despre prostitutie si legalizarea ei

Sunteti de-acord cu legalizarea prostitutiei?

  • da

    Votes: 21 55.3%
  • nu

    Votes: 13 34.2%
  • nu ma intereseaza

    Votes: 4 10.5%

  • Total voters
    38
SOCIOLOGIA PROSTITUTIEI
Prof. univ. dr. Ilie Bdescu, Universitatea din Bucuresti,
Facultatea de Sociologie si Asistent Social

Prostitutia, din punct de vedere sociologic, este un tip de comportament care se distinge de altele prin folosirea corpului n scopuri comerciale, mai precis, prin decizia zilnic a unei persoane de a-si vinde corpul, ceea ce conduce la cderea din dreptul cel mai elementar al unei persoane, acela de a dispune liber de corpul propriu. Prostitutia asadar, face parte din categoria vnzrii propriului trup si ca atare se afl n vecintatea imediat a sclavajului. Unii juristi au ncadrat prostitutia n categoria acelor fenomene pe care Conventia european a drepturilor omului le ncadreaz n ceea ce denumeste ''dreptul persoanei de a dispune de corpul su '' (29). n realitate, prostitutia suspend acest drept al persoanei, din clipa n care aceasta a decis s-si vnd corpul, nct persoana nu mai dispune de corpul su n mod liber, din clipa n care si-a vndut corpul (sexul), ceea ce trece dreptul de folosint al propriului corp asupra unei alte persoane si anume a ''cumprtorului'', adic asupra proprietarului casei de tolerant care devine astfel si patronul trupurilor celor ce s-au vndut.
ntlnim aici acelasi paradox ca cel pe care Tnnies l-a prezentat n cadrul relatiei dintre muncitor si capitalist sau patron, doar c aici n locul vnzrii fortei de munc este vndut trupul. Evidentiem si noi, dup modelul lui Tnnies, cele trei momente ale unei asemenea relatii:
Vnzarea trupului
Folosirea trupului
Valorificarea trupului (adic a rezultatelor dobndite prin folosirea trupului)
n aceste trei momente ale relatiei, posesorul trupului (adic persoana care s-a decis pentru o astfel de vnzare ce reprezint n fapt esenta prostitutiei) este liber doar n primul moment, adic numai atunci cnd cu ''liber voint'' (liber arbitru) a decis s-si vnd trupul.
n momentul al doilea al relatiei, persoana devenit prostituat este numai cauza material (trupeasc) a relatiei, nu si cauza ei formal, cci ea nu-si decide nici partenerii, nici chiar pretul, nici ritmul folosirii trupului, si mai presus de toate, se foloseste neliber de trup, adic fr o implicare spiritual(sufleteasc), de vreme ce contractul o oblig s se ofere oricui i-o cere (oricrui partener). Relatia este deci n afara vointei sale 1(morale) si n afara oricror considerente de tip sufletesc (spiritual).Prin urmare, aici, persoana este ne-liber. Fenomenul al treilea, acela al valorificrii trupului, alienarea este total cci persoana prostituat nu are nici un fel de control asupra valorificrii morale si material-financiare a trupului (ea nu poate influenta sub nici o form acest proces.)
Prin urmare, actul prostitutiei nu este nici pe departe expresia liberei dispuneri de propriul corp ci mai degrab expresia unui drept suspendat. Prostitutia este tocmai suspendarea dreptului persoanei de a dispune de corpul su. Acest tip de interdictie si are prototipul n robia cea mai flagrant pe care o societate o poate provoca fiintei omenesti si anume sclavia. Numai sclavul este comparabil cu persoana prostituat, cci doar acesta nu are acces la libera folosint (material si spiritual) a corpului su. Singur relatia de sclavie este aceea n care altcineva dispune de propriul tu corp, de fiinta ta corporal.
O alt mare eroare este una de natur juridic.
Juristii clasific ofensele la adresa persoanei n dou clase: mala in se (ceea ce este ru n sine nsusi, adic n chip universal, fr particularizri de spatiu si timp) si mala prohibita, (acele ofense socotite ilegale pentru c legea le defineste ca atare) (30). ntre ofensele clasificate n aceast categorie specialistii ornduiesc jocurile de noroc, intrarea pe o proprietate strin si prostitutia.
Sociologia, ns, remarc aspectul elementar, dezvluit deja n cele de mai sus, c prostitutia este o relatie social care deposedeaz persoana de dreptul omenesc cel mai elementar si anume acela de a dispune liber de propriul corp, or acest aspect este un ''ru n sine'','' mala in se''. Aici procedura juridic este ntr-un decalaj cu efecte negative fat de stiinta societtii, adic fat de ntelesul social real al fenomenului pe care l defineste, nemaivorbind de latura spiritual a fenomenului si prin aceasta crestin, prin care suntem preveniti asupra particularittilor agravante ale pcatului desfrului: ''Fugiti de desfrnare! Orice pcat pe care-l va svrsi omul este n afar de trup. Cine se ded ns desfrnrii pctuieste n nsusi trupul su. Sau nu stiti c trupul vostru e templu al Duhului Sfnt, care este n voi, pe care-L aveti de la Dumnezeu si c voi nu sunteti ai vostri? Cci ati fost cumprati cu pret. Slviti, dar, pe Dumnezeu n trupul vostru si n Duhul vostru care sunt ale lui Dumnezeu!''(Corinteni, 6,18-20)
Mntuitorul ne nvat prevenindu-ne, asupra alunecrii n desfru prin simpla intentie: ''Oricine se uit la femeie, poftind-o, a si svrsit adulter cu ea n inima lui'' (Matei 5, 28).
 
