Istoria integrata

Re: Istoria integrată?

militant;146978 said:
A milita nu inseamna ca tre sa te aduni in centrul orasului si sa plangi in basmalutza. Cea mai buna metoda este asocierea cu cei care gandesc la fel ca tine, unificarea tuturor celor care gandesc romaneste iata care cred ca este unica cale, nu este vorba de o unitate politica ci una simpla, cetateneasca.

Mitingurile, demonstratiile, revoltele sunt de domeniul trecutului acestea sunt eficiente doar atunci cand ai (sau poti sa ai sustinerea majoritatii populatiei).
Ideile se infiltreaza in multime treptat si indirect nu prin metode barbare asa cum au actionat "fortele nationale" pana acum.

Un nationalist modern ar trebui sa lucreze azi asemenea unui mason - sa sustinea pe fratilor de idei, sa lupte pe toate caile disponible fara sa-si declare gandurile si telurile.

Un nationalist adevarat trebuie sa devina "smecher" daca doreste cu adevarat sa ajunga la scopul propus.

Fratilor cei care isi iubesc neamul cu adevarat, sa-si asume responsabilitatea si doar fata de propriile valori , si sa adune in jurul sau , in fiecare scoala cercuri , cluburi de discutie , cercuri intelectuale in universitati unde sa se discute adevarurile , fiecare sa discute cu parintii si sa analizeze daca intradevar vreausa faca ceva pentru tara asta haituita de porci si hiene, De cind ne cinta imnul "DESTEAPTA-TE ROMANE" dar nu vrem s-o facem.
Sa sfirsim discutii inutile care ne dezbina si sa ne unim in fiecare oras comuna satuc scoala si casa sa fim toti inttrun cuget si-o gindire iata doar cind vom putea realiza ceva,dar incet si pas cu pas, si sa spuna pe forum aici fiecare ce a realizat, pe Yahoogroopuri oricum, doar asa... si lasasti partidele in pace , ca nu sint vinovate partidele de faptul ca nu stim sa pastram NOI capul sus!

Sa-i ridicam pe-ai nostri!
 
Re: Istoria integrată?

Frontist;146989 said:
Sa sfirsim discutii inutile care ne dezbina si sa ne unim in fiecare oras comuna satuc scoala si casa sa fim toti intr-un cuget si-o gindire iata doar cind vom putea realiza ceva,dar incet si pas cu pas, si sa spuna pe forum aici fiecare ce a realizat, pe Yahoogroopuri oricum, doar asa... si lasasti partidele in pace , ca nu sint vinovate partidele de faptul ca nu stim sa pastram NOI capul sus!

Sa-i ridicam pe-ai nostri!

De acord, Frontist, ne adunam pe YahooGrupuri ... eu personal sunt abonat la vreo citeva ... discutam ... avem aceleasi idei ... si ce facem mai departe ?... marea majoritate a populatiei nu e abonata la YahooGrupuri ... cele mai imporante cai de informare a populatiei sunt blocate de comunisti ... sunt rusificate ... ce facem in acest caz? ... raminem doar intr-un cuget ... sau luam niste decizii?
Dar ca sa nu pun doar intrebari eu as da si niste idei despre cum am putea desfasura "lupta" impotriva comunistililor si a rusificarii la care ne supun acestia:
Exista diverse organizatii din Rep. Moldova care au posibilitatea de a face liste cu adresele de mail ale proprietarilor de site-uri care sunt rusificate(si nu-s putine - printre ele unele de o importanta mare ar fi si Posta Moldovei si site-ul Ministerului Dezvoltarii Informationale). Ei pot face note de protest la adresa acestora.
Asta ar fi doar o mica parte din arsenalul posibil. Ideea este ca terbuie de actionat prin orice metode. Sunt moldoveni care se intimideaza sa vb romaneste cu un rus ... desi ar dori-o. Acestia trebuie sa stie ca s-a pornit deja "lupta", ca ei vor fi sustinuti de ceilalti si ca au dreptate si ca nu-s singuri. Iluzia reusita pe care au impus-o comunistii rusofoni populatiei de rind este ca nimeni nu mai vrea unirea cu Romania, ca ei sunt putini la numar. Aceasta iluzie trebuie distrusa!
 
