Despre ascensoare trebuie sa spun cite ceva. Analogia nu e chiar buna pentru contextul dat.
Un produs ca softul care controleaza un ascensor, un shuttle cosmic, un aparat de sustinere a vietii, un reactor nuclear costa
foarte mult, trece prin mai multe faze de testare
(tot scumpe), e dezvoltat conform unor specificatii bine-definite
(elaborate de un grup de specialisti bine-platiti), etc. Produsul finit este costisitor, si de obicei vine cu o intelegere de suport tehnic pe citiva ani inainte.
Serviciul/Produsul oferit de ei este gratuit, deci aplicarea acestor norme mentionate mai sus nu poate fi efectuata. Desigur ca se poate de facut asta si gratuit, dar atunci va dura o vesnicie
(pentru ca autorii proiectului vor fi nevoiti sa gaseasca o alta sursa primara de venit, deci nu se vor dedica in integritate).
Iar acele ascensoare care sunt dezvoltate nu asa cum am descris mai sus, au destul de multe buguri. In diferite cladiri exista diferite ascensoare, care in anumite situatii se comporta incorect
(ex: ascensorul din blocul #3 UTM
Nu exista soft perfect, orice produs finit este un compromis dintre echipa QA (quality assurance) si development team. De obicei se face o lista de erori cunoscute, se determina care din ele sunt critice, si care nu; daca acelea critice au fost rezolvate, produsul este lansat, si celelalte erori se vor rezolva in versiunea urmatoare.
Din cite spune lumea, POP/SMTP si IMAP functioneaza fara probleme. Din punctul meu de vedere, aceasta este mai mult decit suficient ca sa decid ca produsul poate fi lansat
(desigur depinde si de grupul tinta, daca acesta e alcatuit din oameni care nu stiu ce inseamna un mail client, evident ca nu e bine sa lansez produsul acum).
Sfatul meu catre echipa oe.md este sa lipiti undeva un tag mic pe care scrie 'beta', astfel incit oamenii sa nu se astepte la perfectiunea in sine. O mare parte din serviciile oferite de Google sunt marcate cu 'beta', si nu zice nimeni nimic; iar daca zice, raspunsul e
"it is a beta, give it some time".
Faptul ca oferiti serviciul ca fiind unul matur, trezeste emotii negative in rindurile userilor si ii determina sa genereze feedback mai putin constructiv.
Un alt sfat este sa indexati cumva ceea ce va spune poporul si sa afisati asta pe un FAQ care sa fie accesibil tuturor, astfel incit sa nu primiti o mie de mesaje care raporteaza aceeasi problema. Oricare proiect care respecta opinia utilizatorilor are vre-un Bugzilla
(sau ceva similar), unde fiecare poate vedea lista probelemor cunoscute.
Sau cel putin anuntati aici care sunt problemele de care va apucati, ca noi sa nu ne repetam in mesajele noastre.
Adrenalina, eu nu stiu ce vede lumea in acest serviciu, dar iti voi spune ce vad in el eu - serverul se afla fizic in Moldova, si situatia e ca pe Moldova am viteze de transfer mult mai mari. Contul de email de la serviciu imi permite sa transfer fisiere mari fara ca sa astept mult; dar parintii mei nu au astfel de conturi, si folosesc mail.ru
(pentru ca in acea vreme, acesta era unul din serviciile care ofera si POP/SMTP, ca sa pot folosi un mail client). Mail.md nu ofera POP si SMTP, i-am intrebat cindva daca o vor face contra plata, si au zis ca va fi posibil in viitorul apropiat
(pina cind situatia e aceeasi). Oe ne da posibilitatea sa folosim un email client, fara plata - ceea ce alte servere de email din Moldova (gratuite) nu ofera.
Din acest motiv consider ca oe.md e perfect, pentru ca absolut nu ma intereseaza daca este privacy policy, daca e in rusa, daca face login din prima sau din a doua, etc. Toate aceste detalii nu ma ating, pentru ca folosesc un email client
(precum Outlook, Thunderbird, TheBat, etc), care vorbeste cu mine in limba pe care o setez eu
![Smile :-) :-)](/styles/default/xenforo/smilies/smile.png)