Monitorizarea Partidelor Politice&electorala 2009

linar

ciocoholika
Sa fie prea devreme sau nu deschiderea acestui topic..dar ceea ce am primit azi in email cred ca e un inceput de pregatire pentru electorala 2009 care se presupune a fi una "fierbinte".

Centrul de presa al PSL ne informeaza(19.10.07):

Astazi, la deschiderea sedintei in plen a Parlamentului, dl O.Serebrian, presedintele PSL, a adus la cunostinta colegilor parlamentari decizia deputatilor PSL de a adera la fractiunea PDM, formand astfel un grup parlamentar comun (PSL-PD), precizand totodata ca deputatii social-liberali isi pastreaza in continuare identitatea partinica. La inchiderea sedintei, dl O.Serebrian a tinut un discurs in care a aratat motivele deciziei celor trei deputati social-liberali. Va propunem spre atentie textul discursului (atasat la acest mesaj).
 
militant;201696 said:
multzumesk nadiusha!

te rog fara spam. merci anticipat.

Dupa fuzionarea PSL si PD la 19 octombrie 2007, astazi intr-o conferinta de presa alte 3 formatiuni poltice PDS, PSDM si UCM si-au anuntat fuzionarea intr-un partid social democrat. Atasat gasiti comunicatul de presa.
 
O sa iasă iarăşi un rahat ca şi fostul Bloc Moldova Derimocrată.
Le tremură genunchii la toţi că n-ar putea trece pragul electoral, iar Voroniştii stau şi nu mai pot de râs ... e totuşi aşa de uşor să găseşti fraieri în Moldova!!!
 
Partidul Comunistilor ar putea repeta in 2009 succesul obtinut la ultimele doua alegeri parlamentare

Chisinau, 28 oct./MOLDPRES/. Sansele Partidului Comunistilor din Moldova de a repeta in 2009 succesele obtinute in alegerile parlamentare din 2001 si 2005 sint foarte mari, concluzioneaza delegati ai Partidului Stingii Europene, care au desfasurat la Chisinau o conferinta internationala timp de doua zile, transmite MOLDPRES.

Constantin Rotaru, presedintele Partidului "Alianta Socialista" din Romania, a declarat astazi, la solicitarea MOLDPRES, ca Partidul Comunistilor din Moldova a trebuit, dupa venirea la putere, sa recupereze foarte multe lucruri pe care moldovenii le-au pierdut in timpul guvernarii de zece ani a democratilor.

Rotaru a mai spus ca, in urma examinarii programelor prezentate la aceasta conferinta de catre PCRM, "ar fi un mare pacat ca moldovenii sa nu-i mai lase pe comunisti sa implemenateze programele respective".

Stella Demetriou-Misiaouli, reprezentantul partidului de stinga din Cipru, aflat la conducere in aceasta tara, a declarat ca cetatenii moldoveni ar trebui sa constientizeze ca, daca vor s-o duca mai bine decit in prezent, trebuie sa ofere PCRM-ului posibilitatea de a fi la putere mai departe, "deoarece acest partid este unul responsabil".

Potrivit sursei citate, Partidul Comunistilor din Moldova ar putea invinge la alegerile din 2009 cu conditia de a continua reformele in domeniile cele mai importante, precum medicina, invatamintul, infrastructura si altele. Daca indicii de viata in Moldova vor creste in contiuare, PCRM ar putea invinge fara dificultati.

"Faptul ca in fruntea Partidului Comunistilor din Moldova se afla seful statului, iar populatia nu are absolut nimic impotriva acestui lucru, ba din contra, el este sustinut de catre cetateni, ne permite sa conluzionam cu certidudine ca PCRM va obtinute victorie si la alegerile parlamentare din 2009", a declarat Wolfgang Grabowski, membru al Partidului de Stinga din Germania, citat de MOLDPRES.

Conferinta Partidului Stingii Europene la care au participat forte politice din 15 state europene, s-a desfasurat la Chisinau in perioada 27-28 octomrbrie, La eveniment au participat partide de stinga din Romania, Germania, Cipru, Italia, Grecia, Spania si altele, noteaza MOLDPRES.
 
Brandurile în politica moldoveană



Constantin Tănase



Neologismul brand (rostit brend) înseamnă marcă a unei întreprinderi, produs. Există branduri celebre: Sony, Microsoft, Samsung, Toyota, Mercedes ş.a. Brandul devine o carte de vizită, un simbol al calităţii; există şi situaţii inverse, exemple de branduri compromise - ţinem minte cu toţii ce reputaţie avea pe timpuri brandul �Zorile�.