Re: Istoria integrată?

Eu in genere sunt sceptic in ceea ce priveste capacitatea la moment a internetului de a oferi o solutie mai optima.

In ceea ce priveste de actiuni, exista asa notiune ca "advocacy" - influentarea politicii unor organe de stat. Ceea ce este important in asa activitati este cantitatea si calitatea a indivizilor implicati.
Adica daca ar exista o miscare civica destul de hotarata si unita care ar reprezenta interesele unor grupuri de persoane s-ar putea face destul de multe lucruri.
Primul obiectiv la care ar trebui sa se ajunga este UNITATEA, restul nu este decat lucruri de prisos.
Toate perioadele istoriei au demonstrat ca cel mai bun mijloc de unificare a oamenilor este Biserica.
Anume Biserica ar trebui sa fie ceea care ar putea sa ne uneasca si sa renasca o solidaritate nu doar una civica ci chiar si una etnica.
 
Re: Istoria integrată?

militant;147019 said:
Anume Biserica ar trebui sa fie ceea care ar putea sa ne uneasca si sa renasca o solidaritate nu doar una civica ci chiar si una etnica.
Care biserica? Cea condusa de la Moscova, de catre patriarhul Alexei, sau cea condusa de Petru de Balti si haituita de gasca lui Voronin?
Si, oricum, Moldova nu-i Polonia si nici biserica ortodoxa nu-i biserica catolica ... Biserica ortodoxa s-a evidentiat intotdeauna prin conservatorism si obedienta fata de putere, oricare ar fi aceasta.
 
Re: Istoria integrată?

Sfinx;147028 said:
Care biserica? Cea condusa de la Moscova, de catre patriarhul Alexei, sau cea condusa de Petru de Balti si haituita de gasca lui Voronin?
Si, oricum, Moldova nu-i Polonia si nici biserica ortodoxa nu-i biserica catolica ... Biserica ortodoxa s-a evidentiat intotdeauna prin conservatorism si obedienta fata de putere, oricare ar fi aceasta.

Aici deja incep discutii in contradictoriu despre Biserica Ortodoxa, da este conservatoare - asta si este nationalismul.
In al doilea rand multi preoti din Mitropolia Moldovei sunt cei mai aprigi nationalisti si unionisti din Basarabia.

In al treilea rand exista si Mitropolia Basarabiei care este supusa canonic Patriarhiei Romane.
( http://mitropoliabasarabiei.uv.ro )
 
Re: Istoria integrată?

ia fiti voi atenti aici

http://news.google.com/archivesearch

un nou serviciu google pentru cautare in arhivele ziarelor. Deocamdata nu cuprinde decat ziarele de limba engleza iar pentru a citi in intregime unele articole(in general cele foarte vechi) e nevoie de un abonament(cativa dolari pe an)
Oricum e interesant sa citim ce scriau ziarele despre romania sau moldova acum 100 - 200 de ani. De asemenea va recomand sa cititi ce se scria despre moldova (basarabia) in 1989-'90-'91 - etc. Din ce-am citit prin ziarele astea am ajuns la concluzia ca memoria oamenilor e scurta si se mananca mult kkt pe forumuri.
 
Re: Istoria integrată?

dragilor, unde este legatura cu istoria intregrata in mesajele de mai sus?
militant si Frontist, pe lamga faptul ca aceste info le scrieti pe toate temele si deja le-am vazut u totii de nu stiu cate ori, discutia voastra este spam in toata regula...

asa ca astept sa reveniti la tema sau sa faceti o legatura cu titlul temei, pt ca despre biserica avem un subforum intreg. mersi
 
Re: Istoria integrată?

Potrivit manualului de istorie integrată
•autor: Mariana RAŢĂ

Moldovencele erau violate de către militarii romni

Ca să vă daţi seama de diferenţele de conţinut ale noilor manuale de istorie (integrată) faţă de cele de Istorie a Romnilor, am pus pe două coloane cteva fragmente din cele două manuale pentru clasa a IX-a. Lăsăm comentariile pe seama cititorilor.

