Masini

FogDucker;211814 said:
Nu, nici macar nu se poate compara; pentru a intoarce o masina cu tractiunea pe fata, cu frana de mana(adica minim 180 de grade), ai nevoie de o viteza minima mai mare decat la o masina cu tractiune pe spate si mai multe miscari, iar timing-ul trebuie sa fie exact ca altfel nu iese bine. La o masina cu tractiune pe spate, e prea simplu, tragi de volan, in timp ce accelerezi(ambele in acelasi timp si constant). Cat volanul e intors la maxim, intoarcerea se face in functie de acceleratie, adica cu cat apesi pedala, cu atat se intoarce masina mai mult. Treaba este sa nu exagerezi cu pedala ca apoi faci un 360 de grade. La intoarceri si la slalom, masina cu tractiune pe spate este superioara. Numai ca tractiunea pe spate cere mai multa experienta si precizie.

Exact asta iti spuneam si eu. Masinile cu tractiune pe spate derapeaza natural mai tare decat cele cu tractiune pe fata.

Masinile americane cu tractiune pe fata, sunt mult mai economice decat cele cu tractiunea pe spate folosite acum. Unele departamente folosesc vehicule V6, cum ar fi Chevrolet Impala 9C1, Ford Taurus sau Chrysler Intrepid, dar nu sunt la moda.

Asa s-au invatat americanii. Motor fata - tractiune spate.

Si iarasi ajungem la masinile scumpe.:)

E normal ca o masina europeana(nu ma refer la Ferrari sau Porsche) sa fie mai scumpa decat o masina americana pentru ca inglobeaza mai multa tehnologie plus taxe vamale, etc.
 
Si ca sa facem treaba clara apropo de manevrabilitatea masinilor(spate VS fata), uite un film interesant, din punct de vedere European. Filmul explica foarte clar cum se comporta diferitele tipuri de masini in curbe sau in slalom. Masinile cu tractiunea pe spate sunt mai manevrabile, cat timp nu sunt conduse de soferi neexperimentati, dar si in cazul acestora un Sistem Traction control poate diminua problema.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=26eSsBcDwCg"]YouTube - FRONT vs REAR vs ALL WHEEL DRIVE[/ame]
 
FogDucker;211829 said:
Si ca sa facem treaba clara apropo de manevrabilitatea masinilor(spate VS fata), uite un film interesant, din punct de vedere European. Filmul explica foarte clar cum se comporta diferitele tipuri de masini in curbe sau in slalom. Masinile cu tractiunea pe spate sunt mai manevrabile, cat timp nu sunt conduse de soferi neexperimentati, dar si in cazul acestora un Sistem Traction control poate diminua problema.
http://www.youtube.com/watch?v=26eSsBcDwCg

Prietene, sunt satul de scheme si explicatii referitoare la masini supraviratoare, subviratoare sau neutre. Este posibil ca, carnetul meu de conducere sa fie mai batran ca tine, asa ca iti dai seama ca am apucat sa ma plimb cu masinile ceva timp. In discutie apar doua leitmotive: sofer cu experienta si conditii de drum. Caracterul bun sau prost al unei masini se vede in conditii dificile de drum. Si nu toti oamenii au o experienta de trei zeci de ani la volan, ca mine. De aceea masinile se construiesc in afara americii in majoritate cu tractiune pe fata. Pentru ca europenii sunt mai prosti soferi decat americanii. De aceea si Campionatul Mondial de F1 sau Cursele de prototipuri sau GT sunt dominate tot de aceeasi piloti americani.
 
Am observat ca it place sa contrazici, dar nu tii neaparat sa dai o explicatie(de ce asa sau pe dincolo). De cand am inceput discutia in Threadul asta numai m-ai contrazis, de cateva ori cu greseli; de exemplu: ca cica Dacia Solenza nu s-ar fabrica cu motor 1.9 diesel, pana la urma a trebuit sa pun o poza a unei astfel de masini in varianta 1.9D sa te conving. Sau apoi lucruri de genul: "Solenza - caroserie mica si inghesuita, motor bun dar care nu se potriveste cu cutia de viteze = demaraj de tot rasul." Apele nici nu se linistesc bine si iarasi aceeasi poveste...Apoi vine comentariul asta "Masinile cu motor fata - tractiune spate sunt la modul general mai putin manevrabile decat cele cu alte solutii constructive. Mai ales pe viraje unde apare derapajul din cauza tendintei trenului spate de a urma lini dreapta. Mai e si repartitia maselor, greutatea motorului afectand directia fata. Derapajul apare indiferent de marimea masinii. (si cireasa de pe tort...)Au in schimb o tractiune mai buna." Ei si in momentul asta mi-a cazut fisa; ca nu ai condus niciodata o masina cu tractiunea pe spate(mai ales americana), eventual un "test drive" scurt, care a lasat ceva sechele. Se pare ca cei 30 de ani de permis, i-ai petrecut in Dacii(ma rog, nu Solenza).