Prin urmare, antropologia crestin si cea paulin n special demonstreaz c prostitutia, ca desfru, goleste trupul de Duhul Sfnt, cci l preschimb din templu al Duhului Sfnt si deci al nltrii spirituale n loc al cderii si al mortii n viat fiind, adic al decesului spiritual. Aceasta este grozvia antropologic a prostitutiei, c provoac decesul spiritual al persoanei, adic pierderea calittii sale de fiint spiritual, nzestrat cu liber arbitru (si deci cu autonomie moral). ntruct suprim n persoana uman forta spiritual fcnd din ea casa desfrului si deci o cas a mortii, a sinuciderii spirituale, putem sesiza c prostitutia nseamn si o decdere din posibilitatea pe care o are omul ca fptur creat, de a se manifesta ca fiint spiritual. Acest prerogativ creational al omului n univers (care distinge pe om de animal) este tocmai ceea ce se pierde prin actul prostitutiei.
Prin urmare, prostitutia deposedeaz persoana uman si de exercitiul spiritului nu numai de dreptul de a dispune liber de corpul su. Degradarea spiritual si corporal a persoanei umane ca urmare a prostitutiei este atestat si de primejdiile brusc intensificate n cazul prostituatelor. n unele tri europene, 25-30 % dintre prostituate prezint testul ELISA pozitiv si se pare c n viitor aceast categorie de persoane va reprezenta principala cale de transmitere a bolii (31, 32)
Prostitutia este, deci, un multiplicator al riscului n societate nu numai pentru prostituate ci si pentru restul membrilor societtii, cci, cum reiese din mrturiile unei prostituate (care-si spune persoan de companie) la emisiunea televizat din seara de 27 ian. 2002 de la televiziunea Antena 1, o asemenea persoan are 30 de clienti permanenti, de regul peste 35 de ani, deci persoane cstorite. Dac tinem seama de riscul mbolnvirii cu SIDA care este de 30 de ori mai mare la o prostituat si de 70 de ori mai mare la un homosexual, comparativ cu o persoan normal (la care riscul infestrii cu HIV este de 1,08%), putem realiza gradul de amenintare social pe care-l aduce prostitutia asupra familiei si a societtii.
Dac admitem acesti parametri dezvluiti de statistica mbolnvirilor de SIDA si de mrturiile prostituatelor de lux cu privire la numrul de clienti permanenti (am exclus deci partenerii ocazionali care se adaug la acest numr), putem spune c o persoan care ofer companie aduce un grad de risc asupra altor nc 60 de persoane. Prin urmare, ea trece asupra acestor persoane riscul sporit de 30 de ori al mbolnvirii cu SIDA. Deci, fiecare persoan prostituat trece acest coeficient de risc asupra celor nc 60 de persoane (soti si sotii), dintre care cte 30 (respectiv sotiile) fr de cea mai mic urm de consimtire. Prin urmare prostitutia atest o neasteptat agravare a chestiunii morale si juridice ntr-o societate, cci acord dreptul privilegiat unei categorii de persoane de a provoca rul cel mai mare (condamnarea la moarte) unui numr foarte mare de fiinte nevinovate, cu desvrsire inocente (din categoria cea mai sfnt a semenilor nostri, mamele copiilor nostri, ca sotii ale noastre).
