Masini

FogDucker;211357 said:
Spre deosebire de masinile sport de lux si rare amintite mai inainte, un Tahoe sau Jeep chiar i-si poate permite oricine; oricine care-si poate lua un Mercedes C Klasse nou is poate lua si oricare din SUV-urile astea. Sunt masini relativ ieftine si obisnuite, spre deosebire de Ferrari de exemplu.


Daca prin asta vrei sa spui ca demarajul este slab la Solenza, chiar n-ai nimerit-o deloc; Solenza este mult mai sprintena ca orice alta Dacie(mai ales Loganul); si aici ma refer la motorul 1.4(motor de Clio, cutie de Megane2 parca); apoi mai este si motorul 1.9D, care face Solenza si mai rapida. Nu stiu in ce masura stiai asta, dar cele mai apreciate masini romanesti au fost char astea doua...Solenza si SuperNova(masini foarte similare, cu ceva diferente de caroserie si transmisie).
Am condust toate tipurile de Dacii, inclusiv vechiile 1300 si 1310, dintre toate Solenza(urmata foarte aproape de SuperNova) mi se par ca fiind cele mai performate masini romanesti. Apoi mai era si vechiul Nova, care avea tinuta de drum destul de buna si acceleratie excelenta(motor 1.6, carburator dublu corp de Oltcit).
Pacat ca design-ul acestora aduce a sfarsitul anilor '80, inceputul anilor '90. Dar in context est-european sunt mai mult decat decente.

Poti sa-mi spui pe unde locuiesti?
Normal ca un Jeep sau un Tahoe nu costa cat un Ferrari.
Inchipuie-ti ca am avut masini incepand cu 1975 si am apucat sa le conduc cam pe toate cele romanesti. Motor de 1.9 Diesel pe Solenta. Eu nu am auzit de ea. Stiam de 1.5D. Sa nu-mi spui ca avea motorul de pe papuc , ca ma apuca rasul. I-ar fi stat bine cu el. Nu am pomenit ca Daciile nu au fost masini bune in contextul estului. Ba chiar mi-au placut.
 
Rapax;211375 said:
Poti sa-mi spui pe unde locuiesti?
Normal ca un Jeep sau un Tahoe nu costa cat un Ferrari.
Inchipuie-ti ca am avut masini incepand cu 1975 si am apucat sa le conduc cam pe toate cele romanesti. Motor de 1.9 Diesel pe Solenta. Eu nu am auzit de ea. Stiam de 1.5D. Sa nu-mi spui ca avea motorul de pe papuc , ca ma apuca rasul. I-ar fi stat bine cu el. Nu am pomenit ca Daciile nu au fost masini bune in contextul estului. Ba chiar mi-au placut.

Locuiesc intr-un "raion" din vestul Canadei.:D Dar asta nu are nici o legatura cu preferinta mea fata de aceste masini(ie. Tahoe, Suburban, etc...); masinile americane mi-au placut dintotdeauna; acestea ofera cai putere, comfort si siguranta pe bani relativ putini.
Iar apropo de Solenza, aceasta chiar a fost echipata cu 1.9D, un motor folosit si pe Renault Kangoo si Megane 1(parca). Variantele astea au fost foarte populare si mai scumpe decat benzinarele cu 1.4mpi, chiar daca multe(daca nu majoritatea) nu aveau servo-directie. Motorul 1.5D, despre care ai mentionat inainte, se foloseste acum pe Dacia Logan Diesel; numai ca acesta nu a fost niciodata adaptat pentru Solenza.
 
FogDucker;211458 said:
Locuiesc intr-un "raion" din vestul Canadei.:D Dar asta nu are nici o legatura cu preferinta mea fata de aceste masini(ie. Tahoe, Suburban, etc...); masinile americane mi-au placut dintotdeauna; acestea ofera cai putere, comfort si siguranta pe bani relativ putini.
Iar apropo de Solenza, aceasta chiar a fost echipata cu 1.9D, un motor folosit si pe Renault Kangoo si Megane 1(parca). Variantele astea au fost foarte populare si mai scumpe decat benzinarele cu 1.4mpi, chiar daca multe(daca nu majoritatea) nu aveau servo-directie. Motorul 1.5D, despre care ai mentionat inainte, se foloseste acum pe Dacia Logan Diesel; numai ca acesta nu a fost niciodata adaptat pentru Solenza.