Istoria Romnilor, clasa a IX-a (autori: B. Vizer, T. Nagnibeda-Tverdohleb)

1. „După eşecul puciului din Moscova (august 1991), Prezidiul Parlamentului Republicii Moldova a interzis activitatea Partidului Comunist pe teritoriul republicii. Apar noi formaţiuni social-politice şi obşteşti”. (pag. 99)

2. „Fiind susţinuţi de Moscova, separatiştii şi-au continuat activitatea de dezbinare a Moldovei, crend n stnga Nistrului şi la sudul Moldovei structuri statale separate. Liderii separatişti au recurs la lichidarea n masă a structurilor legale de stat, fapt care a cauzat, n cele din urmă, declanşarea n 1992 a războiului ruso-moldovenesc”. (pag. 104)

3. „La conferinţa de la Viena, delegaţia romnă a respins propunerea delegaţiei sovietice de a organiza n Basarabia un referendum, subliniind că Basarabia, ca şi alte teritorii care au făcut parte din Imperiul Rus, şi-a exercitat dreptul său legitim la autodeterminare prin organele reprezentative legitime”. (pag. 21)

4. „După retragerea sovieticilor din teritoriile romneşti, guvernul romn a format un organ special. […] n fond aici a fost restabilit sistemul burghez, mbinat cu multe elemente moşiereşti şi chiar sovietice. S-au deschis biserici, s-au creat cămine culturale, n şcoli s-a trecut la studierea limbii romne n grafia latină”. (pag. 51)

5. „...s-a declanşat lovitura de stat de la 23 august 1944. […] Lovitura s-a soldat cu ocuparea ţării de către sovietici şi cu răpirea Basarabiei...” (pag. 52)

6. „Romnia ntregită a inclus n componenţa sa provinciile care timp ndelungat s-au aflat n cadrul unor structuri politice şi administrative străine. După Marea Unire, n provinciile noi au fost implementate structurile administrative parţial modificate ale Vechiului Regat”. (pag. 12)

7. „Fundamentalismul moldovenesc, dirijat de forţele străine, are la bază concepţia antiromnismului. Are specificul său şi se caracterizează nti de toate printr-o mentalitate retrogradă de tip bolşevic (sovietic) care are drept scop fărmiţarea şi exterminarea neamului romnesc prin separatismul şi exclusivismul moldovenesc”. (pag. 101)

Istoria (integrată), clasa a IX-a (autori: S. Nazaria, A. Roman, M. Sprnceană, S. Albu-Machedon, A. Dumbravă, L. Barbus)

1. „După puciul din august de la Moscova, republicile unionale, una după alta şi proclamau independenţa statală, Republica Moldova nefiind o excepţie n acest sens”. (pag. 64)

2. „Susţinute de forţele reacţionare de la Moscova, dar şi din teama instaurării unui regim proromn şi discriminatoriu şi o eventuală unire forţată a Republicii Moldova cu Romnia, n stnga Nistrului se consolidează forţele separatiste. Guvernul de la Chişinău a recurs la forţa armată”. (pag. 66)

3. „Reprezentanţii Romniei, fiind convinşi că rezultatele plebiscitului vor fi nesatisfăcătoare pentru ei, au respins propunerea (organizării unui plebiscit – n.r.) şi s-au grăbit să stopeze tratativele de la Viena”. (pag. 130)

4. „După ocuparea republicii noastre de către fascişti (se are n vedere Romnia – n.r.), Moldova şi unele regiuni ale Ucrainei, aflate sub control romnesc, au fost divizate n trei provincii. […] Violenţa şi batjocura, schingiuirile şi asasinările cetăţenilor paşnici au fost atroce. […] Femeile frumoase nainte de moarte erau violate de către militarii romni”. (pag. 142-143)

5. „La 20 august, unităţile sovietice au nceput operaţia Iaşi – Chişinău, care s-a soldat cu zdrobirea trupelor germane şi eliberarea Moldovei”. (pag. 147)

6. „După „unirea” Basarabiei cu Romnia organele de administraţie locală au fost nlocuite cu cele romneşti. […] Formal, Basarabia a fost egalată n drepturi cu celelalte provincii, n realitate nsă lucrurile stăteau altfel”. (pag. 31)