Legiferarea prostitutiei cu acest deznodmnt de a cea un ''drept'' si o ''libertate'' de exterminare n cuprinsul societtii care, incredibil!, este nselat, mintit de legiuitor care-i prezint aceast legiferare ca o dovad a liberttii si a civilizatiei. n realitate, cum sesizm, legiferarea prostitutiei face parte dintre prghiile semibarbariei, adic a decderii unei societti pe scara uman de pe treapta civilizatiei, nicidecum asa cum n chip sofistic si necinstit ne-o spun avocatii ei (stranie decadent a acestei corporatii a legistilor n epoca modern), nici expresia liberttii, nici a civilizatiei.
Prostitutia nu numai c nu reduce riscul mbolnvirii de SIDA (si alte boli), cum s-a spus, ci, dimpotriv l sporeste de 30 de ori asupra persoanei care ofer aceste servicii si prin aceasta este trecut asupra altor 60 de persoane, dintre care, cte 30 fr a fi fost mcar consultate ori prevenite n vreun fel.
Prostitutia se dovedeste, iat, a fi un adevrat flagel. ntrebati cele cte 30 de sotii si mame trte n chip barbar sub securea acestui risc teribil de a fi ucise pentru libertatea de o clip a mriei sale masculul (ce iresponsabilitate mbrac libertatea la brbatul modern!) dac sunt de acord cu legiferarea prostitutiei, nainte de a trece aceast tragic si absurd lege a nimicirii sotiilor noastre si mame ale copiilor nostri prin Parlament.
Ca profesor, ca membru al comunittii sociologice si al Comisiei de Bioetic a Patriarhiei Ortodoxe Romne, sunt dator s dezvlui aceast adevrat fat a chestiunii. Mcar att s facem cu gestul de acum 2000 de ani al procuratorului Pontiu Pilat s ne splm pe mini.
Doamne, iart si ocroteste neamul nostru romnesc de toate ispitele si patimile care tulbur viata noastr.
P.S. n SUA, prostitutia este interzis n marea majoritate a statelor americane, cu exceptia a dou sau trei dintre ele, care excepteaz de la interdictie orasele care-si fac din industria plcerilor una dintre sursele axiale de venituri. Dar ca s ne imaginm c n Romnia impozitele pe plcerile mijlocite de actul prostitutiei ar aduce venituri statului este fie comic, fie ticlos. Orice calcul de rentabilitate pune n cumpn cstigurile cu costurile. Ori dac se face un calcul de risc se va dovedi usor c prostitutia cost o societate cu mult disproportionat mai mult dect ar fi cstigurile, ndoielnice si acestea. n realitate, cei ce cstig sunt patronii caselor de tolerant si deci ai trupurilor fiicelor si surorilor noastre mpinse la disperarea tragicei si inconstientei decizii de a-si vinde trupul pentru a supravietui, de fapt a muri n viat fiind.
Ceea ce dobndesc nefericitele surori ale noastre este doar iluzia vietii fiindc actul prostitutiei aduce asupr-le riscul decesului spiritual si deopotriv pcatul teribil al omuciderii semenilor lor, cci cele 30 de sotii aduse n pragul riscului trec toate n rspunderea direct a fiecrei prostituate n parte care srmanele, vor pleca din lume lund fr s-o stie mcar asupra lor acest pcat greu al omuciderii.
 
