Alegeri locale 2007

Cu cine veti vota la viitoarele alegeri locale?

  • Veaceslav Iordan (Partidul Comunist)

    Votes: 3 4.2%
  • Ion Mereuta (Partidul Umanist din Moldova)

    Votes: 0 0.0%
  • Leonid Bujor (Aliantei "Moldova Noastra")

    Votes: 2 2.8%
  • Vladimir Filat (Partidul Democrat)

    Votes: 14 19.7%
  • Dorin Chirtoaca (Partidul Liberal)

    Votes: 24 33.8%
  • Zinovia Zorin (Partidul Conservator)

    Votes: 0 0.0%
  • Alexandru Corduneanu (PPCD)

    Votes: 24 33.8%
  • Valentin Crilov (Patria-Rodina-Ravnopravie)

    Votes: 0 0.0%
  • Eduard Musuc (Partidul Social-Democrat)

    Votes: 2 2.8%
  • Corneliu Ciurea (Partidul Social-Liberal)

    Votes: 2 2.8%

  • Total voters
    71
  • Poll closed .
Poate saracul intre timp a mai pierdut niste banuti, doar prihvatizarea era in anul 1998-1999. De atunci poti sa dai si faliment.
Sincer ma bucur ca Filat nu este independent, eu chiar credeam ca este canditatul Partidulului Dezvoltării Spirituale “Moldova Unită”.
Pentru corectitudine dati un Search pe google sau yahoo cu numele fiecarui candidat si cuvantul "corupt" sau "coruptie" sa vedem ce gasim.

Eu am mai gasit ceva - http://www.exmoldova.i8.com/mafia.htm

Mai multi din Partidul Democrat, deci se poate Start Prihvatizare.
 
pervul;177858 said:
Voi cum vreti, dar eu o sa-l votez pe Petru Bodarev.

http://www.alegeri.md/2007/chisinau/bodarev/bio/

Ce PPCD, ce PD, daca este sa fim neutri si sa analizam lucrurile la rece in continuare haideti sa votam un candidat cu adevarat independent. Filat asta cu siguranta nu este independent, plus ca este si afacerist, deci are interese.

Petru Bodarev este un profesionist!

Asta o sa ne asigure pe toti cu incaltaminte, right? lol
 
Votat Partidul Liberal! Votat Dorin Chirtoaca!

O specificare, sondajul e realizat pe baza simpatizantilor din rindul forumistilor. Daca e sa ne referim la "reflectarea echidistanta" a sondajelor, atunci scuza-ma dar nici sondajele republicane nu se pot lauda cu anumite succese.

Judecind dupa reactiile oamenilor, observ ca de o mare simpatie se bucura D.Chirtoaca si consider ca aceste alegeri vor reprezenta cotitura decisiva a orasului Chisinau, luat in ansamblu. Eu pledez pentru oameni noi la conducere! Eu il voi sustine la 3 iunie 2007 pe D.Chirtoaca!
 
Re: Votat Partidul Liberal! Votat Dorin Chirtoaca!

eu cred ca toti candidatii au cate ceva ce li se poate imputa. daca vrei tare, poti sa gasesti lucruri aiurea in viata fiecarui om si sa le exploatezi la maximum. nu cred este important daca este afacerist sau nu, desi un om care cunoaste managemnet este capabil sa conduca treburile unui oras mult mai bine decat o face unul care habar nu are.

pana la urma trebuie sa analizam din punct de vedere al programelor prezentate si a capacitatilor. si eu cred ca este Filat cel care are cele mai bune referintse. Chirtoaca nu are experientsa si este mult prea tanar.
 
Si Dorin Chirtoaca si-a facut studiile in Romania, iar dupa absolvire nu a intitiat afaceri, ci s-a implicat in chestiuni mai serioase. Cat priveste "lipsa de experienta" - are o biografia publica - http://www.alegeri.md/2007/chisinau/chirtoaca/bio/
Are lipsa de experienta la coruptie.

Daca analizam din punctul de vedere ca toti avem pacate, atunci putem sa ii intelegem si pe criminali, pedofili, etc. Iar "afacerile" lui Filat din perioada sa de glorie (1998-1999) nu au fost o simpla specula la piata (nu a amagit o babuta cu 5 kopeici la un pahar de seminte). Omul este compromis din punct de vedere politic.
Eu v-as ura un simplu "Start reinnoire, Stop revenire!"
 
cel mai tare ma amuza ca noi stam si discutam aici, da Iordan o sa castige. si ca intotdeauna opozitia este ocupata sa vada paiul din ochiul celorlalti din opozitie, in speranta ca vor mai smulge niste procente, dar nu se gandesc ca o Alianta poate ar salva tara asta de plaga comunista. pana la urma nimeni nu se gandeste la binele tarii, dar la binele lui personal :D. asa ca pana cand nu o sa se schimbe mentalitatea si oamenii politici de aici chiar vor invata sa faca politica, vom avea rezultatul pe care il avem acum.

si te rog sanu imi rastalmacesti cuvintele. am spus doar ca daca vrei cu adevarat poti sa gasesti anumite pete in trecutul fiecaruia sau sa le manipulezi asa cum iti convine. trebuie putin psihologie si rautate si se rezolva. asta am vrut sa spun. citirea selectiva a ceea ce scriu nu ajuta la mersu discutiei, doar irita interlocutorul.
 