7. „Toţi cei care locuiesc n Republica Moldova sunt moldoveni, deoarece toţi sunt cetăţeni ai statului, deşi au origini etnice diferite. n ntreaga lume, pivotul principal al unui stat democratic este cetăţenia”. (pag. 72)

http://www.jurnal.md/articol.php?id=5431&cat=4&editie=
 
adrenalina, uneste cumva temele astea ce se dubleaza.

http://www.timpul.md/Rubric.asp?idIssue=386&idRubric=4179 (sunt doua materiale pe pagina)

Eurocomunism moldovenesc

Istorie integrată cu eroii sovietici




Zilele trecute, prin şcoli au fost difuzate manualele de Istorie integrată, care au trezit mare nemulţumire n rndurile profesorilor şi cercetătorilor de istorie. Pnă acum, au fost distribuite manualele pentru clasele gimnaziale. Dintre acestea, atrage atenţia manualul pentru clasa a IX-a, cel care se referă la epoca contemporană, semnat de Sergiu Nazaria, Alexandru Roman ş.a. Manualul a fost editat la Cartea Moldovei, ntr-un tiraj de 48 mii de exemplare.

n Cuvnt nainte, elevului i se spune că n manual sunt reliefate momentele de colaborare şi ajutor reciproc n lupta de eliberare naţională şi socială din istoria comună a popoarelor europene. Este accentuat aportul altor etnii conlocuitoare pe pămntul moldovenesc la prosperarea republicii. De fapt, aportul altor etnii este reluat de foarte multe ori, manualul crend astfel impresia că este un volum mai mult despre minoritarii care locuiesc n republică, nu despre majoritari. De exemplu, la tema Evoluţia vieţii politice n Romnia interbelică - acesteia i se oferă doar patru pagini - se pomenesc de mai multe ori minorităţile. Mai bine de două pagini sunt rezervate problemei Holocaustului din Romnia interbelică, fiind evidenţiate antisemitismul unor personalităţi istorice. Bunăoară, iată ce li se cere elevilor la această temă: Romnia a romnilor şi numai a lor. Precizaţi cum trebuie să se simtă reprezentanţii minorităţilor naţionale?.

Din primele pagini, se vede clar că manualul este unul antiromnesc, n acest scop fiind folosit un citat din Pan Halippa, care menţiona că Romnia a făcut foarte puţin pentru Basarabia. n cteva rnduri, Unirea din 1918 e luată ntre ghilimele, fiind preluate generos multe dintre ideile lui V. Stepaniuc şi V. Beniuc. Manualul este plin de fii ai poporului nostru de genul Frunze, Lazo, Kotovschi, Iachir şi Boris Glavan. Restul imaginilor fiind completate cu monumentele eroilor căzuţi pentru eliberarea patriei sau a celor care au luptat pentru libertatea noastră.

Cnd se discută de Basarabia şi Romnia nu se pomeneşte nici un cuvnt despre pactul Ribbentrop-Molotov şi consecinţele lui. Undeva ascuns, la pagina 132, la capitolul politica externă, acest subiect este povestit n treacăt, cu o tonalitate ce ndreptăţeşte politica URSS-ului care ne-a eliberat. Chiar este citat un fragment din V. Beniuc despre atitudinea binevoitoare a populaţiei băştinaşe faţă de staţionarea trupelor sovietice.

Despre mişcarea naţională aflăm că aceasta s-a făcut cu aportul celorlalte etnii conlocuitoare, iar aşa-zişii democraţi s-au dedat la acţiuni agresive la adresa reprezentanţilor acestor etnii. Vedeţi alăturate fragmente din produsul comuniştilor europeni de la Chişinău.