Data viitoare, Frontist, daca vrei sa te citeasca cineva, scoate ideile principale din text ca sa ne arati ca macar atata poti face cu mintea ta si pune link catre textul original, daca cumva avem curiozitatea sa te verificam.
Am citit primele 5-6 randuri ca sa constat ca nu spuneau nimic, anuntau numai ce avea sa urmeze si nimic mai mult.
Copy/paste stim si noi sa facem. Dar am vrea sa vedem daca stii sa faci mai mult de atat.
 
solara said:
Data viitoare, Frontist, daca vrei sa te citeasca cineva, scoate ideile principale din text ca sa ne arati ca macar atata poti face cu mintea ta si pune link catre textul original, daca cumva avem curiozitatea sa te verificam.
Am citit primele 5-6 randuri ca sa constat ca nu spuneau nimic, anuntau numai ce avea sa urmeze si nimic mai mult.
Copy/paste stim si noi sa facem. Dar am vrea sa vedem daca stii sa faci mai mult de atat.

Eu vreau ca sa vii cu argument contra la ce eu am facut copy/past O.K> si fara a ma ataca la persoana discutia este despre legalizarea a inca o porcarie, prostitutia!
si vino te rog cu argumente si nu invoca capacitatile cuiva aici ca imi faci impresia ca tu ai fi atot stiitoare pe acest pamint iar cei care nu-ti impartasec viziunile sint demodati profani ,si prosti, care nu stiu pe ce lume traiesc , chiar daca nu ai spus direc aceste cuvinte!
 
Stii cei cel mai interesant este ca pe toate forumurile se discuta de fel de fel de porcarii cen homo sau lesbi sau prostitutie s.a.
Dar nu asta este problema , ci faptul ca cei care dirijeaza aceste forumuri sint si pro homosexualitate si pro, lesbi si pro, prostitutie si mai nu stiu de care pro.Tu ce salariu ai pentru ca esti admi?
Sau nu ai nici macar un salariu pentru promovarea la toate acestea si faci treaba altcuiva atit de constiincios incit tiar plati chiar de ai fi voluntar!
 
nu, n-am zis ca cei care nu-mi impartasesc parerea sunt asa si pe dincolo; am zis de cei care fac copy/paste crezand c-au argumentat.
Nu ma plateste nimeni pt ceea ce cred, nici pt propaganda. Ba pt propaganda nici n-ar fi nevoie sa cred ceva, doar sa fac copy/paste si sa iau bani frumusei pt asta. Dar n-a dat asa noroc peste mine, ca v-as fi umplut pe toti de pareri d-astea la indigo. Deh, bugetar roman pe care patria da 3 scuipati.

(daca nu scrii doar de dragul de a-ti creste numarul de mesaje, vezi ca ai un buton de "edit")
 
Daca vrei Solara sa afli chiar o parere, atunci citeste ce e mai sus , dar ma indoiesc ca vei avea rabdare pentru ca voi vreti cu fraze de 3 cuvinte sa primiti raspuns incontestabil!
Daca intradevar vrei sa afli mai multe ti-am pus si linkul, nu inseamna insa ca il si vei deschide!
Penrtu ca nu ca nu ati pute ci nu va intereseaza alte opinii decit cele pe care le aveti bagate in cap!
Eu citesc toate parerile cu toate ca ramin ca si voi pe pozitie , insa vin cu argumente, iar ca raspuns primesc, , ei past si copy , putem si noi , uitete la ce am pus acolo nu la faptul ca am facut copy si paste.parca asta va intereseaza.
http://www.ortodoxtv.com/filme-video/fata-nevazuta-a-prostitutiei-legalizate.php
 
solara said:
nu, n-am zis ca cei care nu-mi impartasesc parerea sunt asa si pe dincolo; am zis de cei care fac copy/paste crezand c-au argumentat.
Nu ma plateste nimeni pt ceea ce cred, nici pt propaganda. Ba pt propaganda nici n-ar fi nevoie sa cred ceva, doar sa fac copy/paste si sa iau bani frumusei pt asta. Dar n-a dat asa noroc peste mine, ca v-as fi umplut pe toti de pareri d-astea la indigo. Deh, bugetar roman pe care patria da 3 scuipati.

