Din aceeasi categorie de pcate fac parte concubinajul, toate formele de desfru si de adulter, incestul, pcatele mpotriva firii (homosexualitatea si lesbianismul), perversiunile sexuale. Le-am amintit aici pentru c, n practicare prostitutiei, au loc aceste acte denaturate ale mpreunrii trupesti.
Prostitutia este pcat mpotriva trupului pe care avem datoria s-l pretuim ca pe un templu al Duhului Sfnt si s nu-l batjocorim prin desfru. n aceast privint, Sfntul Apostol Pavel ne sftuieste: ''Fugiti de desfrnare! Orice pcat pe care-l va svrsi omul este n afar de trup. Cine se ded ns desfrnrii, pctuieste n nsusi trupul su. Sau nu stiti c trupul vostru este templu al Duhului Sfnt care este n voi, pe care-L aveti de la Dumnezeu si c voi nu sunteti ai vostri? Cci ati fost cumprati cu pret! Slviti dar, pe Dumnezeu n trupul vostru si n duhul vostru, care sunt ale lui Dumnezeu'' (I Corinteni 6, 18-19). Conform nvtturii noastre de credint, bazat pe Sfnta Scriptur, omul nu are voie s fac ceea ce vrea cu trupul su, socotindu-se stpn pe sine, sub motivul c i-ar apartine. Aceast perspectiv nu este una crestin cci, asa cum ne arat Sfntul Apostol Pavel, ''noi nu suntem ai nostri, ci ai lui Dumnezeu, cci toti suntem rscumprati de El prin sngele sau prin jertfa lui Iisus Hristos. De aceea, avem obligatia s cinstim si s respectm trupul nostru, mpreun cu duhul, slvind n felul acesta pe Dumnezeu, cci si trupul si duhul sunt ale lui Dumnezeu'' (I Corinteni 6, 19). n alt loc, Sfntul Apostol Pavel ne spune si mai clar, avertiznd pe cei care se apropie sau se mpreun cu desfrnatele: ''Au nu stiti c trupurile noastre sunt mdularele lui Hristos? Lund deci mdularele lui Hristos, le voi face mdularele unei desfrnate? Nicidecum'' (I Corinteni 6, 15). De aceea ncheie sententios: ''Nu v amgiti. Nici desfrnatii, nici nchintorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii, nici sodomitii nu vor mosteni mprtia lui Dumnezeu'' (I Corinteni 6, 9-10). Asadar, pcatul n trup al desfrnrii, pe care l presupune asa-zisa meserie de prostituat, nu rmne nepedepsit, dimpotriv, nchide portile mprtiei lui Dumnezeu.
Canoanele Bisericii Ortodoxe pedepsesc grav toate formele pcatului trupesc: desfrnarea, preadesfrnarea sau adulterul, incestul, concubinajul, sodomia sau homosexualitatea, lesbianismul sau perversiunile sexuale ntlnite toate n practicarea prostitutiei prescriind oprirea de la sfnta mprtsanie pe perioade mari de ani, din dorinta de ndreptare a pctosului si de ntoarcere a lui pe adevratul drum de vietuire crestin (27).
Prostitutia este o form de degradare a femeii si a demnittii ei, transformnd-o n obiect de satisfacere a plcerii, plasnd-o mai jos dect conditia necuvnttoarelor, ceea ce nvttura crestin nu admite, socotind femeia egal cu brbatul naintea lui Dumnezeu si a societtii. n acest sens, sunt gritoare cuvintele Sfntului Apostol Pavel: ''Nu mai este iudeu, nici elin; nu mai este nici rob, nici liber; nu mai este parte brbteasc si parte femeiasc, pentru c voi toti una sunteti n Hristos Iisus'' (Galateni 3, 28). Fat de aceast sublim nvttur, prostitutia poate fi socotit cea mai grea si cea mai amar sclavie, n contextul n care proxenetii sau chiar clientii le supun pe femeile care se prostitueaz la tot felul de umilinte, la obligativitatea de a ntretine raporturi intime cu oricine, oricnd si de a accepta gama nesfrsit a perversiunilor sexuale.