Rapax;211841 said:
Prietene, sunt satul de scheme si explicatii referitoare la masini supraviratoare, subviratoare sau neutre. Este posibil ca, carnetul meu de conducere sa fie mai batran ca tine, asa ca iti dai seama ca am apucat sa ma plimb cu masinile ceva timp. ...
Si nu toti oamenii au o experienta de trei zeci de ani la volan, ca mine.
Eu in discutia asta nu ti-am testat niciodata cunostintele in domeniul auto sau nu te-am intrebat nimic personal fie despre unde locuiesti sau experienta, pur si simplu imi expuneam punctul de vedere cu niste argumente(posibil sa fie gresite). Bun, dar asta nu conteaza deloc, ce ma deranjeaza insa este faptul ca faci comparatie, iar cea ce e mai rau este ca faci comparatie intre mine si permisul tau de conducere(sau poate e un compliment mai discret, si-s io mai incet la minte). Iar sa te folosesti de varsta pentru a inchide gura unuia mai tanar, DA, este si asta o modalitate, dar una care nu credeam ca o vei folosi. Pacat ca te enervezi si sincer asta ma pune pe ganduri.
 
FogDucker;211846 said:
Am observat ca it place sa contrazici, dar nu tii neaparat sa dai o explicatie(de ce asa sau pe dincolo). De cand am inceput discutia in Threadul asta numai m-ai contrazis, de cateva ori cu greseli; de exemplu: ca cica Dacia Solenza nu s-ar fabrica cu motor 1.9 diesel, pana la urma a trebuit sa pun o poza a unei astfel de masini in varianta 1.9D sa te conving. Sau apoi lucruri de genul: "Solenza - caroserie mica si inghesuita, motor bun dar care nu se potriveste cu cutia de viteze = demaraj de tot rasul." Apele nici nu se linistesc bine si iarasi aceeasi poveste...Apoi vine comentariul asta "Masinile cu motor fata - tractiune spate sunt la modul general mai putin manevrabile decat cele cu alte solutii constructive. Mai ales pe viraje unde apare derapajul din cauza tendintei trenului spate de a urma lini dreapta. Mai e si repartitia maselor, greutatea motorului afectand directia fata. Derapajul apare indiferent de marimea masinii. (si cireasa de pe tort...)Au in schimb o tractiune mai buna." Ei si in momentul asta mi-a cazut fisa; ca nu ai condus niciodata o masina cu tractiunea pe spate(mai ales americana), eventual un "test drive" scurt, care a lasat ceva sechele. Se pare ca cei 30 de ani de permis, i-ai petrecut in Dacii(ma rog, nu Solenza).


Eu in discutia asta nu ti-am testat niciodata cunostintele in domeniul auto sau nu te-am intrebat nimic personal fie despre unde locuiesti sau experienta, pur si simplu imi expuneam punctul de vedere cu niste argumente(posibil sa fie gresite). Bun, dar asta nu conteaza deloc, ce ma deranjeaza insa este faptul ca faci comparatie, iar cea ce e mai rau este ca faci comparatie intre mine si permisul tau de conducere(sau poate e un compliment mai discret, si-s io mai incet la minte). Iar sa te folosesti de varsta pentru a inchide gura unuia mai tanar, DA, este si asta o modalitate, dar una care nu credeam ca o vei folosi. Pacat ca te enervezi si sincer asta ma pune pe ganduri.

Referitor la Solenza ti-am spus ca nu stiu a se fi fabricat cu 1,9D. Nu ca nu a fost fabricata. Am vazut apoi ca ca a fost fabricata si cu 1,9D si nu am mai pomenit de ea. Nu ai nimerit de loc referitor la condusul unei masini clasice(motor fata - tractiune spate). Stii cumva Opel-ul Record 2,3 D? Ala mare de tot,cat una americana. Si break pe deasupra. Ani de zile m-am distrat cu una visinie. Efectiv m-am distrat. La toate semafoarele ma jucam cu masini mult mai moderne datorita tractiunii si cuplului motorului diesel. Foarte bune in linie dreapta, dar atat. Pe viraje, mai ales daca erau mai stranse , ma mancau repede. Si e foarte adevarat ca nu ma tenteaza in nici un fel masinile americane. Si nu mai pune la inima toate prostiile.
Apropos, Duesenbergul Stright 8 tip Indy e din 1936.
 
