Pretul la benzina

Melania

Moderatoare sexoasa
Benzina iar se scumpeste....

.....deja a 4 oara in luna Septembrie.....

de ce asa? ca cu asa tempouri o sa ajungem sa dam tot salariu numa pe benzina! cum se explica ca in ultima perioada preturile cresc intruna?

M
 
eu cred ca benzina trebu pusa 1euro, in primu rand ca sa nu umble pe strazi, fiecare cu'i nu'ii lene, in asa fel creayndu'te un trafic strasnic, si cei 5-6 lei care vin pe litru in plus fata de pretul actual sa mearga pt. repararea drumurilor
 
Ia nu bateti capu, se scumpeste pretu la benzina, se scumpeste totu, incepand de la paine terminand cu discoteca.
 
da, totu se scumpeste astai clar.....inflatia, somaju si criza din Irac tat asta eu inteleg....dar tre sa mai fie si o alta cauza a scumpirii benzinei in ultima perioada!

ce se intimpla cu importatorii?
 
Benzina se scumpeşte, şi nu-i Irak-ul de vină (Irakul exportă acum mai mult petrol decît înaintea ocupării de către SUA). Vinovatul principal e China - în primele 6 luni a 2004 ei au importat cu 40% mai mult petrol decît în 2003. Vă daţi seama cît reprezintă asta. Chinezii se dezvoltă şi au nevoie de petrol pentru energie, automobile, produse chimice....
 
da da da....China vabshe invadeaza tot.....Romania e plina de kinezi, in Ucraina, la fiecare 2 pasi dai de ei....am auzit ca si in Moscova is foarte foarte numerosi...

cei asta? invazie de kinezi?
 
Melania said:
da da da....China vabshe invadeaza tot.....Romania e plina de kinezi, in Ucraina, la fiecare 2 pasi dai de ei....am auzit ca si in Moscova is foarte foarte numerosi...

cei asta? invazie de kinezi?

Da, ei se dezvoltă foarte puternic, muncind din greu.. În Paris chinezii au deacum două raioane de-a lor, unde-s numai magazine, restaurante chinezeşti... şi tot se extind
 
hi

Vasile said:
Melania said:
da da da....China vabshe invadeaza tot.....Romania e plina de kinezi, in Ucraina, la fiecare 2 pasi dai de ei....am auzit ca si in Moscova is foarte foarte numerosi...

cei asta? invazie de kinezi?

Da, ei se dezvoltă foarte puternic, muncind din greu.. În Paris chinezii au deacum două raioane de-a lor, unde-s numai magazine, restaurante chinezeşti... şi tot se extind
De-ati sti citi chinezi sint in Austria?foarte multi,chiar la tot pasul
 
benzina de tipul A98 in Chisinau costa 7.60-7.70 lei litru.

dar daca s-ar scumpi benzina, atunci am plati vreo 5 lei pentru rutiera. interesant va pare asa situatie?! :eek:
 
IONIX said:
benzina de tipul A98 in Chisinau costa 7.60-7.70 lei litru.

dar daca s-ar scumpi benzina, atunci am plati vreo 5 lei pentru rutiera. interesant va pare asa situatie?! :eek:
demult e voprba de aceasta schimbare
 
da eu ys de acord cu scumpirea rutei, asha-s de bukshite...vashe.... nu ca eu am bani de ruta da dimineatza copkii lasa sa treaca troleu shy urca yn ruta
 
iaka la Bucuresti lucrurile stau altfel...tramvaiul si metroul sunt cele mai utilizate transporturi...si inca preturile la tramvai, troleu si autobus sunt aceleasi- 10.000 lei...cit si la maxi-taxi la fel 10 mii, insa putzini folosesc acest tip de transport.
 
Da

Pe de o parte e chestie de obisnuintam la Bucuresti. Pe de alata parte in Buc numarul de mijloace de transport este foarte mare si acopera destul de bine necesitatile 9metrou, tramvai, troleu, autobuz) desi nu o data sint aglomerate ingrozitor. Totusi daca astepti vine unul ceva mai gol.