De acord, atunci fara candidati compromisi...

Votati Dorin Chirtoaca!
Un primar tînăr, o echipă liberală — o capitală europeană!
Schimbarea spre bine de la liberali vine!
 
Paris, Londra, Madrid, Berlin.................................
Bucurestiul este in devenire.
Chisinaul mai are mult pana "in devenire".
 
Stimaţi cetăţeni!
Împreună am lansat schimbarea, în anul 2005. Împreună am învins în alegeri acumulând 35% şi ocupând locul al 2-lea. Doar împreună, la 3 iunie 2007, putem câştiga alegerile şi realiza schimbarea spre bine. Partidul Liberal este convins de victoria noastră şi vă chemăm să participaţi la alegeri. Viitorul nostru european depinde de prezenţa noastră la scrutin şi de votul Dumneavoastră pentru candidatul şi consilierii Partidului Liberal. În calitate de primar general împreună cu consilierii Partidului Liberal din Consiliul Municipal Chişinău ne asumăm să realizăm:


În oraşul Chişinău:

Crearea condiţiilor pentru dezvoltarea mediului de afaceri, atragerea investiţiilor autohtone şi străine, în vederea creşterii numărului locurilor de muncă şi a salariilor;
Construirea de locuinţe sociale pentru cei defavorizaţi şi familii tinere, dezvoltarea sistemului ipotecar de construcţie, prin acoperirea dobânzii de la buget, atragerea investiţiilor străine, promovarea concurenţei libere pe piaţa construcţiilor;
Achitarea serviciilor comunale strict pe baza consumului indicat de contorul propriu, fără să fie plătite pierderile din reţea. Achitarea parţială de către primărie a serviciilor comunale pentru categoriile sociale defavorizate.
Furnizarea agentului termic (apă caldă şi căldură) conform parametrilor prevăzuţi de lege. Neadmiterea ca grădiniţele, şcolile şi instituţiile medicale să nu aibă apă caldă;
Transport public la timp, curat, modern, în stare tehnică corespunzătoare normelor legale, inclusiv microbuzele, staţii reparate şi amenajate, prin eliminarea corupţiei, asigurarea stabilităţii şi perspectivei activităţii transportatorilor. Fluidizarea traficului, construirea de parcări subterane şi supraetajate;
Repararea drumurilor cu termen de garanţie conform standardelor europene, deszăpezirea lor la timp, prin concesioanarea serviciului;
Asigurarea iluminării străzilor, a stradelelor şi a curţilor interioare;
Modernizarea şi eficientizarea staţiei de epurare a apelor reziduale, prin finanţări europene, construirea fabricii de prelucrare a deşeurilor;
Renovarea şi construirea de noi terenuri de joacă pentru copii, îngrijirea şi amenajarea spaţiilor verzi, a terenurilor de sport, a zonelor de odihnă. Reanimarea sportului, a activităţilor culturale şi dezvoltarea turismului;
Dotarea corespunzătoare a instituţiilor de învăţământ, medicale şi de cultură, prin proiecte competitive în cadrul programului european de vecinătate;
Îmbunătăţirea condiţiilor de trai în căminele studenţeşti, construirea de cămine private, respectarea normelor de igienă, furnizarea apei calde. Asigurarea asistenţei medicale în instituţiile de învăţământ;
Dezvoltarea programelor de voluntariat pentru tineri în instituţii publice şi companii private, pentru acumularea experienţei şi creşterea transparenţei;
Combaterea vagabondajului şi instituţionalizarea persoanelor fără adăpost, în special a copiilor.


În oraşele, comunele şi satele din municipiu:

Crearea de condiţii pentru creşterea numărului locurilor de muncă prin dezvoltarea mediului de afaceri la sat, dezvoltarea turismului;
Finalizarea gazificării, apeductului, construirea canalizării în fiecare localitate;
Repararea şi întreţinerea drumurilor de acces către localităţi, a străzilor şi trotuarelor din localităţi, iluminarea lor, deszăpezirea la timp a drumurilor;
Asigurarea circulaţiei transportului până la ore târzii, pentru ca persoanele care lucrează în schimbul doi să se poată întoarce acasă, introducerea liniilor de troleibuz;
Crearea condiţiilor pentru evacuarea şi stocarea gunoiului, lichidarea gunoiştelor neautorizate, salubrizarea localităţilor;
Deschiderea centrelor de tineret şi copii, reactivarea caselor de cultură, reamenajarea terenurilor de sport, reanimarea sportului la sat prin înfrăţiri cu localităţi europene, accesarea de fonduri europene, implicarea societăţii civile;
Asigurarea mijloacelor necesare pentru îngrijirea şcolilor, a grădiniţelor, a instituţiilor medicale şi de cultură, dotarea bibliotecilor cu cărţi.


