mai mergi la McDonalds

mcdonald's

se tot discuta mai mereu prin talk-show-uri despre o dilema: de ce firma mcdonalds din Romania este independenta si fara urma de legatura cu mcdonald's-ul din America, practic ele neavand legatura una cu alta doar "poate" ca nume??? ce se poate ascunde in spatele firmei mcdonald's Romania??? un raspuns ar fi lipsa de calitate a produselor mcdonald's Rom. iar pe de alta parte lipsa de cota parte platibila in valuta mcd. din america? si atunci cum ramane cu dreptul de copyright al numelui de firma sau al produselor in speta made in u.s.a.?
 
Victor

asa ma gandeam si eu , dar cum se face ca nu i-a dat pana in momentul asta? cred ca e ceva care ne scapa? oare ce?
 
Re: mcdonald's

mai alex, parca tu esti jurnalist, adica ar trebui sa informezi nu sa dezimformezi (de ex. reactia lui Victor). eu am lucrat putin la McDonald's si stiu ca are destule legaturi cu concernul international cu acelasi nume. nu-mi cere sa-ti demonstrez, ca nu e treaba mea.

apropo, stiu ca-ti place sa citezi in stinga si-n dreapta, m-am gindit sa-ti arat cum se poate cita doar acea parte a unui mesaj, care te intereseaza.
alex aka said:
lipsa de cota parte platibila in valuta mcd. din america
ce sa mai insemne si asta!?
 
cel

cel mai mult ma frapeaza la macd. ca totdeauna are parca o anume clientela si parca mi se pare mie ca nr. "userilor" este in plina crestere ! mai pot spune ca in afara de inghetata si de shake mie unul nu-mi mai place nimic! uite asa! :D


Nota: Flo daca ai probleme consulta in ordinea asta: duhovnicul, apoi doctorul, si daca vezi ca nu se mai poate nimic, ascunde-te intr-o pestera si roaga-te pana la venirea Mantuitorului pe pamant! AAAAAAAA, am uitat tu esti profesor, ai o cariera, gata esti cineva! da da, tu nu ai ascultare fata de nimeni, toti trebuie sa te asculte si sa ti se supuna!Ahhh pardon sa ma scuzati!
 
de ce iti vine uneori sa uiti de Moldova.net:

alex aka said:
Nota: Flo daca ai probleme consulta in ordinea asta: duhovnicul, apoi doctorul, si daca vezi ca nu se mai poate nimic, ascunde-te intr-o pestera si roaga-te pana la venirea Mantuitorului pe pamant! AAAAAAAA, am uitat tu esti profesor, ai o cariera, gata esti cineva! da da, tu nu ai ascultare fata de nimeni, toti trebuie sa te asculte si sa ti se supuna!Ahhh pardon sa ma scuzati!

in afara de faptul ca esti cam pe linga tema, o sa-ti raspund scurt.
sfaturile tale nu vad la ce ar folosi, si pina la a ma identifica cu Anticristul cred ca trebuie sa mai inveti niste Cabala.
cit despre partea cu "ascultatul", esti si mai pe linga. eu, nici macar la ore nu ma fac ascultat. doar cind predau trebuie sa ma asculte, in rest ii ascult eu pe elevi; daca nu crezi intreaba-i.
si daca tu crezi ca atributul profesorilor este mania de a fi ascultati, atunci pot sa zic ca atributul tau, ca ziarist, este sa insulti.

pa si pusi!
 
flo

tata dar nu inteleg de ce te oftici atat pe cuvant, esti cam imatur, ce sa mai zic de bun pedagog, mai atata te-ai ofuscat ca am facut intr-una din teme la faptul ca din ceea ce ai scris reiesea ca tu ai porniri sau esti homo, iar eu te-am intrebat si atat daca esti! si apoi ai inceput fara motive sau argumente in toate temele, tu trebuie ca si profesor sa aplanezi conflictele, sa faci oamenii sa inteleaga anumite lucruri, caci tu esti factor de educatie, esti influentabil in relatia ta cu elevii, ce a rezultat din interventiile tale este ca esti un om complexat care nu vrea sa fie un model ci mai degraba un contra-model, eu imi retrag toate cuvinte care pare ca te-au deranjat, imi cer iertare si iti urez multa intelepciune, putere de munca si mai putina bataie de cap cu nazbataiosii aia de copiiii... :)

hai lasa supararea ca nu-ti sta bine, eu deja am trecut cu vederea tot ce-ai spus pe cuvant!
 
