sa inteleaga ca o matamatica sau o fizica nu ii va ajuta cu mult in implinirea dorintelor ce se trezesc in ei

Pai in general dorintele pe care le are un pustan nu prea se impaca cu invatatul, dar dorintele alea nu au nici un scop nobil asa cum implici tu. Ci tin mai mult de frecatul mentei prin baruri si alte ocupatii la fel de spirituale.

Ei deja au nevoie de o conexiune cu natura si societatea la alt nivel

Au . cum sa nu aiba. De o conexiune mai buna la net sa masacreze limba romana pe Mirc si messenger si o dorinta de comuniune cu manelele pe telefonul mobil.

Noua generatie intelege ca nici acea profesie nu ii va aduce multa satisfactie, o alege fiindca societate o impune , si asta foarte mult ii afecteaza , ei se simt lipsiti de libera alegere, si automat renunta la ea

Societatea nu iti impune nimic. Esti liber sa faci ce vrei tu sa traiesti in ea sau in afara ei.
Dar daca alegi sa locuiesti in ea , te supui regulilor ei.

Cum e posibil sa vrei ceva sa cunosti cind esti atacat din toate partile de cerintile egoiste ale societatii.
Intr-o societate libera ,curiozitatea si nivelul de cunostiinte a unei persoane sunt limitate numai de dorinta individului de a invata sau nu.
Faptul ca 5 ore pe zi ti se preda ceva la scoala, nu opreste pe nimeni sa aprofundeze alte probleme daca e interesat.

Eu cred ca nu este nevoie sa ne implicam in dezvoltarea naturala a noii generatii, rolul nostru e sa ii sustinem si sa-i indreptam corect, prin exemple, nimic mai mult

Cam asa ceva se incearca cum. Iar rezultatele sunt absolut penibile. Cu cat sunt mai lasati de cap cu atat parca sunt mai dereglati.

Scopul noii educatii nu ar trebui sa fie umplerea capului copilului cu cunostinte care 90%
nu ii vor fi de folos, ci predarea stiintei despre viata, cum sa devii intr-adevar om liber, mereu implinit, fericit, in armonie cu Natura si toate componentele ei, inclusiv societatea.

Vezi ca te contrazici. Societatea nu este component al "Naturii" ,nu e ceva natural si ubicuu cu care sa intri in armonie. Societatea e un construct uman bazat pe un set de reguli subiective unanim acceptate aka cunostiinte. Nu le inveti, nu faci parte din ea. Simplu.

In rest totul suna a concepte anarho-primitiviste. Daca te pasioneaza asa ceva, citeste John Zerzan sau Derrick Jensen, probabil ca sunt mai la subiect decat cabalah aia.
 
ANDROMEDA;217278 said:
De ce copii de astazi nu au acea atractie catre cunostintele ce se ofera in scoala cum o aveau parintii lor?

Pentru că atunci învăţătura era altenativă a muncii fizice. Copiii de azi nu lucrează. Au dezvoltat un antiexemplu din omul inteligent şi acum aşteaptă să fie susţinuţi şi apreciaţi pentru că nu fac nimic :) Depresivii ce sunt ei.


Scopul noii educatii nu ar trebui sa fie umplerea capului copilului cu cunostinte care 90% nu ii vor fi de folos, ci predarea stiintei despre viata, cum sa devii intr-adevar om liber, mereu implinit, fericit, in armonie cu Natura si toate componentele ei, inclusiv societatea.

Un copil nu poate învăţa "teoria despre integrare în natură" sau "concepţiile fundamentale despre atingerea echilibrului şi evitarea egoismului + debarasare de natura umană. curs gimnazial. însoţit de culegere de teste". Asta vine în timp, după ce sunt aplicate cunoştinţele standard şi conştientizată inutilitatea a 90%.
 
lvl100;217280 said:
Ci tin mai mult de frecatul mentei prin baruri si alte ocupatii la fel de spirituale.
.

Te rog frumos sa nu te iei de obiciul stramosesc al frecatului mentei. Macar atat sa ne ramana si noua.
 
Copii de azi nu au mare nevoie de atractia parintilor spre invatzatura. Azi, in special in orashe copilul primeshte un volum enorm de informatie!!! Sigur calitatea informatiei difera de ceia ce gaseau parintzii lor in biblioteci...

Calitatea informatiei care o primesc copii noshti - depinde de parintzii, invatzatorii lor shi cel ma mult depinde de interesele conducatorilor societatii - "elitei"*!