La primărie:

Garantarea transparenţei activităţii administraţiei publice locale, conlucrarea eficientă cu prestatorii de servicii publice;
Garantarea accesului imediat la informaţiile publice, soluţionarea la timp a cererilor cetăţenilor;
Consultarea cetăţenilor şi implicarea lor directă în procesul de luare a deciziilor, dezvoltarea parteneriatelor cu societatea civilă;
Implementarea sistemului de guvernare electronică (E-Chişinău);
Înfiinţarea ghişeului unic, simplificarea la minim a procedurilor de obţinere a licenţelor, autorizaţiilor şi a altor acte administrative, concentrarea serviciilor primăriei într-o singură clădire;
Efectuarea în mod transparent a achiziţiilor publice;
Concursuri depolitizate şi transparente de angajare, promovarea tinerilor, inclusiv în funcţii de conducere, stimularea angajării absolvenţilor;
Concesionarea serviciilor publice către agenţi economici privaţi;
Descentralizarea administraţiei publice locale;
Deschiderea unui centru de instruire pentru elaborarea de proiecte şi obţinerea de granturi, consultanţă pentru începerea unei activităţi economice.
 
Eu am o problema, din pacate nu o sa-mi tin promisiunea. Conform celor publicate despre Filat - o sa votez la turul intai Dorin Chirtoaca, iar la turul doi - Alexandru Corduneanu.
 
Un oraş deschis pentru oamenii de afaceri şi investitori

Programe:

1. Crearea unui mecanism financiar-fiscal optim pentru dezvoltarea afacerilor

Întreprinderile mici şi mijlocii (în continuare ÎMM-uri) reprezintă sectorul cel mai important şi dinamic al economiei municipiului, deoarece asigură populaţia cu locuri de muncă, având o contribuţie decisivă la formarea bugetului. În context, autorităţile municipale trebuie să asigure dezvoltarea continuă a ÎMM-urilor, inclusiv prin instrumente şi mecanisme financiar-fiscale. Pentru susţinerea financiară a întreprinderilor se va elabora şi implementa mecanismul de reducere a cotelor de impozite şi taxe locale percepute de la întreprinderile care îşi lansează businessul. Totodată vom crea un mecanism eficient de eşalonare a taxelor locale şi a altor plăţi obligatorii sau de extindere a termenului de achitare a acestora pentru ÎMM-urile noi.

Vom examina oportunitatea creării Fondului Municipal de Garantare a creditelor destinate ÎMM-urilor în scopul sporirii accesului micului business la serviciile instituţiilor financiare, lucru care este deja realizat de cîţiva ani în multe localităţi şi raioane din Republica Moldova. Fondul va acorda aceste garanţii în baza unui concurs deschis şi transparent, pentru susţinerea în mod prioritar a afacerilor noi, orientate spre inovaţii şi tehnologii înalte, lansare de noi locuri de muncă, angajarea persoanelor din categoriile social-vulnerabile.

Va fi definitivată lista bunurilor publice municipale disponibile, care vor fi propuse ÎMM-urilor în arendă contra unor mici plăţi de arendă, pentru a stimula dezvoltarea sectorului economiei reale. Va fi elaborat şi promovat mecanismul economic de acordare în leasing, cu transmiterea ulterioară în proprietate, de către întreprinderile mari din raza municipiului, pentru ÎMM-uri, a suprafeţelor de producţie, utilajelor tehnologice şi a mijloacelor de transport neutilizate.

Indicatori de evaluare a impactului:
Numărul anual al întreprinderilor asupra cărora se aplică mecanisme fiscale stimulatorii
Valoarea scutirilor anuale acordate
Numărul anual al întreprinderilor care utilizează spaţii municipale
Valoarea resurselor financiare acordate de Fondul Municipal de garantare pentru creditele bancare.


Rezultate:
Dezvoltarea şi extinderea activităţii ÎMM-urilor
Dezvoltarea parteneriatului public-privat
Utilizarea eficientă a spaţiilor de producţie
Creşterea constantă a numărului de locuri de muncă, minim 6 mii pe an.


2. Atragerea potenţialilor investitori în creşterea şi diversificarea volumului de investiţii

Pentru realizarea acestui program, vom promova iniţial elaborarea studiilor de fezabilitate ale diverselor proiecte investiţionale din domeniile cu impact major asupra vieţii municipiului: amenajarea urbanistică a municipiului, construcţia de locuinţe, reconstrucţia şi modernizarea drumurilor municipale, reţelei de distribuţie a apei şi a agentului termic, evacuarea, depozitarea şi prelucrarea deşeurilor, crearea şi amenajarea zonelor de odihnă şi agrement.