Re: flo

Iata ce scrie o sursa:
Frank Yuan, [atronul unei retele de restaurante chinezesti din Londra, a cistigat recent un proces rasunator, in care sia aparat dreptul ca restaurantele sa se numeasca McCHINA. Impotriva afost faimosul McDonalds,care afirma ca Mc China aduce prejudicii marcii sale. Renumitul rege american al fastfood-urilor a facut o trimitere la rezultatele unui sondaj sociologic prin care 30% de respondenti au sustinut ca McChina face parte din Reteaua McDonalds. Dar acest argument nu l-a putut convinge pe judecatorul curtii supreme britanice. Yuan a reusit sa demonstreze ca McChina se traduce rpin fiu al chinei si prin urmare nu are nimic cuMcDonalds...
surse:www.draculapark.ro
 
iata

iata ce scrie pe un link catre un site care nu merge: AdMaker: Prin Marian Alecu, Romania conduce afacerile McDonald's ...
... Afacerile McDonald's din Romania, Republica Moldova, Azerbaidjan, Georgia si Bulgaria sunt conduse de un roman. Marian Alecu a absolvit ...

sau
McDONALD's ROMANIA (care include peste 40 de restaurante)., ba uite ca a mers interviul:
iata-l:
Prin Marian Alecu, Romania conduce afacerile McDonald's in 5 tari
interviu de Paul Cristian Stefanescu

Afacerile McDonald's din Romania, Republica Moldova, Azerbaidjan, Georgia si Bulgaria sunt conduse de un roman. Marian Alecu a absolvit TCM-ul in 1982, a trecut pe la Hamburger University, a facut zeci de training-uri, a vandut hamburgeri si a spalat toalete. Este posibil sa il vedeti oricand la tejghea, sau spaland pe jos, in restaurant, pe el sau pe oricare dintre directori. McDonald's impune o discipilina militara angajatilor, managementului si partenerilor de afaceri, dar ofera fiecaruia sansa reusitei.



AdMaker: Ce trebuie sa faci pentru a ajunge coordonator al afacerilor McDonald's in cinci tari?

Marian Alecu: In 1993, lucram deja de doi ani in departamentul de vanzari de la Coca-Cola. McDonald's a facut o vizita de piata, interesat sa exploreze posibilitatile de a intra in Romania. Mie mi-a revenit in atributiuni sa le prezint piata si de aici s-a facut jonctiunea cu ei. Prima sarcina a fost sa dezvolt afacerea in Romania, pornind de la zero. Am fost, aproximativ un an si jumatate, director de dezvoltare. Am semnat contractele pentru primele locatii si am stabilit primele contacte cu furnizorii locali. In paralel, am beneficiat si de training de specialitate, mai ales in domeniul operatiilor care au loc intr-un restaurant. Acestuia i s-au adaugat training-uri de specialitate, financiar, de marketing, de real-estate, inclusiv training de relatii cu presa. Dupa ce, timp de trei ani, afacerea a fost condusa de un englez, am preluat conducerea, in ianuarie 1998.

AdMaker: Ce a presupus acel training de specialitate? Stiti sa faceti hamburgeri?

Marian Alecu: Sigur ca da. Cumulat, am depasit 7-8 luni de lucru, zi de zi, in restaurante. Desi la inceput mi-a fost greu, am inteles ce sta in spatele unei astfel de reguli. Nu poti conduce o afacere daca nu o cunosti in toate amanuntele ei. Imi este de mare ajutor in luarea deciziilor. Dar aceasta a fost doar o parte a pregatirii.

Secretele McDonald's se invata la Hamburger University

McDonald's are o universitate proprie. Bineinteles ca se numeste Hamburger University dar nu se margineste la stiinta prepararii hamburger-ului. Este o facultate care, din punct de vedere al programei si al profunzimii abordarii, rivalizeaza cu oricare din lume.

AdMaker: La ce nivel a ajuns standardizarea in sistemul McDonald's. Mai exista creativitate sau totul se face dupa proceduri precise, dinainte stabilite?