Ei, cumpara un Tahoe sau un Suburban cu bani putini la Bucuresti si mai vedem noi. Si mergi cu ele prin oras in timpul zilei. Nu spun ca nu am vazut destule, dar exista destule tzoape care vor sa epateze intr-un oras aglomerat. Mai ales cei ce nu prea stiu sa conduca. Deh! E masina mare si te feresc altii. Da! Potrivite pentru drumurile americane sau Canadiene care au lungi linii drepte, combustibili mai ieftini si guverne care abia acum incep sa-si dea seama ca e prea costisitor sa construiesti masini de marimea aceea. Ca si plimbarile americanilor cu camionetele. Imi pare ca si pe acolo a scazut vanzarea de modele mamut.
 
Rapax;211524 said:
...guverne care abia acum incep sa-si dea seama ca e prea costisitor sa construiesti masini de marimea aceea. Ca si plimbarile americanilor cu camionetele. Imi pare ca si pe acolo a scazut vanzarea de modele mamut.

Gresit, guvernele nord americane, nu renunta la masinile mari, ca de altfel nici omul de rand. Nu a ajuns inca cutitul la os... Intra pe Ford USA sau Canada(nu Mazda, doar modele FORD), sa vezi gama de modele...vei vedea doar un singur model in 4 cilindri, Ford-ul Focus:rolleyes:, care in Europa e considerat destul de maricel. Iar apoi uita-te cu atentie cate sunt in V6, V8, V10, etc. Fermierul american nu va renunta prea curand la mult iubitele F-150, Chevy Silverado sau Dodge Ram; nu conteaza care este pretul benzinei.
Aici este alta mentalitate apropo de marimea motorului, sau al consumului; de exemplu, o masina in 6 cilindri este considerata ca fiind economica la benzina, chiar daca "haleshte" 12 litri la suta. Nu zic ca americanii nu cumpara Honda sau Toyota in 4 cilindri, dar valul asta cu economia la benzina, nu a prins nici pe aproape cum s-a intamplat deja in Europa.
Americanul nu se uita ca plinul la un Silverado cu doua rezervoare il costa aproape $200.
Cea mai vanduta masina in America de nord este daca nu ma insel, si acum, Ford F-150, desigur cu motor V8(Triton 5.400ccm).
Cea mai vanduta masina de guvern, politie, taxi, fleet, este desigur, impresionantul Ford Police Interceptor, tot cu un motor V8(4.600ccm), care din 1992 are monopol in toata america de nord(inclusiv Mexico), practic Logan-ul americanilor.
Poza de mai jos este facuta in parcarea DND, unde masinile noi de guvern sunt primite si distribuite la diferite servicii din guvernul canadian. Cel mai mic motor din toate masinile astea este un V6, in 4000ccm(doar doua, restul sunt toate V8 si V-10-uri).:eek:

(Da, chiar de asta ma ocup, lucrez in vanzari auto, dinastea mari.)
 
Rapax;211524 said:
Ei, cumpara un Tahoe sau un Suburban cu bani putini la Bucuresti si mai vedem noi. Si mergi cu ele prin oras in timpul zilei. Nu spun ca nu am vazut destule, dar exista destule tzoape care vor sa epateze intr-un oras aglomerat. Mai ales cei ce nu prea stiu sa conduca. Deh! E masina mare si te feresc altii.

Aici, no comment.
 
Intrebare:
- Scad vanzarile de masini pe piata americana? ;
- Daca da, care e cauza?
- Daca nu, de ce au probleme cei de la GM, Ford, Chrysler...?
 
Rapax;211573 said:
Intrebare:
- Scad vanzarile de masini pe piata americana? ;
- Daca da, care e cauza?
- Daca nu, de ce au probleme cei de la GM, Ford, Chrysler...?

Treaba este urmatoarea, masinile americane(nu numai ca consuma mult) sunt proaste calitativ; niciodata nu se poate compara un Pontiac cu un Honda. O masina japoneza merge fara probleme 300.000km, spre deosebire de una americana, care la 200.000 are deja probleme serioase la cutie, sau motor(ma refer la o comparatie la aceeasi clasa de masina, cum ar fi Toyota Camry VS Ford Taurus, de exemplu, ambele V6). Pur si simplu masinile americane, nu sunt fiabile; nu sunt testate corespunzator si nu sunt asamblate cu grija in care sunt asamblate cele europene sau japoneze. Masinile americane sunt ca Daciile, se strica tot timpul, dar tot ca si Daciile, se pot repara foarte usor de catre mecanicii autohtoni si ieftin.
Sunt sigur ca toata lumea a auzit de marea criza a constructorilor auto americani de la inceputul anilor '80, firma Chrysler era cat peaci sa dispara complet. Pana acum vreo 20 si ceva de ani industria americana avea monopolul pietiei locale; Japonezii(si Koreenii) au deschis Americanilor ochii, cu masini, relativ ieftine de calitate si consum mai mic. Americanii si-au taiat singuri craca de sub picioare cand au permis importul(si mai ales productia locala) a acestor masini superioare.
Masinile europene, au si ele un loc pe piata auto americana, dar mai mult ca masini scumpe sau de lux(chiar si VW-ul intr-o oarecare masura), fiind vaute ca fiind peste cele japoneze.
 