Sitemul de invatzamint de azi e total manipulat - istoria e rescrisa i-ar shtiintele fixe sunt fragmentare pe cind sociologia - care ar trebui sa faca legatura intre toate celelalte shtiinte - e lasata in umbra!

O societate poate fi controlata prin 6 metode:
1. Fortza - arme, tancuri, rackete sh. m.d.
2. Arme genetice - alcool, tzigari, droguri....
3. Finantze - manipularea valutei, dobinzilor bancare...
4. Istorie - rescrii istoria unei tzari shi oamenii se poarta respectiv pe viitor...
5. Arma ideologica - religii, partide, secte, disciplini....
6. Ascunderea adevarului in spatele minciunii

Toate aceste metode sunt utilizate pe larg asupra noastra nu numai in interiorul tzarii dar shi la nivel mondial. Guvernul, preshedintele republicii shi totzi cei care ne pare noua ca ne conduc - sunt marionete a sistemului de control mondial - "elita" (detinatorii sistemului bancar international - metoda 3, liderii religiiglor la nivel mondial - metoda 5, mafia internationala implicata in comertul cu droguri shi alcool - metoda 2... conturile carora sunt in bancile suedeze). Anume aceshtea shi dezbina tzarile in mishcari particulare pentru a crea haos shi a raspindi minciuna pentru a ascunde dreptatea - metoda 6.

Sistemul de invatzamint a majoritatzii tzarilor przente este manipulat de elita ca Arma ideologica (metoda 5). Sistemul de invatzamint al Moldovei - nu face exceptie!

Pentru a schimba lucrurile e necesara o reforma radicala nu numai a sistemului de invatzamint ci shi a intregului stat.

Studiile nu trebuie sa fie cu plata - cunoshtintzele trebuie sa fie accesibile pentru totzi membrii societatzii indiferent de capacitatzile lor de plata!
Cultura trebuie schimbata, inclusiv chiar incepind particular - in fiecare familie, astfel incit tinerii sa se dezica de alcool, droguri, tzigari shi sa practice un mod de viatza sanatos.

Dreptatea trebuie adusa la cunoshtintza tuturor - suntem manipulati de mai sus - statul nostru nu se supune lui dumnezeu - se supune elitei mondiale!
Istoria trebuie rescrisa - astfel incit sa reflecte evenimentele dupa cum au avut loc - sub conducerea elitei - acesta incepe mult mai innainte decit ne-am putea imagina.

Elita a fost creata pe timpurile faraonilor shi ishi are radacinile in egiptul antic! Oamenii nu de azi shi-au pus intrebarea de a controla cu lumea! Amintitziva - Turcia, Roma, Napoleon, Miscarile de colonizare, Hitler - totzi vroiau sa ocupe lumea! De ce au ieshuat? - Pentru ca lumea era deja in miinile altora care deja o controlau prin metodele 2-6 pe cind cei din urma utilizau mai mult metoda 1.

Atit timp cit in shcoli se v-a preda minciuna - nu ashtepatzi interes din partea copiilor!
 
Respect pentru sursa de informatie!

In principiu acesta ar fi si unul din raspunsuri.
Nimeni altul decat eu singur nu poate fi interesat de cresterea nivelulu meu de cunostinte.
Si atata timp cat parintii, majoritatea invatatorilor, politicienii nu-si dau interesul si le convine sa traiasca dupa legile stabilite de altii "pentru ca sunt comode. ne-am deprins sau nu avem ce propune in schimb pentru ca va fi mai greu si va trebui de muncit, etc...", atat timp si vom trai si invata doar pentru a avea document ce demonstreaza ca nu demonstreaza nimic.

E foarte important topicul si discutiile "furtunoase" care s-au incins aici demonstreaza intru totul acest lucru :)
 
dat fiind ca sunt liceana inteleg acest subiect destul de bine....De ce noi nu avem acea atractie catre cunostintele ce se ofera in scoala cum o aveau parintii nostri? deoarec noi nu ne gandim la invatat, pe timpuri ei stiau ca vor putea iesi din sate doar invatind din greu acum noi stim ca daca nu vom invata va vorbi mamica cu cineva si totul va fi ok....pentru ca noi nu am vazut viata acea dificila de care sa fugim prin invatatura etc sunt foarte multe raspunsuri ;a aceats aintrebare....da, intr-adevar sunt unele teme care sunt inutile, dar unele dintre ele sunt cit de cit folositoare pentru a ne largi orizonturile cum obisnuiesc a ne spune profesorii.....scriind "noi" am avut in vedere majoritatea elevilor din ziua de azi
 
Back
Top