Husky40 said:Ce a facut asa deosebit pentru ortodoxie? Am ajuns sa il comparam pe Teoctist cu adevaratii conducatori ai Bisericii Ortodoxe Romane?! Care conducatori au luptat impotriva comunizarii si inferentei partidului-stat in treburile bisericii in perioada in care in tara stateam cu "eliberatorii" rusi si preotii erau trimisi cu miile in inchisori ca sunt "dusmani ai poporului"? Nu merge "am citit"? Pai, atunci ce mergE?! "L-am vazut eu, dom'le, pe Teoctist cand se intalnea cu ofiteru' de Securitate! Da, stiu ca nici nu eram nascut in 1980, da' l-am vazut!" Nu-mi dau seama de fapt ce vrei. Inteleg ca se vede altfel Biserica Ortodoxa Romana din afara, dar imaginea sa idilica este cat se poate de falsa.
N-am sustinut ca Ceausescu mergea la biserica sau ca era credincios, ci ca scaunul lui Teoctist se datoreaza in primul rand lui - Teo nu a fost altceva decat un pion, o unealta.
Daca intr-un sat nu prea exista ortodocsi, biserica a fost confiscata de comunisti si data cadou Bisericii Ortodoxe Romane (informeaza-te in legatura cu proprietatile greco-catolicilor; ca si in legatura cu statutul bisericii greco- catolice impotriva careia comunistii au declansat o prigoana mult mai dura - si stii de ce? pentru ca pe ortodcsi i-au ingenunchiat prin pionii plasati prin Sfantul Sinod), da, atunci e o problema. Sunt nenumarate astfel de cazuri - indreptate nu impotriva unor secui (care secui sunt si ei tot oameni!), ci impotriva unor romani non-ortodocsi (greco-catolici).
Nu ma consider mai pacatos decat "Preafericitul". Are Teoctist destule magarii pe constiinta.
De ce a venit Papa Ioan Paul al II-lea la Bucuresti? Simplu: BOR este singura care vine cu un discurs mai putin veninos (atentie! mai putin veninos) la adresa Vaticanului. Papa dorea sa realizeze reconcilierea cu bisericile rasaritene. Nu a putut ca nu a mai apucat. El insa a trebuit sa lupte atat impotriva catolicilor care se opuneau acestei apropieri, cat si sa aleaga partenerii ortodocsi cei mai deschisi. Iar Biserica Ortodoxa Romana a sprijinit cel mai mult ideea, Teoctist fiind o vulpe batrana ce stia prea bine cat va avea el de castigat din punct de vedere al imaginii prin intalnirea cu Ioan Paul al II-lea. De aceea a venit Papa la Bucuresti - nu pentru trecutul imaculat al lui Teoctist.
De ce in discutia despre rolul bisericii in societate se discuta cit de pacatos e cineva si cit de sfint e altul, cine ne da dreptul ca sa judecam noi?
Si preotii sint oameni, de aceia si sint pacatosi, dar nu inteleg logica atunci cind se zice ca acela e securist acela e asa si pe dincolo, si dupa asta urmeaza biserica ortodoxa este rea, ca e demodata, poate ca nu corespunde standardelor europene?
Dar oameni buni biserica nu poate fi rea, iar ortodoxia prin asta si e vie ca a ramas neschimbata practic , de pe vremea cind a calcat Isus pe pamint.
Si de ce spuneti ca biserica se opune progresului, daca vorbiti de careva notiuni mai inti dati definitii. ce aveti in vedere prin Progres?
Iar daca tot atit de mult deplingeti situatia din biserica cu preoti comunisti , care este aportul fiecaruia din noi pentru a schimba lucrurile spre bine?
E foarte usor sa venim cu etichete ca ala e securist ,alalalt e comunist ortodox, dar noi, noi ce vom fi ? unde o sa ajungem? SA judecam mai putin oamenii si sa contribuim fiecare prin exemplu propriu, ce inseamna a fi ortodox, fara a inventa ierezii comode unui nu stiu care progres....