Implicarea activă a autorităţilor publice municipale în procesul investiţional va fi realizată prin elaborarea şi adoptarea Programului investiţional municipal. Vom asigura pregătirea pachetului de oferte de terenuri, imobile, pentru investiţii în ramurile de substituire a importurilor şi industria uşoară, pe care îl vom distribui potenţialilor investitori sub formă de materiale promoţionale pe domenii. În aşa mod vom forma un portofoliul municipal de investiţii, pe care îl vom mediatiza intens în rîndul agenţilor economici.

Vom susţine şi promova organizarea anuală a forumului internaţional „Investeşte în Chişinău”, unde vor fi invitaţi, atît investitori autohtoni, cît şi cei străini. Vom elabora şi aproba harta investiţională a municipiului, planurile urbanistice zonale cu descrierea urbanistică şi amplasarea teritorială a zonelor de interes investiţional. Orice persoană venind la Primărie va avea acces la aceste documente, ca şi în alte capitale europene.

Vor fi estimate sursele financiare necesare implementării diverselor proiecte şi se vor întreprinde acţiuni pentru atragerea cofinanţării externe.

Pentru îmbunătăţirea condiţiilor de informare şi asigurarea accesului nelimitat al potenţialilor investitori, harta investiţională şi lista principalelor oportunităţi investiţionale va fi actualizată şi prezentată electronic pe pagina www.chisinau.md. În scopul atragerii investitorilor străini vor fi simplificate procedurile de înregistrare şi aflare a investitorilor străini în municipiu. Investiţiile finanţate de la bugetul municipal vor fi valorificate numai prim mecanismul licitaţiilor publice, organizate în mod transparent şi deschis.

Indicatori de evaluare a impactului:
Valoarea anuală a investiţiilor
Numărul şi valoarea studiilor de fezabilitate
Planuri urbanistice zonale elaborate
Valoarea cofinanţărilor atrase pentru dezvoltarea afacerilor
Număr de licitaţii organizate.


Rezultate:
Mecanism eficient de atragere a investiţiilor
Program investiţional municipal funcţional
Politică activă de promovare şi atragere a investitorilor în municipiul Chişinău
Număr în creştere a investiţiilor
Proceduri transparente de organizare şi desfăşurare a licitaţiilor.


3. Dezvoltarea şi diversificarea infrastructurii de afaceri

Pentru consolidarea infrastructurii de afaceri vom crea Agenţia municipală de atragere a investiţiilor şi promovarea exportului. Agenţia va facilita cooperarea investitorilor cu autorităţile publice municipale. De asemenea, va fi creat Centrul municipal de consultanţă în business care va acorda asistenţă economică şi juridică întreprinzătorilor privaţi, va stabili şi promova oportunităţile de afaceri cu partenerii externi, va organiza vizite de documentare şi afaceri etc. Paralel cu aceasta vom inventaria şi reabilita clădirile, edificiile pentru crearea incubatoarelor de afaceri. Incubatoarele de afaceri vor reprezenta elemente importante ale infrastructurii economice, care vor permite persoanelor talentate şi ingenioase, în primul rînd tinerilor, să-şi lanseze şi dezvolte afacerile. Credem că în fiecare sector trebuie să existe minim un incubator de afaceri mare, pentru lansarea a cel puţin 50 de noi afaceri. Suplimentar, împreună cu rectorii instituţiilor de învăţămînt superior, vom iniţia şi dezvolta parteneriate în vederea creării pe lîngă fiecare instituţie a unui incubator de afaceri şi a unui centru inovaţional-ştiinţific, unde studenţii şi profesorii vor avea posibilitatea de a implementa diferite inovaţii. Pentru aceasta vom coopera activ cu donatorii şi investitorii străini, prin participarea la diferite proiecte de dezvoltare a infrastructurii de cercetare şi afaceri.

Suplimentar vom realiza o politică activă pentru dezvoltarea reţelei instituţiilor de microfinanţare. Vom crea Compania Municipală de leasing, care va acorda în arendă pe termen lung, în condiţii avantajoase ÎMM-urilor, fonduri fixe de producere. Vom promova lansarea birourilor de creditare şi a fondurilor de garantare a creditelor şi împrumuturilor, impulsionînd astfel dezvoltarea pieţei de creditare şi a sectorului economiei reale.

Acest program va fi realizat şi prin conceperea şi implementarea compartimentului economic din pagina web oficială a municipiului – www.chisinau.md, cu actualizarea la zi a informaţiei respective şi prezentarea ei în mai multe limbi. Prezentarea şi promovarea oportunităţilor de afaceri şi investiţii din municipiu pentru partenerii externi va fi realizată prin diferite modalităţi şi materiale promoţionale. Vom organiza şi desfăşura, în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie tîrguri, expoziţii anuale „Produs în Chişinău”, unde-i vom susţine informaţional şi logistic pe toţi agenţii economici din municipiu.