(daca nu scrii doar de dragul de a-ti creste numarul de mesaje, vezi ca ai un buton de "edit")
Solara tu nu ai citit sint sigur pentru ca e prea mult material, iar deja vii cu atac precum ca nu exista aici argument. te rog dac vrei ca sa discutam , citeste ce e scris iar apoi , spunemi de argumente si ce te-ai legat de copy/paste? nu fugi de la subiect!
Concret despre efectele prostitutiei si nu vreau sa discut ce capacitate ai tu de a selecta materialul sau eu!
Daca nu te intereseaza subiectul atunci spune dar te rog nu transforma actiunea de copy si past in tema de discutie!
mai bine citeste si spunemi cu ce nu esti deacord!
 
Frontist said:
Prin urmare, antropologia crestin si cea paulin n special demonstreaz c prostitutia, ca desfru, goleste trupul de Duhul Sfnt, cci l preschimb din templu al Duhului Sfnt si deci al nltrii spirituale n loc al cderii si al mortii n viat fiind, adic al decesului spiritual.

tu asta numesti argument concret? hahahaha
have some mercy please :)
 
Wednesday said:
tu asta numesti argument concret? hahahaha
have some mercy please :)
sa inteleg ca ei in bataie de joc biserica si mai ales duhul sfint da? atunci vreau sa te intreb tu de ce nu tolerezi oamenii care cred in toate aceste lucruri sfinte, stii ca asta nu duce la nimic?
si de ce selectezi ce iti comvine eu am postat ma mult decit aceste trei rinduri!
Siguranta medicalizrii sau minciuna necontaminrii

Medicalizarea femeilor nu exclude n nici un fel posibilitatea acestora de a se mbolnvi atta timp ct clientii nu sunt si, n mod practic, nu pot fi supusi controlului medical. De altfel, studiile arat c indiferent dac sunt sau nu ntr-un bordel legalizat, riscurile mbolnvirii pentru femeile care se prostitueaz sunt aceleasi.
Departamentul de Epidemiologie, Biostatistic si Medicin al Universittii din Washington a demonstrat ntr-o cercetare din anul 2000 c mai mult de 50% din prostituate aflate n studiu s-au pozitivat HIV n primele 6 luni de la ''nrolare'' si 73% n primele 12 luni. Acest studiu demonstreaz o dat n plus, rolul nefast al caselor de prostitutie si faptul c ele reprezint adevrate focare de infectie pentru bolile cu transmitere sexual. (13)
n timp ce n America de Nord si Europa majoritatea bolnavilor atinsi de SIDA sunt homosexuali, n Africa 80% din bolnavi sunt heterosexuali avnd ca factori de risc principali raporturi sexuale cu prostituate si antecedente de BTS (boli cu transmitere sexual). (22)
Un studiu efectuat n Nairobi arat 66% HIV prevalent la prostituatele srace si 31% HIV prevalent la prostituatelor ''de lux''.
ntr-un studiu prospectiv fcut n Africa, n 30 de luni de monitorizare, incidenta cumulativ a HIV- seroconversiei a fost de 67%.(23)
Prevalenta HIV-1 este foarte mare cnd prostitutia se asociaz cu abuzul de droguri. astfel ntr-un studiu fcut n Italia, 10 din 14 prostituate toxicomane si din altul fcut n Elvetia, 14 din 18 erau pozitive.
n sudul Floridei 41% din prostituatele analizate erau HIV pozitive. (23)
n New York si New Jersey mai multe studii fcute pe diferite categorii de prostituate artau urmtoarele procente:
31% HIV- pozitive la neutilizatoarele de droguri intravenoase;
58% HIV - pozitive la utilizatoarele de droguri intravenoase;
84% HIV - pozitive la utilizatoarele de droguri alte dect intravenoase.
ntr-un studiu multicentric fcut n SUA s-au gsit valori de pn la 57% prostituate HIV pozitive.
Pe de alt parte, si pentru brbatii care sunt clienti ai bordelurilor legalizate riscurile mbolnvirii sunt foarte mari. Departamentul de Microbiologie si Boli Infectioase al ''Women's and Children's Health Network'' din Victoria - Australia, si-au propus s cerceteze riscul la care sunt supusi clientii caselor de prostitutie. Pentru aceasta a analizat 291 brbati - clienti ntr-o perioad de 7 zile prin extragerea acidului nucleic din lichidul seminal (preluat din prezervative). S-a testat ''polymerase chain reaction'' pentru prezenta Chlamydiei trachomatis si s-a gsit n 6% din cazuri, Neisseria gonorrhoeae 16% din cazuri, Trichomonas vaginalis 1% din cazuri, HSV (herpes simplex virus) 8% din cazuri, HIV 1% din cazuri. n orice caz 26% din cazuri erau pozitive pentru una sau mai multe infectii si n 5% din cazuri s-au gsit mai mult de 1 (un) agent patogen.(25). Se arat astfel c chiar dac bordelul functioneaz normal, chiar dac brbatul foloseste prezervativul, riscurile contaminrii sunt suficient de mari. Vom prezenta n continuare cteva din cauzele pentru care medicalizarea prostituatelor nu constituie o garantie a necontaminrii cu B.T.S. (boli cu transmitere sexual):