Motivul pentru care masinile cu tractiune pe spate au tractiune slaba este faptul ca au greutatea in fata(adica motorul); iar curul este usor, adica partea care impinge masina. Asta o stiu din experienta, masina care am condus-o iarna trecuta, un Crown Victoria, avea tractiunea pe spate, iar pe zapada tot timpul derapam, iar fundul masinii dansa cand apasam acceleratia. Ei, treaba asta a fost rezolvata odata ce am aruncat 4 saci de nisip in porbagaj. Posibil ca Opel-ul tau sa fie fost mai greu in spate, dat fiind ca era kombi si de aia nu ti s-a parut ca ar avea mari probleme cu tractiunea. Ar fi multe argumente, poate fi orice.
 
FogDucker;211866 said:
Motivul pentru care masinile cu tractiune pe spate au tractiune slaba este faptul ca au greutatea in fata(adica motorul); iar curul este usor, adica partea care impinge masina. Asta o stiu din experienta, masina care am condus-o iarna trecuta, un Crown Victoria, avea tractiunea pe spate, iar pe zapada tot timpul derapam, iar fundul masinii dansa cand apasam acceleratia. Ei, treaba asta a fost rezolvata odata ce am aruncat 4 saci de nisip in porbagaj. Posibil ca Opel-ul tau sa fie fost mai greu in spate, dat fiind ca era kombi si de aia nu ti s-a parut ca ar avea mari probleme cu tractiunea. Ar fi multe argumente, poate fi orice.

Ai dreptate. E mai usor sa tragi ceva dupa tine decat sa impingi.
 
Caut cumparatori sau intermediari pt masini din vestul europei.Locuiesc in Austria si as vrea sa aduc masini la Chisinau sau in alta parte a Moldovei.Poate cineva sa-mi recomande un targ bun de masini in zona?
Exista pagini de profil interesante?
Salutari prietenoase
 
Rapax;211891 said:
Ai dreptate. E mai usor sa tragi ceva dupa tine decat sa impingi.

Mercedes si BMW sunt fideli propulsiei (tractiunii pe spate cum ziceti voi). Di shi ? Pentru ca 1) propulsia asigura o accelerare mai rapida, mai multa "sportivitate" (nu in zadar majoritatea masinilor de cursa sunt cu propulsie) 2) unghiul de cotire e mult mai mic decat la tractiune (cei care a condus un Mercedes inteleg despre ce e vorba) ceea ce iti asigura mai multa manevrabilitate si o stabilitate buna pe curbe. Incovenientele propulsiei tin de 1) pretul pieselor, cardan si arbore de transmisie foarte scumpe 2) un risc mai important de derapare pe zapada sau sosea umeda, un risc ce-i drept atenuat de faptul ca majoritatea masinilor cu propulsie sunt azi inzestrate cu un sitem de control de traiectorie (ESP : Electronic Stability Program).
 
ombundan,
nush daca mai ai loc in domeniul asta... piatza de mashini de la noi e suprasaturata... shi oferte de care vrei...
 
Am fost ieri sa fac un drive test la un Audi A6 TDI V6 tras de 180 de cai. Ce sa zic ? Masina are cu ce s-o ciufuleasca pe bunica, dar totusi la aecst pret prefer un Mercedes E-Klasse. Mi-am dat seama ca Audi A6 nu-si merita cota. E prea scump pentru ceea ce este.
 
nu, nu, nu, nu-mi place partea din spate aia indoita, are iz de lada nush care, shi ceva ieftinisme coreene... modelul precedent avea portbagajul mult mai agresiv...

privisem daunazi nishte bucatzele din filmul Taxi, in special goana de la sfarshitul filmului... mercedesurile aratau super, le-au modificat putzin, dar aratau destul de agresiv... apoi am mai revazut shi goana din Ronin, una dintre cele mai bune care chases dintr-un film ever... era un bmw m5 shi un peugeot.. uite ca ma oprisem la bmw, e preferatul meu, mai ales modelul de pana in 2003... o mashina ca asta nu e mod de transport, e un moft, e o placere...
pacat ca nu avem nici o pista de curse... :( imi place sa apas pe accelerator, atunci cand am din ce scoate cai putere...
 
Din cate imi dau eu seama Dacia si Mercedes fac parte din clase diferite. Si la preturi. Si eu as vrea un Ferrari 365 GTB4 dar nu imi ajung banii.
 
erdu;215514 said:
minnnnnnnnnnti nu-i adevarat, e 7ooo euro din 2001 pret bunicel

Din cate am vazut masina costa undeva intre 12000 si 20000 de lire sterline. Asta probabil inseamna vreo 25000-27000 euro. Ma da-o dracului de treaba , un aspirator de ala costa cat o ditamai masina de teren ?
Eu inteleg ca are o anumita valoare tehnica si da o impresie inedita, dar este totusi o masina de serie care are aceleasi componente ca si celelalte masini, nu e de aia care se fac 50 de exemlare pe an totul manual ca la Bugatti.

Iar 7000 euro pentru o masina simpla de aproape 9 ani vechime e imens. La o asa vechime inca putin si poate sa intre in programul "Rabla" din Romania
 
Back
Top