Marian Alecu: Asa se vad lucrurile din afara sistemului. In sistem lucrurile au doua fatete. Una este cea in care exista foarte multe reguli care trebuie respectate. Dar mai exista o fateta a muncii noastre in care suntem, realmente, impinsi sa ne folosim de fantezie, imaginatie si creativitate. In acest moment, derulam una dintre cele mai inovative campanii de pe piata romaneasca. In opinia mea, nu putem sa ne desfasuram activitatea fara imaginatie. Prin toate campaniile si promotiile pe care le desfasuram speram ca am dovedit acest lucru. Eu consider ca spoturile companiei McDonald's sunt usor incadrabile in categoria de top, atat prin fantezie cat si prin emotia pe care o transmit de fiecare data.

AdMaker: Nu prea se vad fete de romani in spoturi. De ce?

Marian Alecu: De exemplu, in ultimul nostru spot, cel cu licuricii, sunt fete de romani. Este produs aici si este pentru prima data cand facem acest lucru. Probabil vom continua pe acest drum. Insa, McDonald's are o banca impresionanta de spoturi, cu o calitate garantata, foarte buna. Incercam sa aducem clientului roman un advertising de calitate si, mai ales, verificat.

AdMaker: Cate spoturi exista in "banca" Mc Donald's?

Marian Alecu: Peste 20.000 de spoturi. Vom continua sa mai aducem astfel de spoturi, pentru ca avem deja vizionate reclame deosebite.

AdMaker: Cate restaurante se deschid anual si cand se ia decizia de deschidere a unui restaurant nou?

Marian Alecu: Numarul de restaurante deschise este strict influentat de evolutia economiei. Puterea de cumparare ne face mari pro-bleme. Chiar si asa, vom continua cu 3-4 deschideri pe an, echivalentul a circa patru milioane de dolari investiti. Acest ritm poate fi accelerat usor in vremuri mai bune.

AdMaker: Exista o reteta McDonald's pentru lansari de succes ?

Marian Alecu: Sa va dau un exemplu. Primul restaurant pe care l-am deschis in Romania, la Unirea, detine recordul european de tranzactii in prima zi. S-au facut peste 15.000 de tranzactii, ceea ce a insemnat aproximativ 40.000 de oameni serviti. McDrive-ul din Brasov detine si el recordul european de vanzari pentru un McDrive, cu 12.000 de tranzactii si 28.000 de clienti in prima zi. Ingredientul in plus pentru o lansare de succes este integrarea restaurantului in comunitatea in care este construit. Spre deosebire de un restaurant de lux, la un McDonald's nu vin oameni din toate colturile orasului. Se adreseaza celor care locuiesc sau circula prin acea zona. Acestia sunt oamenii care trebuie anuntati de deschiderea restaurantului.

AdMaker: Care este procedura in ceea ce priveste publicitatea evenimentului?

Marian Alecu: Aceasta este specifica fiecarei zone. Intr-un oras nou, unde McDonald's nu a mai fost, campania se face cu toate "armele" posibile: outdoor, bannere, panouri in zona restaurantului, directionale, count-down (N.R. numaratoare inversa). In orase unde exista deja un McDonald's, campania are un caracter mult mai local. Se stabilesc perimetre precise de promovare, avand grija sa nu confuzionam clientii restaurantului existent. Scopul nostru este de a aduce noi clienti, nu de a-i muta de la un restaurant la altul. De exemplu, in perimetrul Unirea-Romana, avem patru restaurante. Cand l-am deschis pe ultimul, la Universitate, am fost foarte atenti sa nu furam nici de la Romana, nici de la Unirea, ci sa aducem oameni care trec strict prin acea zona. Se impart fluturasi de catre oamenii nostri sau prin firme specializate numai in asa-numita trading-area (N.R. zona comerciala) a restaurantului. Exista radio de fiecare data iar, in cazuri cu totul si cu totul exceptionale, exista televiziune.

AdMaker: Cum se lucreaza in spatele tejghelei?