- multe din bolile cu transmitere sexual nu se pot identifica nc din momentul aparitiei lor, astfel n cazul bolii SIDA se cunoaste c anticorpii pe care-i pune n evident controlul medical (pozitivare serologic) apar la 6 - 8 sptmni dup infectie, adic dup ce persoana infectat ncepe s-si contamineze clientii. Pe tot parcursul perioadei de incubatie, din sngele pacientului si din tesuturile sale pot fi izolate virusurile H.I.V. sau componente specifice din structura lor (18). Pentru sifilis pozitivarea serologic este de 40 zile de la contaminare, timp n care virusul poate fi transmis brbatilor cu care prostituata ntretine relatii sexuale nainte s-i fie depistat boala (18). Acelasi lucru se poate spune despre majoritatea bolilor cu transmitere sexual cunoscute (aproximativ 15), adic bolnavul poate contamina pe cei cu care se afl n contact, fr ca boala s fie detectabil prin analizele medicale, pe toat perioada de incubatie a virusului respectiv.
- ntre dou controale medicale, prostituata se poate contamina si transmite boala unuia sau mai multor clienti, deoarece controalele medicale nu se pot realiza dup fiecare act sexual si nici mcar zilnic, n timp ce o prostituat poate avea relatii sexuale cu cteva zeci de brbati n fiecare zi. Astfel, probabilitatea de a se mbolnvi si de a transmite boala mai departe n intervalul dintre cele dou controale este foarte mare.
Igienizarea defectuoas poate conduce la transmiterea unei boli chiar si n situatia n care femeia nssi nu sufer de boala respectiv. Cine poate garanta c o femeie epuizat fizic si sufleteste de multe ori grav violentat n urma unei relatii cu clientul precedent, va mai avea dispozitia sau chiar puterea s se igienizeze corespunztor pentru a prentmpina transmiterea unei boli urmtorului client.
- medicalizarea este, de asemenea foarte relativ, cci datorit riscurilor mari de mbolnvire a femeilor care se prostitueaz, pentru un patron de bordel ar fi nerentabil ndeprtarea femeii bolnave care i poate aduce un profit foarte mare. De aceea, ca peste tot n lume, cei care fac controalele medicale vor trebui s mai nchid ochii ajutati de banii patronilor. Este mai rentabil s cumperi un doctor, dect s pierzi o urias surs de cstig. Pentru posibilele reclamatii ale clientilor un patron nu-si face prea multe griji. Cti brbati contaminati cu o boal cu transmisie sexual ar putea face un proces public pentru c a fost contaminat de o prostituat ntr-un bordel, aceasta mai cu seam n situatia n care brbatul n cauz ar avea o familie sau o pozitie social semnificativ? Chiar si n situatia unor reclamatii, banii patronului care, n general, este implicat si n alte afaceri murdare (diverse infractiuni, droguri, trafic cu femei, trafic de influent) vor fi suficienti pentru a musamaliza ntr-un fel sau altul afacerea. Pe de alt parte, o astfel de prostituat care trebuie, n cele din urm, s prseasc bordelul legal constituit in urma unui scandal sau pentru c este prea bolnav, nu va primi concediu de boal, ci va fi trecut n reteaua ilegal a prostitutiei, care se gseste aproape ntotdeauna n spatele celei legale. Singura diferent va fi tariful.
Legalizarea bordelurilor va determina o rspndire a B.T.S. cu mult mai mare n societatea romneasc, chiar dac n cadrul prostitutiei legalizate factorii de risc n contaminarea bolilor cu transmisiune sexual (B.T.S.) sunt sensibil mai mici dect n cadrul prostitutiei ilegale
aici probabil nui nici un argument si ti-am zis daca vrei sa vii cu obiectii normale citeste si nu-ti bate joc nu de mine ce eu sint si eu pacatos dar mai rau faci ca iti bati joc de lucruri sfinte!
Si nu am de gind sa rescriu ce am mai scris!
Iar daca esti atit de "inteleapta" ma mir cum de mai tine craniul tau si nu crapa de atita minte!!!!
TE ROG , PE MINE MA POTI NUMI CUM VREI , ZI O PARERE PE CRE NU O ACCEPT , ORICE, DAR TE ROG AI BUNUL SIMT DE A NU INJURA PE DUMNEZEU SI DUHUL SFINT!
Nu Uita ca Dumnezeu cu batu nu bate asa ca ai grija ce spui!!!
REPET MIE IMI POTI SPUNE ORICE ,AM CAPACITATEA DE A INTELEGE SI IERTA DAR NU PROFANA CEI SFINT !!!
 