Din business, termenul brand a intrat şi în politică, dovadă că şi politica este tot un fel de business. Pe piaţa politică din RM s-au consacrat deja câteva branduri: �social-democrat�, �liberal�, �creştin-democrat�, mai cunoscut fiind, evident, cel �comunist�. Astfel, astăzi pe piaţa politică concurează nu doctrine, ci branduri; şi nu întâmplător, când se pune problema fondării unui nou partid, marea bătaie de cap nu e doctrina, ci brandul, pentru că la noi, în definitiv, nu doctrina aduce voturi, ci brandul. Alegătorul simplu merge la secţia de votare, ca la magazin. La magazin, când doreşte să-şi cumpere un televizor bun, omul îşi ia, de exemplu, un Samsung, pentru că a auzit că e o marcă bună. El nu studiază instrucţiunele, datele tehnice (�doctrina�) ale televizorului, fiindu-i suficient brandul Samsung. La fel şi în politică, votând un partid, alegătorul se orientează după brand, nu după doctrină.

Bătrânii care-i votează pe comunişti, o fac nu pentru că au studiat cu creionul în mână doctrina acestui partid, ci pentru că ştiu, cunosc brandul. În percepţia generaţiei în vârstă, brandul �partidul comunist� înseamnă un stat paternal, care-i îmbracă şi-i hrăneşte, le asigură un minimum social garantat, servicii medicale şi învăţământ fără plată, pensii la timp ş.a.m.d. Această generaţie continuă să voteze brandul respectiv, cu toate că timpurile s-au schimbat şi brandul �comunist� este gol, nu mai presupune nimic din cele enumerate mai sus. Recent, pe V. Voronin l-a luat gura pe dinainte şi a recunoscut că, �dacă la congresul din martie 2008 schimbăm denumirea partidului, înseamnă că acest brand se eliberează� şi, fiind însuşit de alţii, aceştia vor lua �cel puţin 15 procente la următoarele alegeri parlamentare numai din cauza brandului�.

Ceea ce spune Voronin e adevărat, numai că e amoral şi cinic, pentru că �elementele constitutive� ale respectivului brand (Lenin, drapelul roşu, steaua roşie, secera şi ciocanul) sunt pumnul cela de mărgeluşe colorate de sticlă cu care colonizatorii îi cumpărau pe aborigeni. E amoral să cumperi �cel puţin 15 procente� de electorat cu aceste mărgele de sticlă. Un lucru însă nu a spus Voronin, şi anume că brandul �comunist� s-a compromis şi, mâine-poimâine, va avea reputaţia brandului încălţămintei �Zorile� de pe timpuri�

Şi ultimul gând. Un brand al partidului este şi numele liderului. Din păcate, politica moldoveană este săracă în nume-branduri, care aduc voturi. Multe din aceste puţine branduri sunt compromise. Politica moldoveană are nevoie de nume-branduri noi. Dar acesta e deja alt subiect.
 
Partidul Comunistilor ramine in topul preferintelor electoratului, atesta un sondaj de opinie

Chisinau, 7 nov. /MOLDPRES/. Partidul Comunistilor, Alianta "Moldova Noastra" si Partidul Liberal sint primele trei partide care ar intra in Parlamentul Republicii Moldova, daca duminica viitoare s-ar organiza alegeri pentru Legislativ, arata rezultatele Barometrului socio-politic - Noiembrie 2007, efectuat de Institutul de Marketing si Sondaje IMAS-INC Chisinau, informeaza MOLDPRES.

Potrivit sursei citate, 47 la suta din totalul persoanelor care au exprimat o optiune, au declarat ca ar vota pentru Partidul Comunistilor, 13 la suta, si-ar da votul pentru Alianta "Moldova Noastra", iar 10 la suta - pentru Partidul Liberal. Studiul arata ca peste 60 % din cei chestionati sint siguri ca s-ar prezenta la alegeri.

Presedintele tarii, Vladimir Voronin, ramine in topul personalitatilor politice care se bucura de cea mai mare incredere. El a fost nominalizat de 40% din cei intervievati. Voronin este urmat de Vasile Tarlev cu 39%, Dorin Chirtoaca, cu 31 % si Marian Lupu cu 30 % din respondenti.

Pe primul loc, in topul celor mai credibile partide politice din Moldova, s-a plasat Partidul Comunistilor cu 34 %. Acesta este urmat de Alianta "Moldova Noastra" cu 21 % si de Partidul Democrat cu un procentaj de 18 la suta de credibilitate.

De cea mai putina incredere, 6 %, potrivit studiului, se bucura Miscarea social-politica Ravnopravie si Partidul Popular Republican. Totodata, 74 % din persoane, cele mai multe, au mentionat ca "nu prea au incredere" si "nu au de loc incredere" in Partidul Popular Crestin Democrat.

Intrebati care sint cele mai credibile institutii din stat, 85 la suta din respondenti, cei mai multi, au declarat ca au o "oarecare" si foarte multa incredere in biserica. Aceasta este urmata de primarie cu 62 % si mass-media cu 59 %. Totodata, partidele politice si sindicatele ramin a fi cele mai necredibile institutii din Moldova.

Sondajul a fost realizat in perioada 30 septembrie-15 octombrie 2007, pe un esantion de 1136 persoane din 74 localitati, cu o marja de eroare in medie de 3%.
 
Back
Top