Iata si lovituri cu greutate impotriva rusismelor
Diverta se lanseaza pe piata internationala de retail, in urmatoarele 18 luni compania urmand a deschide primul sau magazin situat in afara granitelor.
Pentru inceput, Moldova si Israel
Prima tara aleasa este Republica Moldova, Diverta alegand Chisinaul ca locatie pentru primul magazin din afara Romaniei, cea de a doua locatie nefiind inca definitiv stabilita, insa, dupa toate probabilitatile, conducerea companiei se pare ca va alege Israelul.
Conducerea Diverta a argumentat ca ar putea fi ales Israelul, pentru ca acolo se gaseste cel mai mare numar de romani, care doresc sa asculte un album cu muzica romaneasca, sa vada un film sau sa citeasca o carte in limba romana.
Internationalizarea brandului ajuta diaspora
Internationalizarea brandului Diverta se datoreaza dorintei de a inlesni accesul romanilor din diaspora la produsele culturale din Romania, pentru ca este cunoscut faptul ca majoritatea romanilor ce traiesc in alte tari se confrunta cu accesul limitat la cultura romaneasca si, in general, a lipsei legaturilor cu Romania.
Succesul produselor romanesti adresate diasporei va fi testat din toamna acestui an, cand Diverta va inaugura primul magazin, virtual, adresat exclusiv clientilor din afara tarii si care va folosi, ca sistem unic de plata a comenzii, plata on-line prin card.
Peste 80 de magazine in 40 de orase
Diverta a avut o cifra de afaceri de 18,5 milioane de euro, din care 25 la suta din vanzarea de carte, 15 la suta din produsele media, 20 la suta din IT, 25 la suta din papatarie si 15 la suta din alte servicii.
In reteaua Diverta functioneaza in prezent, peste 80 de magazine, cu 767 de angajati, deschise in 40 de orase din tara, unde se poate gasi o gama completa de produse media, IT, birotica si papetarie, in total, 60.000 de produse din toate categoriile.
Anul trecut, reteaua Diverta si-a adaugat 15 magazine noi, investitia totala fiind de apoximativ 4 milioane de euro.
Preziviuni pentru 2005: cifra de afaceri de 24 de milioane de euro
Pentru anul 2005, Diverta isi propune o cifra de afaceri de 24 de milioane de euro, mai mult cu 30 la suta fata de anul trecut si investitii de 4 milioane de euro, suma ce va fi directionata catre extinderea retelei, care se va imbogati anul acesta cu inca 10 magazine noi, dintre care unul situat in afara tarii, inaugurarea celui mai mare magazin de instrumente de scris de lux din Romania, dezvoltarea zonei de inchirieri DVD si cresterea implicarii in proiecte comunitare.