Valentina Basiul,

TIMPUL






Despre Actul Unirii - n cuvntarea sa C. Stere a spus că dacă deputaţii nu vor vota benevol unirea, Romnia va fi nevoită să anexeze Basarabia fără consimţămntul nostru. Prin aceasta el a recunoscut public că Sfatul Ţării s-a transformat ntr-o marionetă n mni străine, o maşinărie de votare a intereselor elitei guvernatoare a statului vecin. (p. 20)

Atta timp ct acţiunile militare ale Romniei regale n Basarabia erau neclare, iar majoritatea populaţiei ţinutului şi exprimă nemulţumirea n legătură cu acţiunea trupelor romneşti, conducătorii Sfatului Ţării continuau să-şi ascundă complicitatea vizavi de invitarea intervenţioniştilor. (p. 19)

Formal Basarabia a fost egalată n drepturi cu celelalte provincii, n realitate nsă lucrurile stăteau altfel. Cunoscutul publicist Scarlat Callimachi scria n 1935 că: din clipa şi pnă astăzi, Basarabia este calificată drept colonie cu populaţie locală de rasă inferioară, iar de aici şi se iscă necesitatea aplicării unor metode specifice de conducere colonială. Practic pe parcursul ntregii perioade de guvernare romnească n ţinut, cu excepţia unui răstimp de cinci luni, a fost menţinută starea de asediu. Numai n primii şapte ani au fost ucişi peste 18 mii de adversari ai regimului existent n Basarabia. (p. 31)

Moldova n aceşti ani (perioada interbelică - n.r.) a fost lipsită de independenţă politică, iar sub aspect social-economic a degradat. nsă, fiind n componenţa statului romn, n-a cunoscut ororile staliniste. De asemenea a renăscut şcoala n limba maternă. (p. 47)

() n R. Moldova s-a declanşat o amplă mişcare democratică şi de afirmare a identităţii naţionale, susţinută de majoritatea populaţiei, indiferent de apartenenţa naţională, culminnd cu adoptarea la 31 august 1989 a legii care a proclamat limba moldovenească - limbă de stat. n fruntea acestei mişcări de masă s-au situat la acel moment uniunile de creaţie din republică. n 1988 ele au creat Mişcarea democratică pentru susţinerea restructurării, din care făceau parte reprezentanţii tuturor etniilor conlocuitoare din Moldova. n 1989 această mişcare a evoluat n Frontul Popular din Moldova, sprijinit iniţial de majoritatea populaţiei şi chiar de autorităţi. (p. 63)

n aprilie 2001 Parlamentul l alege pe Vladimir Voronin preşedinte al R. Moldova. După 11 ani de independenţă au fost mărite pensiile, bursele studenţeşti şi salariile angajaţilor bugetari, au fost desfiinţate grupările criminale organizate, se luptă cu contrabanda, este stopată degradarea sociopolitică şi economică, au crescut veniturile n bugetul de stat. () n continuare societatea moldovenească merge spre democraţie, fapt recunoscut şi de structurile internaţionale şi de Consiliul Europei, care monitorizează acest proces n ţara noastră. (p. 67)
 
Cronica unui razboi identitar

Implementarea cursului de istorie integrata in invatamantul preuniversitar din Republica Moldova * Radiografia unei imixtiuni in stiinta istorica si pedagogica

Pe valul miscarilor de emancipare nationala din fosta URSS, de la sfarsitul anilor '80 ai secolului al XX-lea, care a cuprins si RSS Moldoveneasca, a proclamarii suveranitatii si independentei Republicii Moldova, a fost posibila revenirea, dupa aproape cincizeci de ani de ocupatie sovietica, la istoria autentica, netrucata a acestui tinut.

Avantul spiritual din acea epoca antrenase in valtoarea sa numerosi reprezentanti ai breslei istorice de la noi care, prin efortul lor au contribuit la elucidarea numeroaselor "pete albe" ale istoriei spatiului de la est de Prut, la demontarea multiplelor clisee si falsuri cu referire la trecutul nostru, la reanimarea frumoaselor traditii ale istoriografiei noastre nationale, ai caror promotori remarcabili au fost M. Kogalniceanu, Al. D. Xenopol, N. Iorga, St. Ciobanu, Al. Boldur si multi altii.


mai departe aici: http://www.ziua.ro/display.php?id=207298&data=2006-09-16
 
Am ciit astazi putin din manualul de istorie de cl. a IX-a si m-am simtit aruncata cu brutalitate in epoca "Socialismului dezvoltat". Chiar nu se poate face nimic? Cel putin eu i-am interzis fiului meu sa invete asemenea demagogii, dar evident, ca nu aceasta-i solutia! Ce e de facut???
 