FogDucker;211575 said:
Treaba este urmatoarea, masinile americane(nu numai ca consuma mult) sunt proaste calitativ; niciodata nu se poate compara un Pontiac cu un Honda. O masina japoneza merge fara probleme 300.000km, spre deosebire de una americana, care la 200.000 are deja probleme serioase la cutie, sau motor(ma refer la o comparatie la aceeasi clasa de masina, cum ar fi Toyota Camry VS Ford Taurus, de exemplu, ambele V6). Pur si simplu masinile americane, nu sunt fiabile; nu sunt testate corespunzator si nu sunt asamblate cu grija in care sunt asamblate cele europene sau japoneze. Masinile americane sunt ca Daciile, se strica tot timpul, dar tot ca si Daciile, se pot repara foarte usor de catre mecanicii autohtoni si ieftin.
Sunt sigur ca toata lumea a auzit de marea criza a constructorilor auto americani de la inceputul anilor '80, firma Chrysler era cat peaci sa dispara complet. Pana acum vreo 20 si ceva de ani industria americana avea monopolul pietiei locale; Japonezii(si Koreenii) au deschis Americanilor ochii, cu masini, relativ ieftine de calitate si consum mai mic. Americanii si-au taiat singuri craca de sub picioare cand au permis importul(si mai ales productia locala) a acestor masini superioare.
Masinile europene, au si ele un loc pe piata auto americana, dar mai mult ca masini scumpe sau de lux(chiar si VW-ul intr-o oarecare masura), fiind vaute ca fiind peste cele japoneze.

Despre masinile americane vad ca avem aceleasi pareri. Ce ma distreaza pe mine, e ca Ford Europa produce masini de calitate spre deosebire de firma mama. Ar trebui sa-l aduca pe Fleming la conducerea Ford USA pentru a mai pune lucrurile la punct.
 
Nu stiu exact care este reputatia Ford in Europa, numai ca din ce am auzit nu-s nici ele stralucite. Poate mi se pare mie, dar Fordul in Europa este cam la nivelul Fiat-ului sau Opel-ului(care este General Motors). Dar totusi nu m-ar deranja un Mondeo...
Cine stie, poate unirea asta cu Mazda s-ar putea sa fie benefica Fordului, din punctul de vedere al calitatii. Asa s-a intamplat cu Chrysler, cand s-o luat in brate cu Daimler Benz, iar de atunci, Chrysler-ul nu mai face masini proaste, dar nici Mercedesul(America), masini bune.:D
Apropo despre masinile americane, nu vreau sa dau ideea ca sunt toate niste gunoaie; de exemplu, multe motoare din masinile lor, ma refer la cele V8, sunt de vis. Cateva exemple ar fi: 4.6L, 4.9L, 5.0L, 5.4L, 5.7L si inca vreo cateva... Un alt aspect pozitiv ar fi rezistenta la impact, dar aia se datoreaza stilului foarte solid si mare(cum ar zice moldoveanul..."mashkat":)) in care sunt fabricate aceste masini, nu neaparat tehnologiei de varf sau cercetarii stintifice facute de inginerii americani.:rolleyes:
 
FogDucker;211624 said:
Nu stiu exact care este reputatia Ford in Europa, numai ca din ce am auzit nu-s nici ele stralucite. Poate mi se pare mie, dar Fordul in Europa este cam la nivelul Fiat-ului sau Opel-ului(care este General Motors). Dar totusi nu m-ar deranja un Mondeo...
Cine stie, poate unirea asta cu Mazda s-ar putea sa fie benefica Fordului, din punctul de vedere al calitatii. Asa s-a intamplat cu Chrysler, cand s-o luat in brate cu Daimler Benz, iar de atunci, Chrysler-ul nu mai face masini proaste, dar nici Mercedesul(America), masini bune.:D
Apropo despre masinile americane, nu vreau sa dau ideea ca sunt toate niste gunoaie; de exemplu, multe motoare din masinile lor, ma refer la cele V8, sunt de vis. Cateva exemple ar fi: 4.6L, 4.9L, 5.0L, 5.4L, 5.7L si inca vreo cateva... Un alt aspect pozitiv ar fi rezistenta la impact, dar aia se datoreaza stilului foarte solid si mare(cum ar zice moldoveanul..."mashkat":)) in care sunt fabricate aceste masini, nu neaparat tehnologiei de varf sau cercetarii stintifice facute de inginerii americani.:rolleyes:

