Corectura
Esti pe aprope:
Daca ai cap ia altceva !
Remarca: Dacii in Chisinau n-am vazut desi am stat 7 zile si am umblat multe ore pe zi incoace si incolo.
Oricdum dacia este o masina proasta, asta e clar. COnceptul in sine ar fi putu sa fie magistral daca ar fi fost facut din piese de calitate. Din pacate in anii care au trecut calitatea a ucis-o. Rugineste, piese proaste. Se strica repede. Avantajul: piese ieftine, si se repara oriunde oricind si oricum, chiar si cu o sirma sau o sfoara. Se taie se modifica, se imporvizeaza. Merge oricum. Ar fi putut fi o masina buna pentru Moldova dar n-a fost sa fie. Acum e total depasita tehnologic din toate punctele de vedere si este inlocuita de noul Dacia Logan.
DACIA LOGAN.
ULTIMUL MODEL.
Renault 95% - Proiectat in Franta, fabricat in Franta pt moment se va face si in Romania in 2005.
Nu mai are nci o legatura cu clasica Dacie. Poate doar o asemnare de linii ascutite (tipice pentru designul Renault actual) si citeva chestiuni de ergonomie in interior, interesante, preluate de la Dacia Solentza ieftine, simple si eficiente.
Am una foarte aprope. Nu e a mea dar stiu multe despre ea.
++++++++++
Logan este adus tehnologic la zi, spre deosebire de toate modelele anterioare care erau depasite de vremuri. Solentza a fost practic un model intermediar, care a incercat sa salveze de la pieire Dacia, printr-un nou look si citeva imbunatatiri aduse la Dacia Nova. La Solentza au inceput sa foloseasca piese Renault (motor, cutii de viteze...) + ca a fost semnalul ca lucrurile se misca deja. In aceeasi idee s-a procedat si cu Daciile furgoneta (denumite la noi Papuc sua Pick-up) la care sa-u inlocuit motorele si cutiile de viteze romanesti cu cele frantuzesti fiind montate pe ele inclusiv motoare diesel care pian actunci nu fusesera montate pe Dacii. A crescut fiabilitatea, iar Dacia Papauc a acaparta piata de furgonete din romania rapid. O masina cu motor destul puternic, pe motorina, cu injectoare asa si asa (asta e nasol de tot - pt ca costa al naibii sa le rapari) al carei spate poate fi inchis prin carosare cu firbra de sticla. Ideala pentru transporturi de marfa fiind mica totusi. Buna la deal. Spatele cu arcuri cu foi poate spuporta greutati foarte mari (pina la 2 tone) greutate la care un microbuz Mercedes, Iveco... care nu are arcuri cu foi da cu fundul de pamint. Utila la carat materiale de constructii. Se pot face modificari pentru a i se pune portbagaj metalic apropae pe toata lungimea masinii (se pot cara scinduri, geamuri de dimensiuni destul de mari (2m x 2,5 m), gresie, placi de rigips etc.. Ce mai. eficienta de tot la cei 3000$ cit costa una noua. Iese din fabricatie fiind inlocuita de Loganul furgoneta. Oricum , Papucul a fost o lovitura puternica de piata pentru ca au fost speculate puternic pretul mic si avantajele sale constructive ajutate de noile piese Renault. mult mai fiabile decit cele clasice romanesti.
+++++++++++++++
Intorcidu-ma la Logan.
Practic sint 2 masini Logan desi cica ar fi variante. Modelul ieftin (5000 eur) e o masina slaba de pe care Renault isi scoate bani buni iar modelele scumpe (7000-8000eur) sint alta masina.
La exterior este la fel si habitaclul dar in rest n-au nimic important comun cele 2 masini Logan.
Cea ieftina are mnotor de clio. Masina este insa prea grea si e lenesa comparata cu masinile de clasa ei. Motor simplu fara computer, fara dotari, cheala de tot.
Modele scumpe sint insa altceva. Computerul de bord supravegheaza tot putind spune chiar si unde e businta masina si ce piese trebuie schibate (in cazul unor deformari in zone in care nu este vizibil - pe dedesubt).
Motorul este controlat de computer in toatalitate. Computerul face statistici de consum si te invata sa conduci. Motor de Megane II si cu cutie la fel.
Securitatea este ridicata (bare de protectie, airbag sofer si dreapta) si e la standarde ecologice europene.
Habitaclu foarte confortabil si ergonomic. Incalzirea merge brici. Inchidere centralizata, aer conditionat. Dezaburire in usi, oglinzi incalzite electric. pedalele se rup la impact. Sitem eficient de tensionare a centruii de siguranta la impact (un cap intra in podea, capul de sus de la centru se ridica la maxim si scaunul sare in spate). Masina este spatioasa si are un portbagaj imens de 500 L. Forme dure si ascutite.
Consumul nu e foarte mic si depide foarte mult de maniera de conducere. In oras consuma de la foarte mult daca mergi incet (15-17) la bine daca mergi la 50-70 pe ora (5-6). La relanti consuma putin sintd pe la 600 ture.
Concluzia este ca e o solutie buna la banii ei. Cu doatarile astea nu gasesti o masina straina. In plus pentru unii dimensiunile conteaza pentru ca fiind mare poti s-o incarci.
Din cite stiu are ambreiaj hidraulic si nu sta prea grozav la plecarile de pe loc si la reactia la acceleratie. Accelereaza puternic dar are o intirziere cam neplacuta intre momentul in care apesi pe pedala si momentul in care accelerarea efectiva are loc. Are sau nu ABS (depinde de varianta de 7-8000 eur aleasa)
Noi sintem multumiti dar o sa mai vedem.
Accesul la partile motorului este simplu. Este contruita nmodular ioar rparatiile se fac prin inlocuire de bucati intregi din masina si nu prin cirpiure. A nostra a fos atinsa putin la aripa spate de un ametit. Pentru asta se vas schimba (in fabrica) toata partea laterala de la parbriz pina la stopuri si usa din spate (abia daca e atinsa). Reparatia costa aprox 1500$. Motivul unei reparatii atit de spectaculoase este tratarea tablei. Daca se cirpeste o va prinde rugina. Daca se schimba tot e ok.
Deci: daca folositi Dacie Logan
1. luati modelele scumpe
2. asigurati-o ca altfel va papa la bani
Ca chestie : intr-un service autorizat moturul se da jos si se pune la loc fara sa umbli la cutie in 2 ore jumate, folosind insa scule de diagniosticare avansate. Supapa de ulei s deschide de e numai de catre computer in service. Nu mai e ca la Daciile vechi unde puteai sa-ti bagi nasul peste tot.