CMX077;149084 said:
Am ciit astazi putin din manualul de istorie de cl. a IX-a si m-am simtit aruncata cu brutalitate in epoca "Socialismului dezvoltat". Chiar nu se poate face nimic? Cel putin eu i-am interzis fiului meu sa invete asemenea demagogii, dar evident, ca nu aceasta-i solutia! Ce e de facut???

greva generala. pina shi una la nivel ca aceea din 1989,daca ar ajuta, dar sunt sigura ca ar ajuta. Nu cei care au facut sa apara cartile vor invatza din ele,dar noi shi copiii noshtri.
shi daca mai stam acasa, atunci sigur va datzi seama, ca asta e doar un inceput de drum greshit.

alegerea va apartzine!
 
CMX077, nu stiu, dar sper ca va lua cineva o pozitie cat de curand. Problema este ca, pentru prima data, nu se intrevede o forta politica doritoare sa poarte stindardul luptei cu moldovenistii. Nici macar PPCD nu mai este disponibil. Ce erau singuri inainte studentii si elevii... stai sa vezi acum.
 
Sfinx;149127 said:
Da' tu ce studii ai, daca habar nu ai sa faci distinctia intre greva si revolutie? Si, n-am inteles, trebuie sa ai un doctorat in politologie ca sa intelegi ca numai presiunile puternice - asa cum ar fi o greva generala - ii pot impiedica pe comunisti sa renunte la marsavele lor planuri de resovietizare a RM?

Ai auzit de termenul "ironie" ? Banuiesc ca nu ,daca imi pui asha intrebari ... Si faptul ca greva generala ar fi singura metoda de "impiedicare" a comunistilor nu este deloc evident ...Kind economia unei tsari e controlata de o singura persoana ,potsi sa te rupi in 5 cu grevele ...Dar desigur asta nu suna la fel de poetic ca "Alegerea va apartsine" ...

Sfinx said:
Da' "supozitsiile" sunt niste unguente, ca sa "te dai" cu ele ?

Prostiile nu sunt dopuri ,si totushi reusesc sa fie "scoase" de multsi dintre cei ,aici prezentsi ...
 
Fr3Zy;149132 said:
Ai auzit de termenul "ironie" ?
Cred ca a fost mult prea subtila ironia ta. Am vrut sa recitesc mesajul tau, da' vad ca a fost sters, ca si mesajul meu de raspuns ...
Si faptul ca greva generala ar fi singura metoda de "impiedicare" a comunistilor nu este deloc evident ...
Eu vorbeam de diferite mijloace de presiune, n-am zis ca greva e singura metoda.
Prostiile nu sunt dopuri ,si totushi reusesc sa fie "scoase" de multsi dintre cei ,aici prezentsi ...
Ma fac ca n-am citit sau n-am inteles aluzia cu "prostiile" si am sa-ti pun din nou ca in limba romna nu e corect sa spui "a se da cu parerea" sau "a se da cu supozitiile". Se spune "a-si da cu parerea".
 
va reamintesc ca avem tema Lectii de limba romana pentru astfel de observatii... va sterg si mesajele astea daca nu va potoliti...
 
Mdee. people , nu cred ca o loviruda de stat e una din cele mai bune solutsii :D.ggg. Kred va trebuie pur shi simplu sa invatsam aceasta istorie falsifikata :(.
 
Se poate face cate ceva si fara greva! In primul rind trebuie de vorbit cu profesorii, pentru ca temele sa fie predate cu trimiere la alte surse decit acest manual.
 
asa se si intampla... din cauza ca inca nu exista o programa stabilita pt acest manual, profii merg pe rrograma veche...
majoritatea refuza sa predea acel manual si oricum vor preda dupa cum stiu...
 
Asta nu este o solutie, deoarece examenele finale se vor sustine tot dupa noile cursuri de istorie integrata. Asa ca, vrei, nu vrei, tot va trebui ca elevii sa aiba habar de noile teorii.
O solutie ar fi ca profesorii sa puna in dezbaterea claselor noile manuale si sa combata, cu argumente istorice, falsurile grosolane cuprinse in ele. In acest mod copii vor cunoaste atat ineptiile comuniste (fiind astfel in masura sa promoveze orice examen), cat si adevarurile istorice.
 
Back
Top