Marian Alecu: Nu lucreaza un om numai la casa, unul numai la grill si unul numai la prajit cartofi. Toti trebuie sa stie toate statiile, toate locurile de munca. Cei care servesc au un rol foarte important, pentru ca ei sunt interfata noastra cu clientul. Trebuie creata o atmosfera relaxanta. Cine vine sa manance acolo nu are nevoie de nervi in plus. Daca esti intampinat ca in comertul socialist iti sta mancarea in gat. Daca iti da amabil "Buna ziua" si iti zambeste, te binedispune. McDonald's nu trebuie sa fie un loc pentru mancat, ci un loc unde sa te simti bine.

Mainile trebuie spalate la fiecare 30 de minute

AdMaker: Reusiti intotdeauna sa pastrati aceasta imagine?

Marian Alecu: Nu putem spune "Gata, am ajuns la perfectiune si de aici nu mai avem unde merge". Pentru vanzatorii obraznici, in clipa in care sunt prinsi, nu exista cea de-a doua sansa. O data trebuie sa faca o astfel de chestie si, automat, paraseste locul de munca. Mai exista la noi o regula care a ajuns proverbiala. Nici cel care, dupa o zi de munca, are in casa cu mai mult de 10 mii, in plus sau in minus, nu mai primeste o a doua sansa. Nu trebuie nici sa-l insele clientul, nici sa ia bacsis.

AdMaker: Din acest motiv nu au uniformele vanzatorilor buzunare?

Marian Alecu: Exista doua motive. Primul, ca sa nu existe aceasta tentatie. Al doilea, din motive de igiena. Odata mana spalata, nu ai ce cauta cu ea in buzunar. Ei sunt obligati ca la fiecare 30 de minute sa se spele pe maini, indiferent unde lucreaza. Nici pentru neindeplinirea acestei norme elementare de igiena nu mai exista o a doua sansa.

AdMaker: Cine ii verifca pe angajati?

Marian Alecu: Restaurantele sunt organizate pe un sistem piramidal. Sefii sunt pe mai multe nivele, fiecare avand astfel de atributiuni.

AdMaker: Cat de sus poate ajunge cineva care este acum la baza piramidei?

Marian Alecu: Sa va dau un exemplu. Cel care a inceput, in 1995, la baza piramidei este acum adjunctul meu, directorul general al tuturor restaurantelor. Raspunde in totalitate de partea de restaurante si nu are inca 30 de ani. Are aceasta functie de doi ani. In patru ani, a ajuns de la baza piramidei la cea mai inalta pozitie in companie. Mai sunt multi care acum au masini si salarii corespunzatoare, au MBA-uri, training-uri in strainatate si au inceput in restaurant.

AdMaker: Cum se face evaluarea oamenilor?

Marian Alecu: Exista un sistem foarte riguros de evaluare, in functie de nivelul pe care se afla fiecare. Programul combina atat realizarile lui efective, dar si o evaluare psihologica a fiecarui om in parte. Evaluarea are loc de doua ori pe an iar, in cazul unui rezultat defavorabil, persoana are maximum trei luni pentru a-si indrepta partile mai slabe. Rezultat defavorabil inseamna sub bine. Pentru noi nu exista "satisfacator". In caz de nereusita, colaborarea se incheie.

AdMaker: Cum se stabileste cine face hamburgeri si cine spala pe jos?

Marian Alecu: Ei au un program de rotatie. Cine face hamburgeri poate chiar maine sa spele pe jos.

AdMaker: Nu exista nimeni care sa refuze sau macar sa se simta stanjenit?

Marian Alecu: Noi incercam sa aducem ideea de afara, ca tot ce este munca cinstita nu are nimc rusinos. Toti cei de la birou avem o perioada pe an in care lucram efectiv in restaurant.

AdMaker: La "munca de jos"?

Marian Alecu: Absolut! La munca aceea de jos, cu spalat pe jos, cu spalat toalete cu tot. Si eu o fac una sau doua saptamani anual. Vedeti, noi nu consideram ca biroul este centrul universului, cu desteptii lumii, de unde se coordoneaza totul. Biroul este un "centru de service" la dispozitia restaurantului. Activitatea noastra se desfasoara in restaurante, putem sa fim noi aici geniile geniilor, nu ar avea nici un folos. Acolo trebuie sa mearga lucrurile bine.

AdMaker: Cu ce agentie de publicitate lucrati?

Marian Alecu: In Romania lucram cu DDB.

AdMaker: Este McDonald's un client dificil? Ii obligati si pe oamenii din agentie sa lucreze in restaurant?

