lifeandsoon
lifeandsoom
- nu stiu cum se face ca sa bucatesti textul in multiquote-uri (!?) din cauza asta o sa fac altceva. o sa schimb cu locurile bucatile din textul tau, o sa inlocuiesc citeva cuvinte-concepte ca sa vad ce iese. si dupa aceea trec la dialectica conceptelor intr-un cafe. daca va mai fi nevoie.
In ce masura "cafe-ul philosophique" e un spatiu de dialogica ? Poate oare un "cafe philosophique" sa depaseasca stadiul unei simple doxologii, unei confruntari de opinii ?
deci mediatorul, despre care tu nu vrei sa mai vorbesti pentru ca indeparteaza de la tema initiala, nu mai are rost atunci cind reusim sa punem intrebarea 'corecta'. sau poate are rost sa vorbim daca vedem cafe-ul ca dia-logica?
In ce masura "cafe-ul philosophique" e un spatiu de dialogica ? Poate oare un "cafe philosophique" sa depaseasca stadiul unei simple doxologii, unei confruntari de opinii ?
MirK;211686 said:vorbeam de chestionare in perspectiva stabilirii unei dia-logici intr-un cafe, sugeram ca intrebarile pe care le punem trebuie sa scoata la iveala temeiul elementelor ce compun textul - a se vizualiza discurs si relatiile intre aceste elemente. E vorba asadar de o reconducere a oricarei teze la fundamentul care o face posibila. Daca Kant afirma ca spatiul e o forma a priori a sensbilitatii, caut in textul lui Kant ceea pe ce se sprijina aceasta afirmatie, intreb cum spatiul devine o forma a priori. sau cum taxatorul, ca rol social poate fi determinantul unui anumit de mentalitate. Daca nu gasesc raspuns, incerc sa-l reconstruiesc, sa justific propozitia cu pricina prin resursele pe care mi le ofera textul - a se vizualiza auditoriul.
hai sa facem un efort de imaginatie si sa zicem ca tu MirK, vorbeai de fapt despre cum ar trebui sa se desfasoare un cafe.
metodic - Incepem cu problematizarea, si cu ajutorul intrebarilor construim un temei pentru conceptualizare. pentru asta este obligatoriu sa testam anumite antinomii care pot sa apara. ziceam de identitate mai sus.
cum poate conduce o tema "umila" si "gretos de nefilosofica" la conceptul de identitate si de aici la antinomia autenticitate - inautenticitate? sau la oricare alt cuplu categorial, ca acesta este doar unul ipotetic. De ce ipotetic? pentru ca tocmai aici depinde de ceea ce Vitalie numeste mediator.
putem gandi conceptul de mediator foarte diferit, dar delimitam obligatoriu intre Mediator - ca proces sau procedeu de intilnire al Meu cu Altul si mediator - ca socrate barbos si dispus sa sape impreuna cu mine pentru ca eu sa pot ajunge sa imi pun intrebari, care nu pot fi calificate ca fiind corecte sau nu, ci conduc la ideea de mai jos, a lui MirK.
Logica intrebarii mele e in dialog permanent cu logica textului.
Interogand textul in acest mod, pun in joc fundamentul interogarilor mele.
Sunt in plina dia-logica, logica textului si logica interogarii intemeiandu-se reciproc.
Aici nu mai are sens sa ma intreb daca intrebarea mea este "corecta". Aici mediatorul e inutil.
deci mediatorul, despre care tu nu vrei sa mai vorbesti pentru ca indeparteaza de la tema initiala, nu mai are rost atunci cind reusim sa punem intrebarea 'corecta'. sau poate are rost sa vorbim daca vedem cafe-ul ca dia-logica?