Anul trecut Ford Europa a fost in topul calitatii. Fabrica din Anglia a fost declarata cea mai buna din lume. A mea e facuta la Koeln din pacate . Circulatia pe dreapta , ce sa-i faci! Nu am a ma plange. Si abia astept sa inceapa productia la Craiova. Un Mondeo este pentru Bucuresti la limita marimii, dar si mie mi-ar place. Poate in vre-o doi ani....cine stie? Stiu si eu de masinile americane ca nu sunt proaste. Ramase tehnologic in urma, poate, dar nu ma incanta prea nici prea multa tehnologie si sofisticare in masina pe care sa o conduc eu.
 
Asta chiar nu stiam, faptul ca Ford Europa este in top. Sa vedem insa ce calitate va iesi de la Craiova.
Iar acum dupa ce i-am tot atacat pe americani cu msinile lor, sa ne spalam ochii cu niste poze de masini americane, de calitate si chiar faine. O treaba pot sa spun despre masinile lor; putere si lux, pe bani relativ putini.
Cateva modele ceva mai noi, din 2007 si 2008, Chevy Camaro, Cadillac CTS si imensul Dodge Charger.
 
FogDucker;211699 said:
Si niste Ford-uri...mai obisnuite. F-150, Mucitang-ul si Interceptor.

Prefer AC Cobra, Cobra LM,GT40(originalul), Corvette(modele mai vechi), Stutz, Avanti, Duesenberg. Deh! Sunt mai batran. Apropos, stiai ca la Bucuresti este un Duesenberg de curse tip Indianapolis?
 
Mie imi place design-ul la Camaro, in rest nu prea are cine stie ce... manevrabilitatea nu e proportionala cu putearea pe care o are.
 
Rapax;211709 said:
Prefer AC Cobra, Cobra LM,GT40(originalul), Corvette(modele mai vechi), Stutz, Avanti, Duesenberg. Deh! Sunt mai batran. Apropos, stiai ca la Bucuresti este un Duesenberg de curse tip Indianapolis?

Nu ma mira deloc, am vazut tot felul de masini "shmekere" prin Romania, mai ales in Bucuresti. Dar dupa cum ziceam inainte, nu-mi place sa visez la lucruri care probabil nu le voi avea niciodata, prefer sa caut aspecte frumoase la masinile obisnuite, cele care le vedem in fiecare zi.
 
PiggyEFromHell;211715 said:
... manevrabilitatea nu e proportionala cu putearea pe care o are.

Adica ti se pare ca ne fiind manevrabila? S-ar putea sa dea impresia asta fiindca masina este atat de mare, dar in general masinile sport cu tractiune pe spate ar trebui sa fie OK dpdv al manevrabilitatii. Problema e ca sunt greu de condus, pana cand soferul se obisnuieste cu marimea. Am avut ocazia sa conduc pentru o saptamana un Mustang GT, practic aceeasi idee ca si Camaro, o bijuterie, numai ca m-a deranjat faptul ca este cam inalta si botul lung.
 
FogDucker;211744 said:
Adica ti se pare ca ne fiind manevrabila? S-ar putea sa dea impresia asta fiindca masina este atat de mare, dar in general masinile sport cu tractiune pe spate ar trebui sa fie OK dpdv al manevrabilitatii. Problema e ca sunt greu de condus, pana cand soferul se obisnuieste cu marimea. Am avut ocazia sa conduc pentru o saptamana un Mustang GT, practic aceeasi idee ca si Camaro, o bijuterie, numai ca m-a deranjat faptul ca este cam inalta si botul lung.

Masinile cu motor fata - tractiune spate sunt la modul general mai putin manevrabile decat cele cu alte solutii constructive. Mai ales pe viraje unde apare derapajul din cauza tendintei trenului spate de a urma lini dreapta. Mai e si repartitia maselor, greutatea motorului afectand directia fata. Derapajul apare indiferent de marimea masinii. Au in schimb o tractiune mai buna. Mustangul e o masina tipic americana, mare, puternica numai ca nu se potriveste unui drum de munte, de exemplu. Totusi, pentru un pasionat de pilotaj, poate aduce multa placere.
 