nu-mi bat joc de nici o religie :)
doar de tine spunind ca "duhul sfint," "inaltarea spirituala" etc e ceva concret :)
sper ca intelegi diferenta.
eu imi dau seama ca tu vezi lucrurile prin prisma credintiilor proprii, nu ai decit.. atunci cind vei tolera existentza altor religii, atit cit si existenta oamenilor fara nici una sper ca comentariile tale vor suna mai mult ca opinii proprii si nu ca discursurile unui fanatic ce crede ca detine adevarul despre salvarea lumii.
 
Wednesday said:
nu-mi bat joc de nici o religie :)
doar de tine spunind ca "duhul sfint," "inaltarea spirituala" etc e ceva concret :)
sper ca intelegi diferenta.
eu imi dau seama ca tu vezi lucrurile prin prisma credintiilor proprii, nu ai decit.. atunci cind vei tolera existentza altor religii, atit cit si existenta oamenilor fara nici una sper ca comentariile tale vor suna mai mult ca opinii proprii si nu ca discursurile unui fanatic ce crede ca detine adevarul despre salvarea lumii.
Wednesday, argumentul la tema prostitutiei te rog!
este foarte concret dac ai credinta in tine, macar cit negru sub unghie!!!
Eu tolerez celelalte religii, si totusi nu ai reactionat la argumentul adus la tema prostitutiei!
Te vezi in rolul unei femei care este supusa unui asemenea tratament inuman?
Mai , sinteti femei da vorbiti si aparati nista valori mai ceva ca niste barbati perversi!
 