Indicatori de evaluare a impactului:
Număr anual al investitorilor şi valoarea anuală a investiţiilor
Număr de afaceri nou-create în incubatoarele de business
Număr de birouri de creditare, companii de leasing, instituţii de microfinanţare
Valoarea resurselor acordate de instituţii de microfinanţare, leasing
Număr de noi locuri de muncă
Numărul şi valoarea contractelor semnate la expoziţii municipale.


Rezultate:
Infrastructură de afaceri dezvoltată şi diversificată
Includerea spaţiilor de producţie libere în activităţi economice
Expoziţii şi evenimente economice organizate.


4. Promovarea unei industrii durabile, inovaţionale şi competitive

Iniţial, vom sistematiza informaţia existentă despre spaţiile de producţie industriale neutilizate pentru revitalizarea capacităţilor industriale din raza municipiului. Această bază de date va cuprinde localizarea spaţiilor, suprafaţa, condiţiile de arendă, închiriere sau vînzare. În scopul înfiinţării de noi parcuri industriale şi centre inovaţionale în fiecare sector al capitalei vom elabora şi înainta spre adoptare Guvernului studii de fezabilitate. Vom asigura participarea Primăriei în calitate de fondator la business-incubatoare municipale de profil industrial şi inovaţional.

Va fi elaborată şi actualizată lista întreprinderilor din municipiu cu un grad avansat de poluare a mediului natural şi un nivel tehnologic depăşit pentru elaborarea proiectelor de diminuare a impactului lor asupra mediului natural. Ca prim pas, va fi elaborată şi implementată schema de protecţie a rîului Bîc în perimetrul municipiului: or. Vatra - or. Sîngera şi examinată oportunitatea redimensionării, redislocării sau reprofilării unităţilor industriale din această zonă. Teritoriile eliberate vor fi valorificate pentru alte destinaţii publice, inclusiv turism şi agrement. Un loc aparte îl va deţine modernizarea întreprinderilor existente cu aplicarea tehnologiilor care consumă puţină materie primă şi energie, ecologic pure şi care oferă un număr mare de noi locuri de muncă. În acest sens, prioritară va fi investirea în capitalul uman, ridicarea mobilităţii populaţiei active din punct de vedere economic, adaptarea ei rapidă la condiţiile pieţei, lucruri pe care le vom promova activ în rîndul agenţilor economici.

Preferinţă va fi acordată pentru ramurile industriale care au o însemnătate deosebită pentru asigurarea competitivităţii producţiei din Chişinău pe pieţele externe. Întreprinderile care şi-au păstrat suprafeţele de producţie şi statutul juridic, dar care nu funcţionează, vor fie reanimate prin restructurare şi reutilare tehnică. În baza acestora vom susţine crearea de noi ÎMM-uri, diverse ca specializare. Dezvoltarea industriei va fi realizată în hotarele formaţiunilor industriale deja existente, luînd în considerare utilizarea raţională a terenurilor industriale pentru amplasarea eficientă a întreprinderilor existente sau a celor nou-create.

O atenţie deosebită vom acorda infrastructurii industriale. Unul din cele mai importante obiective constituie crearea cu emiterea de acţiuni a pieţelor angro – contractanţi ai producătorilor de bunuri care acumulează pentru aceştia comenzi.

La nivel municipal vom crea şi dezvolta sistemul industrial economico-ecologic, prin trecerea la sistemul de folosire a resurselor naturale cu plată. Acesta va fi constituit din sumele de compensare a cheltuielilor pentru reproducţia lor şi plăţi de amendă pentru încălcarea normelor de exploatare a resurselor naturale. În aşa mod vom promova utilizarea eficientă şi durabilă a resurselor naturale în scopuri economice, vom ridica nivelul de responsabilitate a cetăţeanului faţă de mediul natural.

Indicatori de evaluare a impactului:
Dinamica valorii vînzărilor şi numărului de angajaţi la întreprinderi, incubatoare de afaceri, centre inovaţionale
Micşorarea numărului întreprinderilor poluante
Valoarea tranzacţiilor de leasing
Valoarea plăţilor pentru folosirea resurselor naturale cu plată.


Rezultate:
Dezvoltarea industriei
Infrastructură industrială dezvoltată şi diversificată
Sistem eficient şi funcţional de restructurare a întreprinderilor.


5. Integrarea municipiului în circuitul economic regional şi internaţional

Un loc aparte în dezvoltarea economică locală îl ocupă şi integrarea municipiului în economia mondială. Pentru a susţine acest proces, iniţial, vor fi sistematizate oportunităţile de extindere a comerţului exterior şi a colaborării externe prin definitivarea şi valorificarea oportunităţilor oferite de acordurile de comerţ liber cu statele vecine, de acordurile comerciale bilaterale semnate de Republica Moldova cu alte ţări, de statutul de membru a Organizaţiei Mondiale a Comerţului. Vor fi elaborate, negociate şi semnate acorduri comerciale şi de asistenţă tehnică cu capitalele şi oraşele înfrăţite ale municipiului.

