dixy said:
...acum zeci şi sute de mii da ani oamenii au fost animişti - creadeau n pietre, copaci, stele şi n tot felul de lucruri trăznite. După asta s-au sofisticat şi au devenit politeişti: greco-romanii cu zeii lor, egiptenii cu zeii lor, chinezii cu ai lor, etc. Toţi au crezut că animiştii s-au nşelat. După asta iar s-au sofisticat şi au apărut religiile monoteiste: mozaismul, creştinismul, islamul, budismul, zen, etc. Ăştia iar cred că deţin ei unicul şi supremul adevăr şi că cei de dinaintea lor s-au nşelat. Nu vede nimeni nici un fel de ciclu aici?
POLITEISMUL CHEIA PACII MONDIALE SAU A BUNASTARII ELITELOR?
Pentru a pacifica si unifica lumea, ar trebui sa eradicam religia monoteista in favoarea celei politeiste. Citatul este extras din analiza
Pericolul monoteismului in era globalizarii, autor Jean-Pierre Lehmann, publicat in The Globalist din 30 martie 2006.
Lehmann, unul dintre cei mai activi sustinatori ai guvernarii mondiale unice, este prim-consilier al directorului general al Organizatiei Mondiale a Comertului, Supachai Panitchpakdi, si fondator al Evian Group, un think-tank alaturand oameni extrem de influenti din Europa si Asia, prezentat drept unul dintre avocatii prosperitatii globale. De asemenea, Lehman preda Economie Politica Internationala la International Institute for Management Development (IMD) din Lausanne.
Exista vreo legatura intre monoteism si intoleranta si ostilitate?, se intreaba spune Jean-Pierre Lehmann in articolul sau. Si isi raspunde singur: da. Religiile monoteiste au provocat multe tulburari in istorie, si continua sa o faca si azi. Analistul citeaza recentul caz al lui Abdul Rahman in sprijinul afirmatiei sale despre pericolul latent reprezentat de monoteism. Rahman, cetatean afgan, a fost condamnat la moarte in tara sa pentru presupusa crima de a se fi convertit la crestinism o ofensa capitala, potrivit legii islamice Sharia.
In timp ce critica jafurile regimurilor islamice de azi si terorismul sustinut de acestea, Lehmann subliniaza ca in zilele de glorie, crestinismul era chiar mai rau decat acestea Desi atat crestinismul cat si islamismul au, fara indoiala, fiecare punctele lor tari, rivalitatea, intoleranta, persecutia atarna mai greu in balanta decat efectele cu adevarat pozitive. Numarul de oameni ucisi in numele acestor doua religii este, probabil, de departe mai mare decat numarul celor ucisi pentru alte cauze.
In aceste afirmatii, Lehmann ignora profund constatarile istoricilor si politologilor precum R. J. Rummel, care au aratat ca in secolului XX mai mult de 170.000.000 de oameni au fost ucisi de guvernele totalitare nereligioase sau anti-religioase, marea majoritate a lor de orientare marxistleninista. Mai multi oameni au fost ucisi in numele lui Marx decat din orice alt motiv.
Lehmann cheama la o campanie comuna pentru eradicarea religiilor monoteiste in favoarea politeismului, dand ca exemplu pozitivIndia. Este nevoie de o noua etica globala si de un model spiritual, iar cel mai bun candidat este in viziunea mea India.
El trece cu vederea unele aspecte neplacute ale culturii hinduse, ca de exemplu fundmentalismul intolerant si sistemul de casta, calificandu-le drept anomalii. O minciuna sfruntata! Sistemul de casta este caracteristic hinduismului, la fel ca si practica Suttee vaduve arse de vii pe rugul sotilor decedati inainte ca India sa intre sub regimul englezesc crestin. Sinuciderea in masa practicata de cultul Thugee, obicei barbar de asemenea interzis de autoritatile coloniale, a fost alta anomalie dupa standardele lui Lehmann.
Daca tinem cont de identitatea si preocuparile lui Lehman, intelegem usor motivatia sa: ca sustinator al guvernului global, Lehmann promoveaza probabil politeismul nu pentru ca este valid sau atractiv, ci pentru ca este folositor scopului gruparii sale. Daca credinta intr-un Dumnezeu unic impinge guvernul intr-un rol secundar, politeismul reduce credinta religioasa la o simpla preferinta de consum care poate fi manipulata de elita conducatorilor in avantajul lor.
(Altermedia, dupa The New American)