frontist, intelege te rog ca fiecare om are alegerea de a avea credintza multa sau putina sau de a nu o avea in genere, atunci argumentul tau nu e concret... dar sa lasam.
dupa cum si am spus, aceasta profesie a existat de cind e lumea si va exista; ar fi bine de recunoscut odata si odata nu crezi? sper ca iti dai seama ca fiind ilegala, oricum exista da? bine, acum gindeste-te ce se va intimpla daca va fi legalizata: in primul rind va exista o norma despre ce presupune profesia (nu cred ca ar fi inclusa legalizarea comportamentului inuman catre femeie etc) --> in acest caz, orice femeie supusa unui tratament inuman are dreptul sa se adreseze legii (ceea ce ea nu are acum). desigur ca vor exista cazuri cind femeile vor fi intimidate, speriate mai stiu eu ce si nu se vor adresa... dar cred ca vor fi mult mai putine.. la moment, cum poate o femeie cere ajutor cind e imediat arestata pentru ceea ce face?
frontist, intelege una: faptul ca un lucru e ilegal, nu opreste existenta acestuia si nu il reduce. chiar sa-ti vin cu exemple?
 
Wednesday said:
frontist, intelege una: faptul ca un lucru e ilegal, nu opreste existenta acestuia si nu il reduce. chiar sa-ti vin cu exemple?
Nu-i nevoie; problema e ca nu prea are valoare argumentul: si crima exista dintotdeauna, dar nu cred ca-i cazul sa fie legalizata.
 
solara nu ma adresam tie si e clar ca nu am argumentat sa fie legalizata prostitutia doar fiindca e ilegala si oricum exista, poate citesti mai atent?
din cite inteleg, frontist e impotriva existentei prostitutiei si argumenteaza impotriva legalizarii ei ceea ce eu zic ca nu ar ajuta ca aceasta sa fie oprita.
 
Am inteles ce argument ai avut, dar de ce insisti cu existenta dintotdeauna a prostitutiei? (ai pomenit-o si la inceputul mesajului precedent, si la sfarsitul lui). Ce trebuie sa intelegem din asta?
 
e scris: "intelege una" pentru frontist, in caz ca nu e de acord cu benificiul care am descris mai sus ar trebui sa fie de acord macar cu aceasta idee.
 
Wednesday said:
solara, e clar ca nu am argumentat sa fie legalizata prostitutia doar fiindca e ilegala si oricum exista, poate citesti mai atent?
daca vei privi filmuletul de pe saitul ortodox tv,
http://www.ortodoxtv.com/filme-video...legalizate.php
cu siguranta vei vede ce prevede o lege, in baza exemplului Rominiei.
Intelegi ca odata ce barbatul va plati bani el pentru o perioada de timp o cumpara adica este in proprietate si el vrea sa fie satisfacut in ce fel doreste, indifeent daca acest lucru ii place sau nu prostuatei.. el a platit.
Asta nu e familie unde se convine de comun acord ce le place sa faca sotilor in pat sau nu! cu toate ca si aici exista violuri! regretabil!
Stiiasta e politica liberalismului individualist unde nu conteaza viata omului ci conteaza sa rezolvi o problema, hai sa legalizam si vom avea mai putina coruptie si inca si bani suplimentari loa buget, dar de ce sa profanezi femeia in astfel de mod? pentru ce cind ea trebuie sa fie mama , si in loc de asta toti badaranii si borcii nesimtiti sa o pingareasca! Acest lucru este defradant chiar daca aduce profit si ar duce la micsorarea criminalitatii fpt insa nedovedit!
Si stii ca cel mai mare numar de infectati cu HIV estye in tarile unde prostitutia este legalizata! Femeia pur fizipologic este de 80% mai imolipsitoarte decit un barbat, iar timpul de incubatie poate dura pina la 10 ani si nu poate fi depistat nici printr-o metoda clinica sau serologica? iar toata perioada asta activind legal si infectind barbati, daca ii putem numi asa pe cei care nu le ajunge o femeie!
 
Back
Top