Circulatia din oras e criminala si pentru rutiere(noi le zicem maxi-taxi sau microbuze) e relativ dificil sa opreasca si sa porneasca permanent fara sa stirneasca un mare numar de injuraturi. Oricum vad ca cistiga teren incet incet, pentru ca preiau surplusul de calatori care vor sa circule ceva mai comod, asta insemnind chiar si gfaptul ca o rutiera te la sa si pe unde vrei, spre deosebire de retul care au puncte fixe de oprire. Cind e transportul f aglomerat rutierele e convenabil sa iei rutiera ca sa nu mai astepti sa vina un altul in care te faci sandvish. Pe de alta parte rutierele nu-s eficiente in Buc pentru ca se merge cu metrul uneori si consuma, logic f mult la 100%. Chiar daca Chisinaul este super aglomerat in unele momente din zi, rutierele sint eficiente pentru ca vin mai repede decit restul si fiind mai mici se strecoara si se opresc oriunde sa te ia.


In Moldova traficul este mult mai putin reglementat decit in Romania in sensul ca multe se fac la mica intelegere, fara acte. Eu n-am vazut de ex. sa fi primit vreodata bilet in rutiera, ceea ce in Romania nu prea se intimpla.

Chisinaul mai are o caracteristica importanta si anume aceea ca este imprastiat rau pe dealuri. Multe zone sint neacoperite de regiile de transport in comun. La asta se adauga ca nu exista metrou sau tramvai. Troleul are nevoie de infrastructura care este scumpa, deci nu se extinde. Deci rutierele merg la concurenta cu autobuzele. Astea din urma fiind mari consuma mult si daca nu iau destui calatori e pagubos. Asa ca rutierele probabil vor ramine in virf.
 
BENZINA

Scumpirea carburantilor este inevitabila, dar trebuie facuta cu masura. Pentru viitorea integrare in UE este necesara. Chiar daca momentan nu se stie nimi despre integrarea efectiva a Moldovei in UE aceasta se va produce negresit in urmatorii 15 ani. Avind in vedere ca populatia este putina este foarte posibil, in cazul in care exista vointa politica si fapte pe masura ca treaba sa se miste mult mai repede (sa zic 5-7 ani).

Oricum dupa cit am vazut eu in chisinau orasul se dezvolta puternic si acolo se invirt multi bani, ceea ce da de lucru la popor. Asta este bine pentru ca face economia sa ruleze banii ceea ce ii face sa se inmulteasca.

Ritmul de crestere economica in Moldova cred ca o sa atinga cote foarte mari in viitorul apropiat in special in Chisinau din cauza economiei subterane care are proportii colosale. Chisinaul incepe sa fiarba si in anii care vin o sa fie un boom economic (parerea mea) pentru ca populatia e putina si dezvoltarea se poate face mult mai usor decit in Romania.

Pretul carburantilor este un factor de echilibru economic si trebuie sa tinda sa ajunga la cel din UE (si Romania) pentru a nu apare socuri si pentru a facilita schimburile comerciale.

Intrebarea la care nu am raspuns este: de unde sint carburantii sint rusesti ? sint din Transnistria, Ukraina ? Mi se pare o chestiune interesanta.

O apropiere de preturile la carburanti din UE va sigura independenta energetica a Moldovei pentru ca se va putea aproviziona cu carburanti din Romania, scapaind astfel partial de dependenta de Transnistria Ukraina si Rusia si intarind relatiile comerciale cu Roamani si UE.
 
Re: BENZINA

www.cbi.ro said:
Intrebarea la care nu am raspuns este: de unde sint carburantii sint rusesti ? sint din Transnistria, Ukraina ? Mi se pare o chestiune interesanta.

Rusia, Ucraina, Romania (cred). In Transnistria/Moldova nu exista gaz natural si petrol.
 
Back
Top