Re: Formula 1
Nu te grabi. Endo are dreptate. Oficicial Ferrari nu a mai participat la Le Mans din 1974(sper ca imi amintesc bine) cu modelul 312PB.
Istorie. In 1962 Ford a intrat in tratative pentru a cumpara Ferrari dar nu au putut indeplini conditiile puse de Enzo Ferrari(sau nu au vrut) si au fost efectiv dati afara din fabrica. Ar trbui sa fim multumiti, pentru ca Ford a inceput sa investeasca masiv in curse si pana la urma au castigat in '66 cu Ford GT40. O masina frumoasa si buna. Primele actiuni vandute de Ferrari catre FIAT dateaza din 1969(50%). Afacerea a fost facuta la initiativa lui Gianni Agnelli, marele boss al FIAT, cu care Ferrari era in relatii de mare prietenie si a fost facuta pentru a asigura financiar Scuderia. Restul de 40% au fost vandute inainte de moartea lui Enzo Ferrari in 1987. Restul de 10% apartin fiului lui Enzo, Piero Lardi Ferrari, primul fiu decedand in 1956 Alfredo (diminutiv Alfredino, devenit Dino) Vi se pare cunoscut numele? Luca de Montezemolo a venit la Ferrari in 1973 si a fost numit sef de echipa, bun organizator, a castigat cu Lauda in '75 si '77 si apoi a fost luat si dus la FIAT pe post de conducere. A revenit la Ferrari in anii '90 si apoi a devenit si presedinte al FIAT. Printre altele, a organizat Campionatul Mondial de fotbal din Italia.
Lamborghini a aparut tot datorita lui Enzo Ferrari. Sosit la Maranello, Lamborghini , fabricant de tractoare agricole, a inceput sa-i explice lui Enzo Ferrari cum ar trebui sa-si construiasca masinile. Ferrari l-a trimis la plimbare si Lamborghini a "furat" cativa din inginerii Scuderiei(in principal Chitti si Bizzarini) si a inceput sa construiasca si masini. Pana la urma a dat faliment. Actualul Lambo apartine lui VW. Ca performanta pura, viteza si acceleratie, un Lambo nu este inferior unui Ferrari. Lucrurile se schimba insa pe circuit unde un Ferrari de 4,2 litri surclaseaza un Lambo de 5,6 litri. Urmariti cursele de GT.
Actualele Maseratti sunt pe dedesubt Ferrari. Cel mai performant Maseratti, modelul MC12 este de fapt un Ferrari Enzo "imbracat" altfel. Dar povestea cu Maseratti se termina aici pentru ca Ferrari a vandut Maseratti grupului FIAT.
PiggyEFromHell;198088 said:doilei... primul post a fost acceptabil/suportabil... al doilea e deja demonstratia unei ignorante profunde si dorinta mare de a o arata si crede-ma, nu e necesar. Ferrari NU E FIAT sau vreo divizie sport. Informeaza-te inainte de a posta prostii. Ferrari are o istorie proprie si in realitate incepe sub tutela Alfa Romeo cand Enzo Ferrari, fondatorul companiei, intra in cursele automobilistice. Apoi apare ca o echipa de curse independenta si incepa sa produca masini. Ramane o societate independenta pana la moartea fondatorului Enzo Ferrari. Chiar si actualul sef facea parte din echipa de curse ca apoi sa devina unul din cei mai influenti oameni de afaceri din Italia.
A fost o perioada in care societatea aproape ca devenise proprietate FORD dar nu s-a intamplat.
Apoi nu compara Lamborghini cu un Ferrari. Sigur, e o masina exceptionala, si imi place si mie dar oricum e cu cateva secunde in urma calutului cabrat. Iar, cum zicea cineva, cateva secunde la asa masini e ca si cativa ani lumina... e ok doar pentru un autobus.
Iar ultimile modele Maserati(observa cate t-uri sunt!) au motoare Ferrari... chiar daca scrie pe ele Maserati. Si compania a reinviat tot datorita F.
TRACTOARE produce FIAT si, pe timpuri, Lamboghini. Ferrari a produs intotdeauna masini de curse (de fapt FIAT produce si trenuri... orice fel de meccanica, dar asta e mai putin important).
Nu te grabi. Endo are dreptate. Oficicial Ferrari nu a mai participat la Le Mans din 1974(sper ca imi amintesc bine) cu modelul 312PB.
Istorie. In 1962 Ford a intrat in tratative pentru a cumpara Ferrari dar nu au putut indeplini conditiile puse de Enzo Ferrari(sau nu au vrut) si au fost efectiv dati afara din fabrica. Ar trbui sa fim multumiti, pentru ca Ford a inceput sa investeasca masiv in curse si pana la urma au castigat in '66 cu Ford GT40. O masina frumoasa si buna. Primele actiuni vandute de Ferrari catre FIAT dateaza din 1969(50%). Afacerea a fost facuta la initiativa lui Gianni Agnelli, marele boss al FIAT, cu care Ferrari era in relatii de mare prietenie si a fost facuta pentru a asigura financiar Scuderia. Restul de 40% au fost vandute inainte de moartea lui Enzo Ferrari in 1987. Restul de 10% apartin fiului lui Enzo, Piero Lardi Ferrari, primul fiu decedand in 1956 Alfredo (diminutiv Alfredino, devenit Dino) Vi se pare cunoscut numele? Luca de Montezemolo a venit la Ferrari in 1973 si a fost numit sef de echipa, bun organizator, a castigat cu Lauda in '75 si '77 si apoi a fost luat si dus la FIAT pe post de conducere. A revenit la Ferrari in anii '90 si apoi a devenit si presedinte al FIAT. Printre altele, a organizat Campionatul Mondial de fotbal din Italia.
Lamborghini a aparut tot datorita lui Enzo Ferrari. Sosit la Maranello, Lamborghini , fabricant de tractoare agricole, a inceput sa-i explice lui Enzo Ferrari cum ar trebui sa-si construiasca masinile. Ferrari l-a trimis la plimbare si Lamborghini a "furat" cativa din inginerii Scuderiei(in principal Chitti si Bizzarini) si a inceput sa construiasca si masini. Pana la urma a dat faliment. Actualul Lambo apartine lui VW. Ca performanta pura, viteza si acceleratie, un Lambo nu este inferior unui Ferrari. Lucrurile se schimba insa pe circuit unde un Ferrari de 4,2 litri surclaseaza un Lambo de 5,6 litri. Urmariti cursele de GT.
Actualele Maseratti sunt pe dedesubt Ferrari. Cel mai performant Maseratti, modelul MC12 este de fapt un Ferrari Enzo "imbracat" altfel. Dar povestea cu Maseratti se termina aici pentru ca Ferrari a vandut Maseratti grupului FIAT.