Prostitutia nu poate fi socotit niciodat un ''drept al omului'', fiindc este pcat, iar dreptul la frdelege sau pcat nu poate fi recunoscut, asa cum nu pot fi recunoscute nici homosexualitatea, nici uciderea, nici furtul, nici mrturia mincinoas, nici sinuciderea ca drepturi ale omului. Acestea totdeauna vor rmne pcate pedepsite de Dumnezeu si delicte pedepsite de legea civil. Aceia care promoveaz prostitutia ca pe un drept de a dispune liber de propriul trup, nu ar aplica niciodat acest principiu familiei sau prietenilor lor.
Suntem datori s spunem oamenilor adevrul: toate aceste pcate reprezint o stare de anormalitate si de pervertire creia omul i poate cdea prad, dar nicidecum nu putem spune c este o stare fireasc sau un drept al omului.
Pentru toate acestea, Biserica nu este de acord cu institutionalizarea sau legalizarea prostitutiei, care ar ncuraja destrblarea si desfrul, mai ales n rndul tinerilor, un adevrat atentat la viata de familie, fundamentul crestin al societtii romnesti.
Nu legalizarea prostitutiei este solutia cea mai bun, ci stoparea ei si ncercarea de recuperare a celor care au fost prinsi n mrejele ei. Rul si pcatul nu pot fi legalizate niciodat. Pretextul c prin institutionalizare sau legalizare se exercit controlul medical riguros asupra prostituatelor, pentru a preveni rspndirea bolilor cu transmitere pe cale de contact intim, este fals, cci statisticile ne arat c procesul si perioadele de incubare a acestor boli scap controlului periodic, casele de tolerant, lupanarele sau bordelurile ca si prostituatele nsele rmnnd focare nesfrsite de infectie. La acestea am mai aduga si argumentul care poate arta cinismul si meschinria celor care pledeaz pentru institutionalizarea sau legalizare prostitutiei, si anume c vor face opere de caritate cu taxele pe desfru.
Oricare ar fi argumentele care pledeaz pentru legiferare, sunt fr temei cci rul produs de aceast plag sau cium este imens mai mare dect cstigul sau beneficiul.
Pcatul, frdelegea sau nelegiuirea nu pot fi niciodat legiferate, adic ngduite oficial, cci ele aduc mbolnvirea moral si fizic a membrilor societtii, fiind un adevrat pericol mai ales pentru tineri. Societatea romneasc are nevoie de o primenire moral care nu se face prin legiferarea frdelegilor, ci prin asanarea lor, cu tact, prudent si autoritate. Ceea ce trebuie s cultivm noi, la tineri mai ales, este conceptia sntoas despre dragoste, cstorie si familie. De educarea si formarea tinerei generatii sunt rspunztori toti factorii educationali: scoala, biserica, societatea, statul n totalitatea lui.
Neputinta sau nepsarea n fata fenomenelor parazitare trebuie s ne ngrijoreze si s ne determine la actiuni concrete mpotriva prostitutiei, homosexualittii, drogurilor, proxenetismului, tlhriei, furturilor, fenomenului copiilor strzii, cersitului, care sunt pete urte pe obrazul unei natiuni. Nu legalizarea, ci stoparea lor si recuperarea celor czuti n acest pienjenis este calea de urmat. Atitudinea comod si iresponsabil a legiferrii frdelegii nu face dect s agraveze aceste stri de lucruri.
Educatia din familie si din scoal, restructurarea si mbunttirea emisiunilor audio si video, discutiile deschise la care s participe reprezentanti ai tuturor institutiilor de seam dintr-un stat, ntelegnd aici si Biserica, precum si crearea de noi locuri de munc sunt ci si mijloace de ndreptare a fenomenelor parazitare, duntoare societtii si de redresare moral a obstii romnesti.
Biserica noastr consider c nu legalizarea, ci stoparea prostitutiei si recuperarea celor prinsi de ea, constituie calea fireasc de nsntosire moral