Marian Alecu: Filosofia este aceeasi. Cum ne poate livra o agentie o campanie profesionista fara sa stie ce se intampla in restaurant? Daca ei nu inteleg cum se face un hamburger, este foarte greu sa vanda acel produs. Daca faci greseala sa asimilezi hamburgerul cu doua jumatati de chifla si o bucata de carne, nu vei gasi nimic deosebit la el. Daca intelegi tot ce mai inseamna hamburgerul in plus, vei putea sa faci o reclama pentru el. Impunem regula ca si cei din agentie sa lucreze in restaurantele noastre. Dar nu am intalnit nici o piedica. Este si multa distractie in aceasta munca. Nu e o oprimare.

AdMaker: A facut si directorul agentiei hamburgeri?

Marian Alecu: Da, a facut, la Constanta, ultima oara chiar anul trecut.

AdMaker: De ce nu incercati sa adaptati meniurile la specificul local?

Marian Alecu: Evident, exista aceasta preocupare. Primul produs pe care l-am introdus, in urma studiilor noastre de piata referitoare la gustul consumatorului roman, a fost McCountry. Este un sandwich de porc. Nu este traditional in McDonald's, dar romanii prefera carnea de porc.

AdMaker: Este o reteta importata?

Marian Alecu: Nu. Este o reteta facuta special, dar este agreata in reteaua McDonald's.

AdMaker: Dar vom putea cumpara McSarmale sau ceva asemanator in Romania?

Marian Alecu: Foarte multa lume ne intreaba de mititei. Dar mititeii daca nu-i faci pe gratar cu carbune, nu faci decat un surogat. Nu vrem sa facem compromisuri. Va placeau mititeii fierti in ulei? Mie nu-mi plac surogatele. Studiem acum si poate vom reusi sa facem chiftelute, care sunt mai usor de facut.

AdMaker: De obicei, ce comunicati prin publicitate?

Marian Alecu: Acum incercam sa constientizam clientii ca nu suntem deloc scumpi. Se creaza o perceptie falsa pentru ca restaurantele noastre sunt bine construite, sunt vesnic bine luminate si vesnic curate. Pentru unii, asta inseamna ca e scump, ceea ce nu-i adevarat. Noi incercam sa aducem omul inauntru, sa vada ca nu e scump. Campania trebuie sa fie foarte reala, nu trebuie pacalit clientul, pentru ca pe roman il pacalesti doar o data. Din acest motiv, raportat la dolar, avem cele mai mici preturi din lume, pentru ca puterea de cumparare este foarte mica.

AdMaker: Cum este in celelate tari pe care le coordonati?

Marian Alecu: M-a intrebat cineva de curand "Domnule, tarile astea sunt o pedeapsa pentru tine?" Dezvoltarea noastra este in functie de nivelul de dezvoltare a tarii respective. Le vine si lor randul. In Republica Moldova sunt trei resaturante, toate in Chisinau. Hamburgerul are un pret ceva mai mic decat in Romania, costa cinci lei. Restaurantele merg binisor, dar nu atat de bine incat sa justifice deschiderea altora.

AdMaker: Cum trebuie sa fie o reclama McDonald's?

Marian Alecu: Reclama trebuie sa fie directa, clara si, mai important decat orice, trebuie sa aiba emotie. Nu putem concepe reclama fara emotie. Mesajul nostru nu poate fi sterp si fad. Iar principala idee pe care o transmitem este ca McDonald's este locul in care te simti bine.

AdMaker: De ce urasc militantii anti-globalizare McDonald's-ul, ce vad negativ la el?

Marian Alecu: Poate ca ar trebui sa-i intrebati pe ei. Evident este vazut ca un simbol al globa-lizarii. McDonald's este prezent in foarte multe tari si noi, de aici, din interior va spunem ca nu exista nimic negativ la el si nimic impus. Este o oferta. In Franta, tara bucatariei sofisticate, avem una dintre cele mai bune afaceri, cu peste 1.000 de restaurante.
 
sau

iata altceva despre tot acelasi mcdonalds:

McDonald's se gndeste la vnzarea produselor nealimentare


Conducerea lantului de fast-food-uri McDonald's analizeaza posibilitatea de a ncepe sa comercializeze n restaurantele sale si produse nealimentare, ntr-o ncercare de stimulare a vnzarilor, a anuntat purtatorul de cuvnt al companiei, Walt Riker, citat de Reuters.

n cadrul acestei strategii pe termen lung, McDonald's are n vedere o dezvoltare a activitatilor de comert si n afara restaurantelor, "fiind posibila o extindere n sectorul comercial", a precizat Riker.

