despre prostie si tampiti

"tampit" esti daca nu-ti folosesti sansa sau norocul. acum cred cu tarie ca norocul,sansa unuia este nenorocul altuia.cel mai grav insa e cand "altuia" = milioane de oameni.
 
totusi norocul unuia devine nenorocul altuia atunci cind acel unul nu se conduce dupa nici un principiu moral si isi face numai interesaul propriu.
 
aceasta discutie cu iz filosofic poate fi extinsa si asupra termenului de moral, moralitate. Conceptul de moralitate este in stransa legatura cu perceptia generala a unei societati asupra faptelor, cultura acelei societati, starea de fapt a societatii.
oare ce e imoral pentru unii nu poate fi moral pentru altii?......
 
sa consideram de exemplu a fi moral numai ceia ce se conduce dupa idea din Biblie cu 'iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti.' adica orice cineva ar face care constient ar dauna celor din jurul lui ar fi dupa asa o definitie imoral.

Deci daca eu de exemplu ma duc la magazin si fara sa stau in rind ma pun in fata oamenilor asta ar putea fi considerat lispit de moralitate. Acuma exista multe chestii ce tin de perceptii insa noi sintem acei care sa motivam lipsa de moralitate gasim tot felu de scuze si alte chestii precum 'eu nu inteleg ce ii moralitatea si asadar moralitatea nu se aplica la mine'.

Exista insa tot la subiect o mica problema si iata si un exemplu: Sa zicem ca avem un stat unde avem un rege puternic si destept in care oamenii cred si care face totul pentru binele comun.

Si iata ca situatia devine destul de crincena in tara intrun moment, si sfetnicii ii spun: Bre, uite ca cam traim foarte greu in ultimul timp. Singura sansa a poporului nostru ii ca sa cucerim pasunile imparatului de alaturi si sa mai mutam oameni incolo.

Imaparatul de alaturi nar colabora la nici o idee practica. Si iata, sede primul imparat la balcon si se gindeste ce ar fi moral: sa lase oamenii lui sa moara de foame sau sa se duca sa aduca moartea peste cetatenii unui alt stat doar pentru ca cetatenii statului lui sa supravietuiasca. Cu ce ii viata cetatenilor straini mai prejos decit viata supusilor lui?

Am fi tentati sa credem ca nu exista o solutie care sa fie si satisfacatoare si morala in acelasi timp.

Suspect, asta probabil ca ne spune ca in anumite cazuri nu mai poti sati permiti sa fii moral, insa sa nu uitam de matematici care afirma ca 'intotdeauna exista 2 solutii'.
 
cu siguranta, in general exista doua sau mai multe solutii.dar pana la urma intrebarea e daca poti impaca "capra si varza", adica poti face ceva sa-i multumesti pe toti? cred cu tarie ca intotdeauna vor exista nemultumiti care vor considera o actiune sau alta imorala desi tu personal sau chiar majoritatea le cred morale sau drepte. depinde de fiecare individ in parte , de educatia lui, de experientele prin care a trecut,pana la urma de crezul fiecaruia.oricum, prin sbiectivism, constient sau inconstient, fiecare om in parte se crede mai destept sau mai corect sau mai bun sau mai... ca altii.pana la urma propria-ti camasa e mai aproape de pielea ta, si e bine asa, dar nu stiu cat e de moral.am insa o intrebare, moral in raport cu ce?
 
s-a formulat nui shtiu pe unde o idee celebra la auzul carei m-am amuzat destul de mult:"pe pamint sint doua lucruri omniprezente,hidrogenul shi proshtii"
acum putem sa constatam ca shi hidrogenul se imptzineaza deoarece il consuma proshtii shi timpitii
shi apoi daca ei ,tipitii se simt bine asa cum sunt atunci dumnezeu cu ei
sa ne facem griji pentru noi ca sa nu ne distruga cit mai suntem intregi
asa ca cheptul sus
 
sinteti cu totii diferiti, asta nici nu se discuta. Acelasi cintec ne trezeste tuturor amintiri diferite si daca cumva amintirile coincid noi ne simtim mai apropiati pentru ca am mers odata pe acelasi drum.

dar in ceia ce facem sa nu uitam ca sintem indivizi si trebuie sa facem ceia ce e corect, cei drept, iar ceia cei drept nu exista in raport cu nimic. Lumina nu e lumina in raport cu intunericul. Poate asa o intelegem noi si ne formam anumite pareri din nou, dar lumina e absoluta si exista numai in raport cu sine insasi.

Aceasi exemplu in alta forma: un calculator e un calculator. In perceptia noastra, e un calculator in raport cu lumea de afara, cel inconjoara, care ii si da forma de calculator. Calculatorul in sine insa e un simplu calculator, e absolut.

Absolut e numai in raport fata de nimic. Indata insa daca il consideram in raport fata de noi, sa dus tot absolutul lui si a devenit pur si simplu ceva util sau poate inutil. Cear spune asta despre noi? Nu stiu, sa vedem.
 
ba da, dune, lumina este lumina doar in raport cu umbra sau intunericul, adevarul e adevar in raport cu alte adevaruri sau minciuna, kiar daca e relativ. iar calculatorul este momentan doar o masina, echipament , nimic mai mult. Poate odata vom putea vorbi despre inteligenta artificiala (sunt de altfel convins de asta).
 
daca vei mai zabovi mult pe moldova net nici nu vei mai jti in ce sa crezi ji in ce sa nu crezi <right>
sasmokin.gif
</right>
 
Ce sa ne mai ascundem prin tufisuri, suntem o natie de tampiti, poate doar vreo 3-5% mai au ceva inteligenta si creieri in cap, restul se gandesc numai castigarea a 5 lei ca sa se duca la un bar si sa traga un paharel de tuica....
 
Prosti sunt mai multi decat ar trebui si nu numai la noi in tsara, dar oriunde. Prostia si prostii insa intotdeauna au ajums undeva, doar din cauza ca au avut noroc la moment. Cel mai trist e faptul ca prostia are oriunde sorti de izbanda si acolo unde nu va trece un destept, fiti siguri va trece un prost.
 
Depinde yn ce esht' prost. Potsi sa fii prost la matematica (sa nu yntselegi formula lui l'Hospital..) dar yn schimb potsi sa fii deshtept yn viatsa(=descurcarets=sa shtii ce sa faci la un moment anumit, sa nu te pierzi cu firea)
 
Eu de fapt ma refeream la oameni prosti ca la o specie aparte. Potsi sa cunosti mate si nu numai, dar oricum sa ramai prost. Prostia este ceva care exista in om independent de IQ-ul. Cunosc o gramada de oameni care fac cel putsin doua facultati, da tot is prosti, caci asa li-i dat, sau asa le place- nu stiu.
 
"proshti, dar multi" zicea cineva, shi anume asha shi este situatia la noi in tsara. orice atsi zice, dar nu pot considera alegerea comunishtilor shi, mai ales, faptele lor drept ceva deshtept...
 
cred ca faci afirmatii destul de pesimiste .
ar putea totusi una din arme contra prostiei sa fie demascarea ei, datul in vileag?
 
Back
Top