În scopul prezentării şi promovării municipiului pe plan regional vom participa cu pavilion municipal la cele mai importante tîrguri şi expoziţii regionale. Vom crea premise necesare dezvoltării comerţului electronic în municipiu. Vom elabora şi publica ghidul de investiţii (5 mii exemplare anual, în mai multe limbi), pe care îl vom distribui la diferite expoziţii naţionale şi internaţionale, precum şi alte materiale promoţionale de acest gen.

Accentul va fi pus pe dezvoltarea produselor orientate spre export ale întreprinderilor din oraş. Vom promova şi susţine crearea în Chişinău a unei reţele de transport logistic internaţional. Vom forma un sistem eficient de promovare a bunurilor şi serviciilor pe piaţa mondială. În procesul de promovare a relaţiilor externe vom atrage Camera de Comerţ şi Industrie, Organizaţia Moldovenească de Promovare a Investiţiilor şi Exportului, asociaţiile antreprenorilor din Chişinău, inclusiv ÎMM-uri, prin crearea în oraş a asociaţiilor de cooperare internaţională, iar în străinătate – a reprezentanţelor businessului din oraş. În scopul stabilirii şi dezvoltării relaţiilor economice între întreprinderi vom crea la Chişinău un centru regional (pentru Republica Moldova, România, Ucraina) de acumulare şi diseminare a informaţiei comerciale, inclusiv o bază de date care să funcţioneze în regim de dialog operativ.

Indicatori de evaluare a impactului:
Număr de acorduri încheiate cu capitalele şi oraşele înfrăţite ale municipiului
Număr de participări la expoziţii sub pavilion municipal
Număr de materiale publicitare elaborate şi distribuite
Valoarea exporturilor agenţilor economici din Chişinău
Valoarea afacerilor deservite de reţeaua de transport public.


Rezultate:
Infrastructură dezvoltată
Climat de încredere şi cooperare în domeniul economic între Chişinău şi alte metropole
Un număr diversificat de instrumente de promovare a imaginii economice a municipiului
Reţea de transport logistic internaţional şi Centru logistic funcţional
Creşterea ponderii întreprinderilor ce consumă puţină materie primă şi energie.


6. Creşterea rolului autorităţilor municipale în dezvoltarea economică locală

Pentru atingerea acestui obiectiv vom realiza patru activităţi importante:
Ajustarea structurală şi îmbunătăţirea managementului financiar al întreprinderilor municipale. Vor fi restructurate întreprinderile municipale şi societăţile pe acţiuni, în care autorităţile municipale deţin pachetul majoritar, în scopul îmbunătăţirii performanţelor acestora, reducerii pierderilor şi micşorării datoriilor. Concomitent, vom iniţia procesul de privatizare a utilităţilor publice pentru creşterea competitivităţii, diversificarea ofertei de servicii calitative şi liberalizarea pieţei. Pentru îmbunătăţirea financiară a întreprinderilor vor fi semnate Acorduri-memorandum între întreprinderile municipale şi Consiliul creditorilor.
Stabilirea parteneriatului durabil între administraţie şi comunitatea de afaceri. Pentru aceasta vom crea condiţii necesare funcţionării eficiente a ONG-urilor, cu atribuirea unor sedii adecvate pentru desfăşurarea activităţilor ce ţin de promovarea reformelor economice. Va fi elaborată şi înaintată spre adoptare de către Consiliul Municipal procedura de expertiză publică independentă a proiectelor de decizii cu conţinut economic. Se va optimiza activitatea Consiliului Economic Consultativ de pe lîngă Primăria municipiului prin lărgirea atribuţiilor sale şi implicarea mai activă în procesele de expertiză şi consultare a autorităţilor municipale în domeniul economic.
Implicarea activă a sectorului privat şi asociativ în examinarea şi soluţionarea problemelor economice de interes municipal major. În acest scop vom crea condiţii pentru participarea activă a sectorului de afaceri în soluţionarea problemelor economice. Vor fi realizate şedinţe comune ale Primăriei cu reprezentanţii businessului pentru examinarea diverselor probleme de ordin economic. Vor fi atrase ONG-urile de profil la elaborarea şi implementarea strategiilor municipale cu impact economic major. Vor fi stabilite procedurile de colaborare cu autorităţile publice municipale prin intermediul mass-mediei din Chişinău.


Indicatori de evaluare a impactului:
Număr de Acorduri-memorandum semnate
Suprafaţa şi valoarea sediilor acordate în gestiunea ONG-urilor cu profil economic
Număr de ONG-uri participante la diferite acţiuni ce ţin de guvernarea locală
Număr de decizii cu caracter economic ale Consiliului Municipal analizate de ONG-uri.


