2009 Theophilos;222635 said:
Pace Palestina '
Coranul a aparut in secolul 7 (era crestina ) ,si in acel secol (deci la peste 500 de ani de la aparitia Evangheliei ) Coranul in Al-Maida 46 spune ..............Evanghelia ,in care ESTE lumina si calauzire ..............Deci scrie, ESTE si nu ERA asa cum va place sa intelegeti .Se vorbeste despre Evanghelia care era in timpul aparitiei Coranului ,si despre Evanghelia din secolul 7 se spune ca ESTE lumina si calauzire .
De asemenea in Al-Baqara 113 scrie despre Scriptura ,tafsirul 73 care explica acest ayat spune :
tafsir 73 Evreii citesc Tora care il vestea pe Isus ,iar crestinii citesc Evanghelia care confirma justetea mesajului lui Moise .
Deci ce Scriptura citeau crestinii in timpul lui Mahommed ?
Buna seara, Theophilos,
Daca am ajuns la tafsiruri, vezi ce zice Abdullah Yusuf Ali in Tafsirul (comentariu) sau la Sfantul Coran:
"Precum Tawrah (Tora) nu este exact Vechiul Testament, sau Pentateuch, citit azi de catre iudei si de crestini, tot asa Injeel-ul (Evanghelia) mentionata in Coran in mod cert nu este Noul Testament, si nu reprezinta cele patru evanghelii recunoscute astazi de catre Biserica Crestina, ci Evanghelia originala promulgata de catre Isus, tot asa cum Tawrah (Tora) a fost promulgata de catre Moise si Coranul de catre Mohammed (pace fie asupra lor toti)."
Hai sa ne uitam la versetul complet din Sura Al-Maida, care il citezi:
"Si i-am trimis Noi, dupa ei pe Isus, fiul Mariei, intarind [Tora] care se afla dinaintea lui si i-am dat lui Evanghelia, in care este calauzire si lumina, intarind Tora ce se afla dinaintea lui, si drept calauzire si indemnare pentru cei cucernici." (Al Qur'an 5:46)
Dupa cum vezi, in acest verset nu este vorba despre Evanghelia din secolul 7 ci despre Evanghelia (Injeel) care i-a fost data lui Isus (pace fie asupra sa), cea din secolul 1. Si musulmanii cred in acea Evanghelie, data lui Isus, si cred in Tora data lui Moise (pace fie asupra lor), Carti ce reprezinta Cuvantul Lui Dumnezeu catre profetii Sai, cum este cazul Coranului. Mai mult decat atat, un musulman nu poate fi considerat un musulman adevarat (cel care se supune lui Dumnezeu) daca nu crede in toti profeti trimisi de Dumnezeu, inclusiv profetul Moise si profetul Isus (pace fie asupra lor) si daca nu cred in Scripurilae date lor (Tora si Evanghelia). Insa ceea ce avem noi in ziua de azi, Vechiul Testament si cele 4 evanghelii canonice (de la Matei, Marcu, Luca si Ioan) nici pe departe nu reprezinta Tora si Evanghelia originala data direct de Dumnezeu profetilor Moise si Isus (pace fie asupra lor). In cel mai bun caz, ele cuprind unele ramasite, un procent oarecare din mesajul original.
2009 Theophilos;222635 said:
Daca tu nu cunosti nimic despre Matei ,Marcu ,Luca si Ioan asta nu inseamna ca nimini nu cunoaste despre ei .Matei ,Marcu si Ioan l-au cunoscut personal pe Domnul Isus si au fost impreuna cu El 3 ani si jumatate .
Eu recunosc ca nu cunosc aproape nimic despre Matei, Marcu, Luca si Ioan, de fapt, risc sa sustin ca practic nimeni (in afara de Dumnezeu) nu prea cunoaste cine intr-adevar au fost acestia. Daca tu ii cunosti, te rog, da-ne si noua vre-o cateva date biografice. Daca esti atat de sigur ca ei l-au cunoscut personal pe profetul Isus (pacea fie asupra sa), poti sa aduci si ceva dovezi. Versiunea oficiala a bisericii nu prea ma convinge insa. Majoritatea expertilor in domeniu sunt practic unanimi in opinia ca aceste persoane nu numai ca nu l-au cunoscut personal pe Isus (pace fie asupra sa) dar nici macar nu erau contemporani ai sai. Hai sa vedem ce zice aceeasi "wiki":
Referitor la timpul cand au fost scrise aceste versiuni:
"Estimates for the dates when the canonical gospel accounts were written vary significantly; and the evidence for any of the dates is scanty. Because the earliest surviving complete copies of the gospels date to the 4th century and because only fragments and quotations exist before that, scholars use higher criticism to propose likely ranges of dates for the original gospel autographs. Scholars variously assess the consensus or majority view as follows:
Mark: c. 68–73,[14] c 65-70[2]
Matthew: c. 70–100.[14] c 80-85.[2] Some conservative scholars argue for a pre-70 date, particularly those that do not accept Mark as the first gospel written.
Luke: c. 80–100, with most arguing for somewhere around 85,[14], c 80-85[2]
John: c 90-100,[2] c. 90–110,[15] The majority view is that it was written in stages, so there was no one date of composition.