Rapax;211764 said:
Masinile cu motor fata - tractiune spate sunt la modul general mai putin manevrabile decat cele cu alte solutii constructive. Mai ales pe viraje unde apare derapajul din cauza tendintei trenului spate de a urma lini dreapta. Mai e si repartitia maselor, greutatea motorului afectand directia fata. Derapajul apare indiferent de marimea masinii. Au in schimb o tractiune mai buna. Mustangul e o masina tipic americana, mare, puternica numai ca nu se potriveste unui drum de munte, de exemplu. Totusi, pentru un pasionat de pilotaj, poate aduce multa placere.

Nu neaparat, incearca sa faci un U-Turn(o intoarcere in jurul axei) sa vezi care masina este mai manevrabila, cea cu tractiunea pe fata sau cea cu tractiunea pe spate. Masina cu tractiunea pe spate, poate chiar fi intoarsa 180 de grade (aproape) pe loc, cu putina indemanare. Acesta este si unul din principalele motive pentru care toate departamentele de politie nord americane refuza sa treca la masini FWD(tractiune fata). Intradevar sunt chiar periculoase iarna pe gheata, dar in conditii optime de carosabil, nu am ce comenta. Desigur ideea asta sperie orice european, care nu prea este obisnuit cu astfel de masini.
 
FogDucker;211772 said:
Nu neaparat, incearca sa faci un U-Turn(o intoarcere in jurul axei) sa vezi care masina este mai manevrabila, cea cu tractiunea pe fata sau cea cu tractiunea pe spate. Masina cu tractiunea pe spate, poate chiar fi intoarsa 180 de grade (aproape) pe loc, cu putina indemanare. Acesta este si unul din principalele motive pentru care toate departamentele de politie nord americane refuza sa treca la masini FWD(tractiune fata). Intradevar sunt chiar periculoase iarna pe gheata, dar in conditii optime de carosabil, nu am ce comenta. Desigur ideea asta sperie orice european, care nu prea este obisnuit cu astfel de masini.

Poti sa o faci cu orice masina(mai putin cu Smart, cred) tragand frana de mana. Politia americana e invatata pe masini clasice si isi schinba greu obiceiurile. Nici nu prea vad ce masini cu tractiune fata americane ar putea folosi. Si in europa foloseste masini cu tractiune spate dar acestea sunt mai evoluate. BMW in Germania, de exemplu. In curse in schimb, nu vorbesc de NASCAR, sunt folosite masini cu motor central in general. Corvette sau Ferrari 375 sunt numai niste exceptii pentru cursele de GT. Inchipuie-ti ca si in Europa se produc masini cu motor fata-tractiune spate, care se vand foarte bine, sunt usor de condus si sunt mult mai evoluate decat masinile americane. Mercedes, BMW, Aston Martin, Ferrari,.....
 
Rapax;211776 said:
Poti sa o faci cu orice masina(mai putin cu Smart, cred) tragand frana de mana.
Nu, nici macar nu se poate compara; pentru a intoarce o masina cu tractiunea pe fata, cu frana de mana(adica minim 180 de grade), ai nevoie de o viteza minima mai mare decat la o masina cu tractiune pe spate si mai multe miscari, iar timing-ul trebuie sa fie exact ca altfel nu iese bine. La o masina cu tractiune pe spate, e prea simplu, tragi de volan, in timp ce accelerezi(ambele in acelasi timp si constant). Cat volanul e intors la maxim, intoarcerea se face in functie de acceleratie, adica cu cat apesi pedala, cu atat se intoarce masina mai mult. Treaba este sa nu exagerezi cu pedala ca apoi faci un 360 de grade. La intoarceri si la slalom, masina cu tractiune pe spate este superioara. Numai ca tractiunea pe spate cere mai multa experienta si precizie.

Rapax;211776 said:
Politia americana e invatata pe masini clasice si isi schinba greu obiceiurile. Nici nu prea vad ce masini cu tractiune fata americane ar putea folosi.
Masinile americane cu tractiune pe fata, sunt mult mai economice decat cele cu tractiunea pe spate folosite acum. Unele departamente folosesc vehicule V6, cum ar fi Chevrolet Impala 9C1, Ford Taurus sau Chrysler Intrepid, dar nu sunt la moda.

Rapax;211776 said:
Inchipuie-ti ca si in Europa se produc masini cu motor fata-tractiune spate, care se vand foarte bine, sunt usor de condus si sunt mult mai evoluate decat masinile americane. Mercedes, BMW, Aston Martin, Ferrari,.....

Si iarasi ajungem la masinile scumpe.:)
 
Back
Top