Rezultate:
Management financiar performant al întreprinderilor municipale
Sistem eficient şi funcţional de restructurare a întreprinderilor municipale
Parteneriat durabil între administraţie şi comunitatea de afaceri
Implicarea activă a sectorului asociativ în dezvoltarea economică locală.

sursa: www.filat2007.md
 
rigel;177897 said:
Eu am o problema, din pacate nu o sa-mi tin promisiunea. Conform celor publicate despre Filat - o sa votez la turul intai Dorin Chirtoaca, iar la turul doi - Alexandru Corduneanu.
cama celasi lucru ii ca si cu basescu... a fost capitan de nava... clar ca a facut oplitie politica... Filat ii afacersit... clar ca a facut bani ilegal :D. nu ne dezmintim deloc.
dar cel mai tare imi plac oamenii care se razgandesc din cauza unor informatii puse pe net de niste nickuri. de ce nu le ceri sa se prezinte Rogel, ca vb urat de un om? :D
 
Orice ar zice sau ar face, Filat tot corupt ramane!

Votati Petru Bodarev, votati un independent!

Da, doamna sau domnisoara Adrenalina daca tot nu este cetatean al R. Moldova ce interese are sa sustina pe Filat? Sau cumde unde un cetatean 'strain' cunoaste atat de bine viata politica basarabeana?
Eu cred ca este o cacealma la mijloc.


Petru Bodarev!

Născut la 19 martie 1951, s. Ruseni, raionul Edineţ.
Studii:1971 — a absolvit Colegiul Tehnologic;
1984 — a absolvit Universitatea de Stat “Lenin”, Facultatea Planificarea industriei.
Activitatea profesională:1971 — angajat în calitate de maistru al secţiei nr. 5, fabrica de încălţăminte “Zorile”;
1971–1973 — serviciul militar în rîndurile Armatei Sovietice;
1973–1979 — maistru al secţiei nr. 5, fabrica de încălţăminte “Zorile”, mai apoi avansînd consecutiv în funcţiile de maistru superior, şef- adjunct, şef de secţie;
1981–1985 — a deţinut funcţia de maistru de secţie la Casa republicană de modele;
1985 — prin ordinul Ministerului de deservire socială a populaţiei este numit în funcţie de director adjunct al Casei republicane de modele;
1986–1993 — director, Fabrica de confecţionare a încălţămintei “Tocuşor”;
1993 — activează în calitate de director general, Înterprinderea mixtă moldo-germană “Taur”;
1993–1996 — a deţinut funcţia de preşedinte al comitetului de conducere al SA “Tocuşor”;
1996 — deţine funcţia de director al filialei Societăţii Comerciale Române “Cristina Mold Rom Simpex” SRL.
Căsătorit, 2 copii.
 
pervul;177901 said:
Orice ar zice sau ar face, Filat tot corupt ramane!

Votati Petru Bodarev, votati un independent!

Da, doamna sau domnisoara Adrenalina daca tot nu este cetatean al R. Moldova ce interese are sa sustina pe Filat? Sau cumde unde un cetatean 'strain' cunoaste atat de bine viata politica basarabeana?
Eu cred ca este o cacealma la mijloc.


Petru Bodarev!

Născut la 19 martie 1951, s. Ruseni, raionul Edineţ.
Studii:1971 — a absolvit Colegiul Tehnologic;
1984 — a absolvit Universitatea de Stat “Lenin”, Facultatea Planificarea industriei.
Activitatea profesională:1971 — angajat în calitate de maistru al secţiei nr. 5, fabrica de încălţăminte “Zorile”;
1971–1973 — serviciul militar în rîndurile Armatei Sovietice;
1973–1979 — maistru al secţiei nr. 5, fabrica de încălţăminte “Zorile”, mai apoi avansînd consecutiv în funcţiile de maistru superior, şef- adjunct, şef de secţie;
1981–1985 — a deţinut funcţia de maistru de secţie la Casa republicană de modele;
1985 — prin ordinul Ministerului de deservire socială a populaţiei este numit în funcţie de director adjunct al Casei republicane de modele;
1986–1993 — director, Fabrica de confecţionare a încălţămintei “Tocuşor”;
1993 — activează în calitate de director general, Înterprinderea mixtă moldo-germană “Taur”;
1993–1996 — a deţinut funcţia de preşedinte al comitetului de conducere al SA “Tocuşor”;
1996 — deţine funcţia de director al filialei Societăţii Comerciale Române “Cristina Mold Rom Simpex” SRL.
Căsătorit, 2 copii.

da programul electoral unde-i este?
 
pervul;177901 said:
Orice ar zice sau ar face, Filat tot corupt ramane!

Votati Petru Bodarev, votati un independent!

Da, doamna sau domnisoara Adrenalina daca tot nu este cetatean al R. Moldova ce interese are sa sustina pe Filat? Sau cumde unde un cetatean 'strain' cunoaste atat de bine viata politica basarabeana?
Eu cred ca este o cacealma la mijloc.