Orice actiune n acest sens nu se va materializa nsa mai devreme de doi ani. "Nu trebuie sa ne grabim sa tragem concluzii. Vom experimenta si vom evalua rezultatele", a mai spus purtatorul de cuvnt.

McDonald's, operatorul celui mai mare lant de fast-food-uri din lume, este, de asemenea, si unul dintre cei mai importanti proprietari din domeniul imobiliar, numai n Statele Unite detinnd aproximativ 13.000 de localuri.

n general, compania cumpara terenuri pe care construieste restaurante, urmnd ca localurile sa fie nchiriate pe o perioada de 20 de ani.

O serie de analisti au aratat ca ideea ca McDonald's sa-si sporeasca veniturile din activitaile imobiliare prin vnzarea de produse si servicii, altele dect cele alimentare, se afla n atentia conducerii companiei de mai multi ani.

n luna aprilie, McDonald's a ncheiat cel de-al saselea trimestru consecutiv de scadere a profitului, iar prin aceasta noua strategie ncearca sa depaseasca cei doi ani de performante slabe.

Dificultatile companiei au la baza vnzarile scazute ca urmare a panicii provocate de maladia vacii nebune si a ncetinirii ritmului de crestere economica la nivel global.
 
intradevar mai alex, pana ajung la jumatate deja ma si satur de citit. Eu doar una pot sa spun: am auzit-o de la mai multi mai inainte, MCD din MD este mult mai bun decat cele americane, cel putin mancarea cat de cat e mai naturala. Nu stiu cum e in Ro, caci acolo la MCD am fost doar in Bucuresti vreo 3 ani in urma. Eu in genere sunt de parere ca guvernul nostru n-ar trebui sa le permita MCD sa fie monopolist pe piata noastra. Am un prieten din Ru care zice ca in Moscova in ultimul timp au aparut foarte multe fast-fooduri mult mai bune in ce priveste mancarea si deservirea. Daca ai nostri nu se pricep, lasa cel putin sa-i invite pe altii sa concureze pe piata.
 
manix

ietati-ma va rog! eu unul cred ca mcdonaldsul este pt oamenii grasi ca si fast-foodurile gandindu-ne ca peste 65% dintre americani sunt superobezi!nu e prea relevant dar... :D
 
mincarea de la McDonald's este scumpa shi de o calitate nu chiar :cry: mai sa pleci in alt cafe. la urma urmei sustzinem producatorul local :wink: la McDonald's imi place numai shake-ul care pe o caldura de 30 grade ma salveaza
 
sunt de acord cu IONIX daca sa stau si sa ma gandesc unicul lucru care mi-a placut mie la MCD a fost si este Shake-ul mai ales cel de vanilie
 
Spunea IONIX ca mancarea la McD este scumpa... intradevar asha shi este... mancarea in ultimul timp sa scumpit foarte mult... mai bine deja mananc o pizza shi ma satur decat un Hamburger shi nu ma satur!
 
nu shtiu ce gaseshte lumea la McDonald's :wtf: daca vrei sa maninci la un pretz cumsecade mergi la o pizza :lol: sau acelashi Yellow :lol: :)
 
Eu nu stui ce preturi sunt la McD deoarece demult n-am mai pasit pe acolo, insa am impresia ca ei pur si simplu au pus aceleasi preturi ca in America sau in Europa. De ex stiu ca in state un Big Mac costa in jur de $2.50 cam asa (poate un pic mai mult), un cheeseburger in jur de $1 (poate mai mult), asa ca daca preturile aici sunt cam aceleasi iata si explicatia, desi eu pentru asa prostii in viata nu as mai da asa bani multi. In state nu tin minte unde am citit ca din toate lanturile de fast-food din state McD are cea mai grasa si cea mai plina de hormoni mancare, asa ca in locul vostru m-as mai gandi o data inainte sa merg acolo
 
Back
Top