(sursa:
Gospel - Wikipedia, the free encyclopedia)
Referitor la autorii:
1) Matei (
Gospel of Matthew - Wikipedia, the free encyclopedia)
"The gospel was written in latter part of the first century by an anonymous Jewish Christian.[5] Early Christian writings attribute authorship to Matthew the Apostle.[6][7][8] The most common position among scholars today is that "canonical Matt was originally written in Greek by a noneyewitness whose name is unknown to us and who depended on sources like Mark and Q,"
2) Marcu (
Gospel of Mark - Wikipedia, the free encyclopedia)
The gospel itself is anonymous, but as early as Papias in the early 2nd century, a text was attributed to Mark, a cousin of Barnabas.[6], who is said to have recorded the Apostle's discourses
3) Luca (
Gospel of Luke - Wikipedia, the free encyclopedia)
The author of Luke was probably a Gentile Christian.[12] Tradition identifies the author as Luke, the companion of Paul, but current opinion is ‘about evenly divided’[22] on this topic.
4) Ioan (
Gospel of John - Wikipedia, the free encyclopedia)
John the Apostle, a disciple of Jesus, has been generally accepted as the author of the Fourth Gospel until the modern era. The authorship of the Fourth Gospel was rarely questioned seriously until the end of the eighteenth century.[6] Since then there have been modern scholars who posit that the author was not an eyewitness to Jesus' ministry.[7]
Desi evanghelia dupa Ioan a fost scrisa cel mai tarziu (anii 90 - 100), anume in aceasta se vehiculeaza idea precum ca profetul Isus (pace fie asupra sa) ar fi mantuitor sau chiar Dumnezeu -
( Of the four gospels, John presents the highest Christology, describing Jesus as the Logos who was in the Arche (a Greek term for "the beginning" or "the ultimate source of all things"),[4] teaching at length about his identity as savior, and declaring him to be God.[5 -
Gospel of John - Wikipedia, the free encyclopedia)
Cred ca nu este nevoie sa traduc cele de sus. Daca va intereseaza amanuntele, apasa-ti link-urile. Ideea e ca cercetatori in domeniu sunt departe de convingerea lui "2009 Theophilos" ca autorii evangheliilor canonice au fost discipolii lui Isus (pace fie asupra sa). Cam asta referitor la evangheliile canonice. Insa ce facem cu evangheliile non-canonice suprimate, ca cea a lui Barnabas, Maria Magdalena si altele, poate mai autentice decat cele canonice?
2009 Theophilos;222635 said:
Nu Pavel a dat "unda verde " consumului carnii de porc ci Domnul Isus a spus ,Marcu 7 :"Nu ce intra in om spurca pe om ci ce iese din om " Daca ati intelege acest principiu divin ce liberi ati fi ,dar asa va supuneti la niste restrictii care nu sunt de nici un folos .
Problema este, ce iese din inima noastra ?Nu se mananca carne de porc si nu se consuma alcool dar din inima iese rautate ,manie ,invidie ,mandrie (si spirituala ,adica prin ceea ce fac uni cred ca sunt mai buni decat altii) ,neiertare si mai ales ura..
Daca sa credem evangheliei lui Matei, tot Isus (pace si binecuvantare fie asupra sa) a zis "Să nu credeţi că am venit să stric Legea sau Prorocii; am venit nu să stric, ci să împlinesc" (Matei 5:17) In alte cuvinte, el nu a anulat observarea simbetei (sabbat) si nu a anulat interzicerea consumului carnii de porc. Si asta deloc nu reiesa din ceea ce ai citat. Altfel, de ce sa nu consumam carne de porc, alcool, droguri etc, daca "nu ne spurca"? Oare nu e conform viziunii crestine ca corpul nostru e ca un templu si trebuie sa il respectam ca atare?
Iar in ceea ce-l priveste pe "arhitectul" crestinismului, "sfantul" Pavel, anume el era acela care a declarat ca credinta in Hristos nu cere respectarea legilor din Tora (pe cand Isus, pacea fie asupra sa, zicea contrariul) pentru a se salva (Paul's influence on Christian thinking arguably has been more significant than any other New Testament author.[5] Paul declared that faith in Christ made the Torah unnecessary for salvation, exalted the Christian church as the body of Christ, and depicted the world outside the Church as under judgment.[6] -
Paul of Tarsus - Wikipedia, the free encyclopedia)
Anume "sfantului" Pavel ii datoreaza crestinismul de azi idea ispasirii pacatelor prin "sangele lui Hristos", ci nu prin pocainta si respectarea legilor Divine -
(For its theology of atonement, the Christian church owes a unique debt to the writings of Paul.[40] Paul taught that Christians are redeemed from the Law (see Supersessionism) and from sin by Jesus' death and resurrection.[40] His death was an expiation, and by Christ's blood, peace is made between God and man.[40] By baptism, a Christian mystically shares in Jesus' death and in his victory over death, gaining, as a free gift, a new, justified status of sonship.[40] -
Paul of Tarsus - Wikipedia, the free encyclopedia)
Anume lui "sfantul" Pavel trebuie sa ii datorezi faptul ca il numesti pe profetul Isus (pace fie asupra sa) "Domn", pe cand el niciodata nu s-a declarat drept Dumnezeu si nu a cerut discipolilor sai sa i se inchine.
Si Allah stie mai bine.
Referitor la autenticitatea Sfantului Coran, voi reveni mai tarziu.