Petru Bodarev!

Născut la 19 martie 1951, s. Ruseni, raionul Edineţ.
Studii:1971 — a absolvit Colegiul Tehnologic;
1984 — a absolvit Universitatea de Stat “Lenin”, Facultatea Planificarea industriei.
Activitatea profesională:1971 — angajat în calitate de maistru al secţiei nr. 5, fabrica de încălţăminte “Zorile”;
1971–1973 — serviciul militar în rîndurile Armatei Sovietice;
1973–1979 — maistru al secţiei nr. 5, fabrica de încălţăminte “Zorile”, mai apoi avansînd consecutiv în funcţiile de maistru superior, şef- adjunct, şef de secţie;
1981–1985 — a deţinut funcţia de maistru de secţie la Casa republicană de modele;
1985 — prin ordinul Ministerului de deservire socială a populaţiei este numit în funcţie de director adjunct al Casei republicane de modele;
1986–1993 — director, Fabrica de confecţionare a încălţămintei “Tocuşor”;
1993 — activează în calitate de director general, Înterprinderea mixtă moldo-germană “Taur”;
1993–1996 — a deţinut funcţia de preşedinte al comitetului de conducere al SA “Tocuşor”;
1996 — deţine funcţia de director al filialei Societăţii Comerciale Române “Cristina Mold Rom Simpex” SRL.
Căsătorit, 2 copii.
pentru ce sa votam un om care nu are nici o sansa? pentru ce sa impartim voturile unor oameni care stim din start ca vor pierde. scopul ar trebui sa fie schimbarea si asta se obtine putin altfel decat credeti voi. ar trebui sa luati exemplu Ro 2004...

si nu ii nici o cacealma, draga domnule. de unde stiu nu ii treaba ta. ca il sustin pe filat nici asta nu ii drept. doar ca nu imi place sa va las sa umpleti niste oameni de rahat numai pentru ca aveti anumite simpatii. asta ii marsav si ma irita de-a dreptul.

as vrea sa stiu cum un maistru ar trebui sa ma convinga ca ii cel mai bun primar, fara nici o suparare...
 
adrenalina;177900 said:
cama celasi lucru ii ca si cu basescu... a fost capitan de nava... clar ca a facut oplitie politica... Filat ii afacersit... clar ca a facut bani ilegal :D. nu ne dezmintim deloc.
dar cel mai tare imi plac oamenii care se razgandesc din cauza unor informatii puse pe net de niste nickuri. de ce nu le ceri sa se prezinte Rogel, ca vb urat de un om? :D

Sa analizam problema la rece: nu orice afacerist este corupt, nu orice capitan de nava devine presedinte, s.a.m.d. Informatiile poate sunt puse pe "niste" linkuri, dar sunt reale. A existat si o comisie parlamentara, comisia parlamentara nu trebuie sa se prezinte, este cunoscuta... s.a.m.d.

Cat priveste votul de la primul tur pentru Filat: A FOST O GLUMA ;-)

Apropo, ce are Basescu, fost presedinte PD, partid care este afiliat la PPE (http://www.epp.eu/memberdetail.php?partieID=88&landID=31), structura la care este afiliat si PPCD (http://www.epp.eu/memberdetail.php?partieID=87&landID=46), cu Filat si PD-ul moldovenesc care sunt social-democrati. Sper ca nu incercati sa faceti un trasfer de imagine...
 
stiu aceste informatii. nu vreau sa fac nici un transfer de imagine. spre deosebire de cei implicatiin aceasta discutie, sunt unica, se pare, care nu are nici un interes ascuns, nu sunt meschina si nu atac candidati. la moment sunt unica cinstita intre toti cei care v-ati inregistrat pe acest forum acum in perioada alegerilor si faceti propaganda electorala. asta numesc eu interes ascuns, transfer de imagine, etc. :D
so, daca ati terminat cu acuzatiile, poate discutam normal.
 
adrenalina;177906 said:
stiu aceste informatii. nu vreau sa fac nici un transfer de info. spre deosebire de cei implicatiin aceasta discutie, sunt unica, se pare, care nu are nici un interes ascuns, nu sunt meschina si nu atac candidati. la moment sunt unica cinstita intre toti cei care v-ati inregistrat pe acest forum acum in perioada alegerilor si faceti propaganda electorala. asta numesc eu interes ascuns, transfer de imagine, etc.

Si Gigi Becali s-a declarat trimisul lui Dumnezeu, un fel de Mesia, bla-bla-bla... Totusi exista un sigur Mesia, iar om fara pacate sau interese nu exista (mai mari sau mai mici). Sa fim lucizi, altfel chiar vom discuta numai despre Gigi Becali si cei ca el.

Votati Dorin Chirtoaca!
Un primar tînăr, o echipă liberală — o capitală europeană!
Schimbarea spre bine de la liberali vine!
 
Back
Top